Besvarat

Tillfälligt nummer

• 26 september 2018
  • 21 kommentarer
  • 3126 visningar

• Nykomling
  • 0 kommentarer
I går beställde jag ett abonnemang som av någon anledning avbröts vid betalning. Idag gjorde jag om beställningen, men när jag tittade på mina sidor var det fel. Där står ett helt nytt telefonnummer men jag skall ha kvar mitt gamla nummer som jag beställde idag.
Hur gör jag nu.

Gerd Söderberg

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummerflytt
icon

Bästa svar av Linnea 27 september 2018, 09:14

Hejsan @Gerd,

Välkommen till vårt forum. Superkul att du har hittat hit!

Det är ett nummer som du tilldelas fram tills det att ditt gamla nummer flyttas in, och det kommer ändras på Mina sidor så fort nummerflytten är klar. :)

Ha det bäst!
Visa original

21 svar

Användarnivå 4
Emblem +4
Hej flyttade 2 nr o ville bara kolla att det inte blir några nya nummer?

Kom upp några andra nummer men de kanske är fiktiva?

mvh micke

Hej @Miketheguide!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan hitta ditt svar här ovanför :)

Allt gott!
Hej flyttade 2 nr o ville bara kolla att det inte blir några nya nummer?

Kom upp några andra nummer men de kanske är fiktiva?

mvh micke
Användarnivå 4
Emblem +4
Hej just nu är vi 3 stycken som håller på att ändra abonnemang till er. Men varför ska det vara så svårt. Jag förstår inte varför ska vi börja betala om vi inte kan använda våra telefoner. Varför står det ett annat nummer på min a sidor än det nummer jag skrev.in. Är riktigt besviken. Hur länge ska, jag behöva vet. Ingen i familjen kan ringa just nu.

Hej @Neea01!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit och att ni vill byta till oss på hallon!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade er fråga hit då ni kan hitta delar utav ert svar här ovanför.

När det kommer till att betala i förskott på sina abonnemang, så är det någonting man alltid gör hos hallon.
Man får sitt SIM-kort ungefär 1-3 dagar efter att man har beställt sina abonnemang och vi kompenserar dessa genom att ni får tillgång till en hel månadssurf även om ni inte har abonnemanget i en hel månad.
Vi hoppas att det på det här sättet ska kännas okej :)

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +4
Hej, jag har bett om mitt gamla nummer men jag har fortfarande inte fått det ändrat till det gamla numret skulle ni kunna ändra det så snart som möjligt tack!

Hej @Evet!

Jag flyttade din fråga hit, då du ser svaret här ovanför.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +4
Har önskat byta Comviq till Hallon så får jag upp ett helt annat nummer när jag tittar på min profil, är det normalt?

Hej @Esteban!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men du kan se ditt svar här ovanför.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +4
Varför fungerar ej detta då mitt konto ho telia är uppsagt.
Samtidigt står det att abonnebang på nummer är på gång.
Hoppas det inte är ett annat nummer jag haft på telia.
MVH
Ulf Nyström

Hej @okulfok!

Varmt välkommen till forumet. Det är superkul att du hittat hit.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Du kan också kika här om det är så att du fått ett SMS/mejl om att nummerflytten inte gått att genomföra.

Allt gott!
Hej just nu är vi 3 stycken som håller på att ändra abonnemang till er. Men varför ska det vara så svårt. Jag förstår inte varför ska vi börja betala om vi inte kan använda våra telefoner. Varför står det ett annat nummer på min a sidor än det nummer jag skrev.in. Är riktigt besviken. Hur länge ska, jag behöva vet. Ingen i familjen kan ringa just nu.
Hej, jag har bett om mitt gamla nummer men jag har fortfarande inte fått det ändrat till det gamla numret skulle ni kunna ändra det så snart som möjligt tack!
Har önskat byta Comviq till Hallon så får jag upp ett helt annat nummer när jag tittar på min profil, är det normalt?
Användarnivå 4
Emblem +4
Hej, jag har beställt ett nummer på nätet och det står att jag kan få det nummret var 07XXXXXX men när simkortet kom var det ett annat nummer 07XXXXXXXX

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Hej @Yohan!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga hit då du kan hitta ditt svar här ovanför.

Allt gott!
Varför fungerar ej detta då mitt konto ho telia är uppsagt.
Samtidigt står det att abonnebang på nummer är på gång.
Hoppas det inte är ett annat nummer jag haft på telia.
MVH
Ulf Nyström
Användarnivå 4
Emblem +4
Jag har fel nr på mitt sim kort.. jag skulle få samma och ni skulle avsluta mitt Abonemang på comviq då när jag startade abonnemanget med er men det blev aldrig gjort tror jag.. Sen fick jag någon avgift på 126 kr som jag va tvungen att betala utöver månadskostnaden.. Hur som helst hade jag fel nr när jag skulle stoppa in sim-kortet så då böt jag tillbaka till Comviq-kontantkortet och sen har jag lyckats tappa bort kontantkortet jag fick av er.. Hur som helst så va ju det fel nr så jag har inte använt eran tjänst.. Jag skulle ringa till er men ni har ju igen kundservice för jag pallar egentligen inte sitta och skriva medd som dessa.. Så jag ringde comviq och se om dom kunde lösa det och då sa dom att dom skulle göra det men ingenting har hänt efter det att jag ringde dom.. Så det jag behöver är att ni skickar ett nytt sim med nr 07XXXXX skickat till
Och sedan avsluta mitt Abonemang på comviq när vi tar över nr.. Tar gärna en kompensation för allt strul också Mvh /Patric

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Hej @PatricLarsson!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du hittat hit.

Jag förstår absolut din situation, och jag flyttade din fråga till den här tråden då din undran rörande just tillfälliga numret besvaras här ovan.

I övrigt kan du även begära nummerflytten igen genom att logga in på Mina sidor och klicka på "Försök igen".
Det är även på Mina sidor som du kan beställa ett nytt SIM-kort.

Om du behöver mer hjälp eller om det är några oklarheter i ärendet, ber jag dig kontakta vår kundservice via mejl eller chatt så kommer dem självklart att hjälpa dig vidare.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +4
hej
jag har ansöket att flytta mitt numer som är 07XXXXXXX men ensället jag har fått from ir ett nytt nummer(07XXXXXXX) som jag vill inte ha.????????????????????!

järna vill flytta mitt nummer (07XXXXXX).

annars jag tackar nej till abonemanget

MVH Fredy

Hej @fredy!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit!

Jag ber innerligt om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade ditt svar till den här tråden där du kan se svaret på din fråga.

Allt gott!
Hej, jag har beställt ett nummer på nätet och det står att jag kan få det nummret var 07XXXXXX men när simkortet kom var det ett annat nummer 07XXXXXXXX

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Jag har fel nr på mitt sim kort.. jag skulle få samma och ni skulle avsluta mitt Abonemang på comviq då när jag startade abonnemanget med er men det blev aldrig gjort tror jag.. Sen fick jag någon avgift på 126 kr som jag va tvungen att betala utöver månadskostnaden.. Hur som helst hade jag fel nr när jag skulle stoppa in sim-kortet så då böt jag tillbaka till Comviq-kontantkortet och sen har jag lyckats tappa bort kontantkortet jag fick av er.. Hur som helst så va ju det fel nr så jag har inte använt eran tjänst.. Jag skulle ringa till er men ni har ju igen kundservice för jag pallar egentligen inte sitta och skriva medd som dessa.. Så jag ringde comviq och se om dom kunde lösa det och då sa dom att dom skulle göra det men ingenting har hänt efter det att jag ringde dom.. Så det jag behöver är att ni skickar ett nytt sim med nr 07XXXXX skickat till
Och sedan avsluta mitt Abonemang på comviq när vi tar över nr.. Tar gärna en kompensation för allt strul också Mvh /Patric

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 4
Emblem +4
Jag har flyttat över 3 av våra mobilabonnemang till Hallon, men har fått 3 nya simkort och nya mob nr men ville ju behålla de gamla?
Måste jag byta simkort?
Hur vet jag vilket simkort som är till vilket mob nr det står ej på dem eller på specifikationen?
Villl absolut ha våra gamla nummer!!!!
MVH Frågande?

Hej @sweet!

Varmt välkommen till forumet :)

Jag flyttade din fråga hit då delar av den besvaras här ovan.

När det kommer till vilket SIM-kort som är till vilket nummer, så ser du vilket nummer de är kopplade till i välkomstfoldern som du har fått.
Du kan även kolla på Mina sidor för att se vilket SIM-kort som hör till vilket nummer.

Du kan självklart också kontakta vår kundservice via mejl eller chatt för att få ytterligare hjälp med detta.

Allt gott!
hej
jag har ansöket att flytta mitt numer som är 07XXXXXXX men ensället jag har fått from ir ett nytt nummer(07XXXXXXX) som jag vill inte ha.????????????????????!

järna vill flytta mitt nummer (07XXXXXX).

annars jag tackar nej till abonemanget

MVH Fredy
Jag har flyttat över 3 av våra mobilabonnemang till Hallon, men har fått 3 nya simkort och nya mob nr men ville ju behålla de gamla?
Måste jag byta simkort?
Hur vet jag vilket simkort som är till vilket mob nr det står ej på dem eller på specifikationen?
Villl absolut ha våra gamla nummer!!!!
MVH Frågande?
Användarnivå 4
Emblem +4
Jag är kund redan, men ville ha ett nytt abonnemang med ett överflyttat nr. Då jag loggar in igen (en minut efter lagd nybeställning) ser jag att Hallon givit mig ett helt nytt, för mig okänt nummer! Jag vill inte ha detta nummer utan det jag uppgav i beställningen!!!!!
Jag vill alltså ha två (2) abonnemang från Hallon!

Hej @Gorros!

Jag flyttade din fråga till den här tråden, då du har svaret på din fråga här ovanför.

Allt gott 🙂
Jag är kund redan, men ville ha ett nytt abonnemang med ett överflyttat nr. Då jag loggar in igen (en minut efter lagd nybeställning) ser jag att Hallon givit mig ett helt nytt, för mig okänt nummer! Jag vill inte ha detta nummer utan det jag uppgav i beställningen!!!!!
Jag vill alltså ha två (2) abonnemang från Hallon!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Gerd,

Välkommen till vårt forum. Superkul att du har hittat hit!

Det är ett nummer som du tilldelas fram tills det att ditt gamla nummer flyttas in, och det kommer ändras på Mina sidor så fort nummerflytten är klar. :)

Ha det bäst!

Svara