Dolt nummer & nummervisning

• 25 september 2019
  • 2 kommentarer
  • 23646 visningar

Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1937 kommentarer

Vill du ringa med dolt nummer, ha dolt nummer på nummerupplysningen eller veta vem som har ringt dig med dolt nummer? Då har du hittat rätt! Har har vi samlat information som handlar om just dolt nummer och nummervisning. 

Ring med dolt nummer

Om du vill ringa med dolt nummer finns det två olika sätt att gå till väga. Vi på hallon har inte möjlighet att administrera detta från vårt håll, utan vill du att det ska stå dolt nummer eller skyddat nummer när ditt samtal kommer fram ordnar du det direkt i telefonen.

:one: Antingen kan du bara slå in #31# innan numret du ska ringa, alltså enligt nedan:

#31#0735XXXXXX :arrow_right:  Grön lur

:two: Alternativt kan du ändra detta direkt i mobilens inställningar. Du ser hur du gör nedan:

iPhone

Inställningar > Telefon > Visa mitt nummer 

Android

Telefon > Klicka på de tre punkterna i högra hörnet > Inställningar > Visa mitt uppringar-ID

Ditt nummer & nummerupplysningen

Vi på hallon värnar om våra kunders integritet väldigt högt. Det är en utav anledningarna till att vi aldrig delar vem som äger ett telefonnummer hos oss till nummerupplysningssajter – exempelvis Eniro eller Hitta.se. 

Skulle du vilja att ditt nummer syns på nummerupplysningsajter behöver du personligen kontakta respektive sajt för att aktivera detta. 

:warning: Om du har flyttat numret från en tidigare operatör till oss, så kommer numret inte att försvinna från dessa hemsidor om det är så att den tidigare operatören har delat nummerinformationen. Där gäller samma sak, du behöver själv kontakta sajten för att ta bort informationen.

Vem ringde mig med dolt nummer?

Detta går att få fram genom att kontakta vår kundservice per mejl eller chatt. 

Priset är 699:- per telefonnummer som du vill ha information om. Du kommer i sådana fall att få en lista (skickas hem till din folkbokföringsadress) med alla nummer som ringt under den önskade tidsramen  (max 14 dagar tillbaka) och får själv sortera ut det nummer som du inte känner igen från din samtalslista.

:warning: Tänk på att dolt nummer inte är samma sak om ett hemligt nummer. Att ha skyddad identitet och hemligt nummer har inget att göra med huruvida en person ringer med dolt nummer eller inte.

Vi kan alltså inte garantera att du kommer få en träff på numret på eventuella nummerupplysningssidor.

2 svar

Hej! Jag har en fråga angående ett samtal jag fått in. Jag hade mobilen avstängd o fick ett meddelande på min svarare men uppfattar inte vilken Fredrik som ringt o jag kan inte se vilket telefonnummer som ringt upp mig. Kan ni hjälpa mig med detta. Samtalet kom in söndag 6 okt kl 08.45.

Hoppas på snar hjälp!

Vänliga hälsningar Karin
Hej! Jag har en fråga angående ett samtal jag fått in. Jag hade mobilen avstängd o fick ett meddelande på min svarare men uppfattar inte vilken Fredrik som ringt o jag kan inte se vilket telefonnummer som ringt upp mig. Kan ni hjälpa mig med detta. Samtalet kom in söndag 6 okt kl 08.45.

Hoppas på snar hjälp!

Vänliga hälsningar Karin

Hejsan! Jag flyttade din tråd till denna där du hittar information om hur du kan ta reda på vem som ringt dig ifall du mottagit samtal från någon med dolt nummer. 🙂

Svara