Besvarat

Vad händer med gamla kortet när man gör en nummerflytt!?

Jag har just beställt ett abonnemang till sonen med nummerflytt, men det är meningen att han ska få den i julklapp! Kommer jag inte kunna få tag på han då till dess när flytten väl gjorts!? Eller går det fortfarande att nå honom på hans kontantkort tills man byter och aktiverar det nya kortet med abonnemanget!?
Stod även att man ska få sms om nummerflytt,, vill ju inte att han ska få reda på det innan!
Åh så tokigt detta blev!! Vad gör jag nu!?

Tacksam för snabbt svar!!
icon

Bästa svar av Tor 10 december 2018, 14:30

Hej @Sandraaaa. :)

Varmt välkommen till forumet!

När du tecknar ett abonnemang hos oss med nummerflytt så tar det 5-7 arbetsdagar, och när den väl är genomförd så avslutas ditt tidigare abonnemang upp automatiskt. Det är riktigt att han kommer få en bekräftelse när den är klar.

Ett alternativ är att avsluta abonnemanget och nummerflytten och teckna upp på nytt närmare inpå. Men det är inte möjligt att undvika att få bekräftelsen.

Ha en fin dag! 🙂
Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Jag pratade med en på chatten häromdagen som skulle ändra nummerflytten till efter Julafton, så sonens nuvarande kontantkort kan användas till dess att han får sitt abonnemang i julklapp. Var ju väldigt glad såklart över att det gick att göra så! Men så idag fick jag ett mejl att nummerflytten påbörjats, då var jag mindre glad.. Jag står nu i kö till chatten igen så ska höra vad som händer!
Jag kan se att du har fått svar av min kollega på chatten och att ni har löst det. 🙂
Jag pratade med en på chatten häromdagen som skulle ändra nummerflytten till efter Julafton, så sonens nuvarande kontantkort kan användas till dess att han får sitt abonnemang i julklapp. Var ju väldigt glad såklart över att det gick att göra så! Men så idag fick jag ett mejl att nummerflytten påbörjats, då var jag mindre glad.. Jag står nu i kö till chatten igen så ska höra vad som händer!
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Sandraaaa. :)

Varmt välkommen till forumet!

När du tecknar ett abonnemang hos oss med nummerflytt så tar det 5-7 arbetsdagar, och när den väl är genomförd så avslutas ditt tidigare abonnemang upp automatiskt. Det är riktigt att han kommer få en bekräftelse när den är klar.

Ett alternativ är att avsluta abonnemanget och nummerflytten och teckna upp på nytt närmare inpå. Men det är inte möjligt att undvika att få bekräftelsen.

Ha en fin dag! 🙂

Svara

Static Template