Fråga

problrm med nummerflytt

  • 24 mars 2020
  • 1 svar
  • 50 visningar

Jag har försökt utan att lyckas med att flytta numret 070XXXXXXXX som är mitt nuvarande nummer till Hallon. Kan ni hjälpa med detta? Jag har i samband med försöket beställt en abonnemang hos er med vilken jag tänkte använda numret.


1 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Voukonov,

Det är jättetråkigt att höra att det har krånglat sig med din nummerflytt. Jag kommer självklart att hjälpa dig med att reda ut några av de frågetecken som kan finnas i luften.

Till att börja med kan din nummerflytt till oss kommer nekas om numret: 
 

  • Tillhör till ett abonnemang med bindningstid
  • Tillhör till ett avslutat abonnemang
  • Tillhör ett oregistrerat kontantkort
  • Tillhör ett annat personnummer än det som är registrerat hos hallon

 

Om någon av ovan stämmer ber vi dig att kontakta operatören som idag äger numret för att rätta eventuella fel. Sedan kan du starta om nummerflytten via Mina Sidor, men vår kundservice kan också starta om den.

Svara