News

Här är nya Apple iPhone 13-serien!

• 15 September 2021
  • 3 kommentarer
  • 7274 visningar
Här är nya Apple iPhone 13-serien!
  • Community Manager
  • 1121 kommentarer

Apple Keynote höll nyligen hus och Apples nästa iPhone modell har avslöjats - iPhone 13! Vi hoppas ni är lika exalterade som vi är här på hallon. Nedan har vi sammanställt snabb fakta om nya iPhone 13-serien samt svar på vanliga frågor.

:grey_exclamation: Nu kan du beställa iPhone 13 128GB här på vår hemsida:tada:

:grey_exclamation: Nu kan du beställa iPhone 13 Mini 128GB här på vår hemsida:tada:

Om du har frågor och funderingar kring hur lanseringen kommer se ut här hos hallon hittar du en FAQ längre ned i denna artikel med svar på vanliga frågor.

Nya iPhone 13 serien har avslöjats och världen kommer att få fyra nya modeller: standard iPhone 13, Mini, Pro & Pro Max.

Nedan har vi samlat snabb fakta om dessa nya modeller så att du enkelt kan se och jämföra dom. För en fullständig teknisk specifikation kika här hos Apple.

Modell: iPhone 13 iPhone 13 Pro iPhone 13 Pro Max iPhone 13 Mini
Skärm:

6.1”
Super Retina XDR

6.1”
Super Retina XDR med ProMotion*

6.7”
Super Retina XDR med ProMotion*

5.4”
Super Retina XDR

*ProMotion teknologi med anpassningsbar uppdateringsfrekvenser upp till 120Hz

Färg:

Starlight
Midnight
Blue
Pink
RED

Silver
Graphite
Gold
Sierra Blue

Silver
Graphite
Gold
Sierra Blue

Starlight
Midnight
Blue
Pink
RED

Minne:

128GB
256GB
512GB

128GB
256GB
512GB
1TB

128GB
256GB
512GB
1TB

128GB
256GB
512GB

Kamera:

Fram: 12MP ƒ/2.2

Bak: Dual 12 MP (Wide & Ultra Wide)
Wide: ƒ/1.6
Ultra Wide: ƒ/2.4

Fram: 12MP ƒ/2.2

Bak: Pro 12MP (Telephoto, Wide & Ultra Wide)
Telephoto: ƒ/2.8
Wide: ƒ/1.5
Ultra Wide: ƒ/1.8

Fram: 12MP ƒ/2.2

Bak: Pro 12MP (Telephoto, Wide & Ultra Wide)
Telephoto: ƒ/2.8
Wide: ƒ/1.5
Ultra Wide: ƒ/1.8

Fram: 12MP ƒ/2.2

Bak: Dual 12 MP (Wide & Ultra Wide)
Wide: ƒ/1.6
Ultra Wide: ƒ/2.4
Cinematic mode*: Ja Ja Ja Ja

*Cinematic mode för videoinspelning med grunt skärpedjup (1080p med 30 fps). Gäller både fram- & bakkamera.

Videouppspelning: 19 timmar 22 timmar 28 timmar 17 timmar
Videostreaming: 15 timmar 20 timmar 25 timmar 13 timmar
Ljuduppspelning: 75 timmar 75 timmar 95 timmar 55 timmar
Fast-charge: Ja* Ja* Ja** Ja*

*Upp till 50% laddning på 30 minuter med 20W adapter eller högre.
**Upp till 50% laddning på 35 minuter med 20W adapter eller högre.

Vanliga frågor och svar

:grey_question: Kommer hallon att vara med i förköpet på fredag?

Nej, tyvärr kommer vi inte vara med i förköpet nu den 17:e september.

:grey_question: När kommer ni lägga upp iPhone 13 för beställning?

Så snart vi har mobilerna i vårat lager kommer du kunna beställa iPhone 13. Eftersom vi inte kommer att vara med på förköpet kommer det inte gå att förköpa din iPhone 13 hos oss. 

:grey_question: Vilka iPhone 13 kommer ni ta in? 

Uppdatering 2021-11-24: Nu kan du beställa iPhone 13 128GB med ditt hallonabonnemang här på vår hemsida
Uppdatering 2021-10-14: Nu kan du beställa iPhone 13 Mini 128GB med ditt hallonabonnemang här på vår hemsida

Det återstår att se om vi kommer att ta in fler modeller, men ifall det dyker upp uppdaterar jag er här. 

:grey_question: Var kan jag hitta tekniska specifikationer för iPhone 13?

Vi har samlat snabb fakta om nya iPhone 13 serien längre upp här i artikeln, men du kan även kika här hos Apple ifall du vill se en fullständig specifikation.

:grey_question: Hur sker betalningen för mobiler?

Betalning av mobiler sker separat från ditt hallonabonnemang. Du får en separat månadsfaktura från vår partner Arvato som avser månadskostnaden för din mobil. Mer information om mobilbetalning hittar du här i vårt hjälpcenter.

:grey_question: Innebär ett köp av en ny mobil någon bindningstid på mitt abonnemang?

Nix! Vi på hallon jobbar inte med bindningstider, inte ens med mobiler. Så du är alltså inte bunden till ditt hallonabonnemang under avbetalningsperioden för din mobil då dom är separata.

:grey_question: Jag har redan ett abonnemang hos er, hur går jag till väga för att köpa en ny mobil?

Om du redan har ett abonnemang och vill lägga till en mobil behöver du först vara inloggad på Mina sidor innan du gör beställning. Därefter kommer du kunna välja ditt abonnemang i kassan för att slutföra beställningen. Mer om hur du beställer mobiler med ditt hallonabonnemang hittar du här i vårt hjälpcenter.

3 svar

När kommer man kunna beställa?

Hejsan!

Jag väntar på att ni ska få in Iphone 13 pro, väntat länge nu o har haft koll på er hemsida dagligen. 13 mini e jag inte intresserad av. Hoppas att ni får in den snart! Tror det inte bara jag som vill ha den nya iphone 13 pro. 

Hejsan!

Jag väntar på att ni ska få in Iphone 13 pro, väntat länge nu o har haft koll på er hemsida dagligen. 13 mini e jag inte intresserad av. Hoppas att ni får in den snart! Tror det inte bara jag som vill ha den nya iphone 13 pro. 

Håller tummarna att det inte blir mycket längre till! :pray: Jag misstänker att det anledningen varför det dröjer längre med Pro är för det verkar vara lite svårt att ta in den från tillverkaren. Verkar vara slut hos dom flesta återförsäljarna… :grimacing: Jag tror att så snart det stabiliserar sig kommer vi ta in ett eget lager. :pray:

Svara

Static Template