Har du fått ett SMS om obetald faktura? Kika här!

Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 2161 kommentarer
Under förmiddagen har SMS gått ut från oss på hallon gällande obetalda fakturor.

Förfallodagen för fakturan hos Arvato är dock imorgon, således kan du bortse från det SMS du har fått om att fakturan är obetald, om du har autogiro eller redan har lagt in din faktura för betalning.

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt om detta skapat någon form av oro! 🌸

16 svar

Fel händer så lätt, ingen fara :)

Men ni bör nog tänka om hur ni använder SMS. Det går inte att vara säker på att informationen verkligen kommer från er, och ni skickar med en länk till en sida ni vill man ska logga in på för att betala. Exakt så hade en bedragare också gjort. Det hade varit mycket smartare om ni bara skrivet att "Ni hittar fakturan om ni loggar in på Mina Sidor, eller i er mail korg."

BR

/Fredrik
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej Fredrik!

Tack för din förståelse. 🙂

Jättebra feedback kring SMSet, jag har skickat den vidare!
hej, jag har glömt att betala och nu fått min mobil avstängd, får inte tag på fakturan för jag befinner mig utomlands.

Vart kan jag komma i kontakt med er så jag kan veta hur mycket jag ska betala för att ni kan öppna min telefon igen?!

Tack för svar!

/ filippa
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @filippagould!

Välkommen till forumet, kul att du hittat hit. 🙂

Kontakta oss per chatt eller mejl så ser vi till att göra nya dragningar från ditt konto.

Ha det fint!
Hur ser man vilket betalningsalternativ man har, jag menar om det dras på autogiro eller vad? Och XGB som syns på min sida (under hur många samtal och hur många meddelanden jag ringt/skickat denna månad), vad visar det, hur många GB jag använt eller hur många jag har kvar?? Tack!
Tack för info och självklart kan det bli fel ibland.

Jag betalade min faktura, lite i panik pga sms:ets "hot" om påminnelseavgift om en inte betalade omgående. Jag har autogiro så därav blev jag förvånad.

Om jag nu har betalt manuellt, kommer min faktura dras 2 gånger då?

Mvh
Hej! Jag fick erat sms igår om obetald faktura. Jag tyckte det var konstigt men jag betalade den direkt. Så nu undrar jag vad som händer. Jag har ju autogiro. Får jag tillbakabetalt eller kommer dragningen kanselleras.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hur ser man vilket betalningsalternativ man har, jag menar om det dras på autogiro eller vad? Och XGB som syns på min sida (under hur många samtal och hur många meddelanden jag ringt/skickat denna månad), vad visar det, hur många GB jag använt eller hur många jag har kvar?? Tack!

Hej @fisebusan!

Om du har autogiro ska du ha anmält det manuellt, och det går att se på din internetbank. 🙂

De GB som visas på Mina sidor är den data du har kvar att använda för innevarande månad.

@Caminito & @Hawi001 - Om ni har betalat in dubbelt kommer pengarna att dras idag om ni har autogiro. Per automatik kommer Arvato skicka ut en AVI per brev med detta belopp som går att hämta ut, alternativt kan ni kontakta Arvato direkt för att få in pengarna på ert konto istället.

faktura.se@arvato.com

0340 - 66 44 44
Pls hallon

Open my two SIM

Send my blli on

my email don't take money out on my account I need to my blli by my self
Hej

Jag har autogiro, men betalade fakturan manuellt direkt efter att ha fått ert sms. Så det har dragits TVÅ gånger nu från mitt konto. Hur går jag tillväga för att få återbetalt det som dragits en gång för mycket?

Mvh Mona
I want to pay my bill by my self

If you can send my bill to my email is good

I want don't want you people to take my money from account

My internet is not working

I have payed last mouth

They stop taking money for my account

Pls I want my SMS card to work because is not working and the internet too
Hi hallon

You people can send by email

Pls
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej

Jag har autogiro, men betalade fakturan manuellt direkt efter att ha fått ert sms. Så det har dragits TVÅ gånger nu från mitt konto. Hur går jag tillväga för att få återbetalt det som dragits en gång för mycket?

Mvh Mona

Hej Mona!

Du ser svar på din fråga längre upp i den här tråden. 🙂
Användarnivå 6
Emblem +8
I want to pay my bill by my self

If you can send my bill to my email is good

I want don't want you people to take my money from account

My internet is not working

I have payed last mouth

They stop taking money for my account

Pls I want my SMS card to work because is not working and the internet too

Hi @Regina Bellow!

If you want to change your payment method you need to cancel your subscription and contact our customers service, and we can help you with this. :)

Have a great day!
I don't want to change my subscription

Pls i am one off the member of ACN

If you can do that for me
Användarnivå 6
Emblem +8
I don't want to change my subscription

Pls i am one off the member of ACN

If you can do that for me

I can't do any changes here at the forum. Please contact our customers service.

Svara

Static Template