Besvarat

Varför avslutas abonnemanget en månad senare?

• 10 oktober 2019
  • 1 svar
  • 128 visningar

• Nykomling
  • 0 kommentarer
Hej!

Jag bytte till en annan operatör till oktober och min nummerflytt skedde natten mellan 30/9-1/10. Varför avslutas då mitt abonnemang först i slutet av oktober?? Jag trodde det skulle avslutas automatiskt när nummerflytt skett eftersom det var så jag läste på er informationssida och tänkte då naturligtvis att det skulle avslutas sista september eftersom det var sista dagen mitt nummer var giltigt hos er, det var ju hela anledningen till att jag valde nummerflytt det datumet! Tycker det är riktigt fult att ni tar betalt för en hel månad TILL när jag inte ens har något nummer att nyttja!! Är det bara bluff det ni säger om ”ingen bindningstid”??

MVH
Karolina
icon

Bästa svar av Martin 11 oktober 2019, 14:38

Hejsan @KJ91!

Abonnemangen debiteras i förskott hos oss, så i detta fall har debiteringen för oktober triggats då abonnemanget avslutades i oktober. Uppsägningen av abonnemanget måste ske innan den nästa månad börjar för att undvika detta.

Jag rekommenderar att du har av dig till kundservice gällande detta och förklarar situationen om du inte redan gjort det. Dom kan göra undantag i dessa situationer så det är absolut värt att kolla med kundservice. Du kan klicka här för att kontakta dom, rekommenderar över mejl i detta fall.
Visa original

1 svar

Hejsan @KJ91!

Abonnemangen debiteras i förskott hos oss, så i detta fall har debiteringen för oktober triggats då abonnemanget avslutades i oktober. Uppsägningen av abonnemanget måste ske innan den nästa månad börjar för att undvika detta.

Jag rekommenderar att du har av dig till kundservice gällande detta och förklarar situationen om du inte redan gjort det. Dom kan göra undantag i dessa situationer så det är absolut värt att kolla med kundservice. Du kan klicka här för att kontakta dom, rekommenderar över mejl i detta fall.

Svara

Static Template