Besvarat

Säga upp abonnemang i mitt namn och starta nytt för min dotter

Hej !

Jag har sett att man inte kan ordna med ägarbyte. Min dotter är 17 år och student och det är dags att betala själv. Jag önskar avsluta mitt abonnemang och starta ett nytt för min dotter.
Kan min dotter få "mitt" gamla nummer ? Behöver hon ha ett annat nummer under en övergångsperiod ?

MVH / Lasse Hellman
icon

Bästa svar av Oskar 27 maj 2019, 09:47

Hej @LasseEmelinaHellman!

Varmt välkommen till forumet!

Precis som du är inne på, så kan vi i dagens läge inte erbjuda överlåtelser/ägarbyten.

För att kunna ingå avtal måste man dock vara 18 år fyllda, men din dotter är varmt välkommen att starta ett abonnemang hos oss då.

Vi erbjuder inte interna nummerbyten hos oss idag på hallon, utan det blir då ett helt nytt nummer.

Jag förstår absolut att detta inte är optimalt och vi jobbar för närvarande på att kunna erbjuda en lösning för just överlåtelser.

Men som det ser ut idag är det inte möjligt.

Det man kan göra dock är att byta betalkort för abonnemanget via Mina sidor. Det kan då fortsättningsvis stå i ditt namn, men din dotter betalar för abonnemanget.

Hojta gärna om något är oklart, så kikar jag självklart vidare på det.

Ha en fin dag!
Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @LasseEmelinaHellman!

Varmt välkommen till forumet!

Precis som du är inne på, så kan vi i dagens läge inte erbjuda överlåtelser/ägarbyten.

För att kunna ingå avtal måste man dock vara 18 år fyllda, men din dotter är varmt välkommen att starta ett abonnemang hos oss då.

Vi erbjuder inte interna nummerbyten hos oss idag på hallon, utan det blir då ett helt nytt nummer.

Jag förstår absolut att detta inte är optimalt och vi jobbar för närvarande på att kunna erbjuda en lösning för just överlåtelser.
Men som det ser ut idag är det inte möjligt.

Det man kan göra dock är att byta betalkort för abonnemanget via Mina sidor. Det kan då fortsättningsvis stå i ditt namn, men din dotter betalar för abonnemanget.

Hojta gärna om något är oklart, så kikar jag självklart vidare på det.

Ha en fin dag!
Hej !

Ok då förstår jag. Då får jag behålla det .
Jag fyller 55 år den 2019-06-26 och undrar om jag kan byta abonnemang från vanlig Liten med 4 GB till Student/Senior Liten med 6 GB. När kan jag isåfall skicka in begäran om ändring ?

MVH / Lasse Hellman
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen @LasseEmelinaHellman!

Det kan vi absolut ordna till dig redan idag.

Däremot behöver du kontakta vår kundservice via mejl eller chatt för att genomföra ändringen då vi på forumet inte har tillgång till några kunduppgifter.

Men de kommer så klart att ordna detta till dig 😊

Allt gott!

Svara

Static Template