Besvarat

Viber går inte att aktivera

• 10 december 2020
  • 1 svar
  • 156 visningar

Hej,

Sedan jag har flyttat mitt nummer till Hallon så går det inte att aktivera Viber. Den har fungerat felfritt och kunde aktiveras utan problem på wifog, eller Telia eller Tele2 men inte hos Er.

Jag undrar om Ni har någon särkilld spärr så detta vill inte fungera? Jag har nämligen flera andra abbonemnag hos bla Telia samt Tele2, Wifog och där jag testade att avinstallera appen och sedan aktivera igen, och det var inga problem. Är det något specillet inställning som Ni behöver så att man skall kunna få sms och aktiveringssamtal från utlandet (för det är det som Viber vill utföra) eller har Ni inte möjliggjört inkommande samtal och SMS från utlandet? eller är det något annat särrkillt inställning Ni vill hänvisa till?

Mvh Laszlo Kormos

icon

Bästa svar av Linnea 4 januari 2021, 09:02

Hejsan @Laszlo!

Hmm, det låter väldigt märkligt! Självklart ska Viber fungera, förutsatt att du ringer över datanätet. Det kräver att både du och den du ringer till är uppkopplade med antingen mobildata eller Wifi. Stämmer detta? 

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hejsan @Laszlo!

Hmm, det låter väldigt märkligt! Självklart ska Viber fungera, förutsatt att du ringer över datanätet. Det kräver att både du och den du ringer till är uppkopplade med antingen mobildata eller Wifi. Stämmer detta? 

Svara

Static Template