guide

Hitta svar på din fråga i tre enkla steg!

• 31 mars 2021
  • 2 kommentarer
  • 11971 visningar
Hitta svar på din fråga i tre enkla steg!
Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2158 kommentarer

Här på forumet är det tanken att du ska kunna hitta svar på dina funderingar som rör hallon och ställa dina egna frågor, eller starta diskussioner med andra kunder. Nedan har vi sammanställt lite snabb info för att göra det lättare för dig att hitta svar på dina frågor & funderingar.

Vi har sammanställt snabbt & enkelt hur du går till väga för att hitta svar på din fråga nedan.

Sök efter svar på din fråga

Direkt på vår startsida hittar du en sökruta. Här är det bara skriva in vad du letar efter!
​När du söker kommer det automatisk dyka upp förslag relaterade till din sökning. Dessa kan vara markerade med lite olika symboler, som vi ska reda ut nedan.

Officiell artikel/guide

En fråga ställd av en kund som blivit besvarad

En fråga som ännu inte blivit besvarad

Diskussionstråd

Klicka dig fram i vårt hjälpcenter

På startsidan hittar du även vårt hjälpcenter och dess kategorier

I varje kategori hittar du flera underkategorier, som exempelvis i kategorin Abonnemang där du hittar Abonnemang, SIM-kort & Kontantkort. 

Under kategorin abonnemang hittar du abonnemang, SIM-kort och Kontantkort

När du valt din kategori hittar du ett urval av guider/informationsartiklar som är relevanta för det ämnet du undrar över. 

Klickar du på “SIM-kort” hittar du alla artiklar som rör just detta

De allra flesta & vanligaste frågorna finns det faktiskt redan svar på i vårt hjälpcenter. :nerd:

Var inte blyg, ställ din egen fråga!

Har ingen ställt din fråga tidigare, eller hittar du helt enkelt inte svar på din fundering? Inga problem! Du får såklart också ställa dina frågor direkt på forumet, så kan andra medlemmar och vi i forumteamet ge dig svar.

Tänk dock på att detta är ett publikt forum, så du kan inte ställa frågor som rör personuppgifter. Vill du diskutera något på din detaljspecifikation, eller att vi kollar på något specifikt på ditt abonnemang så behöver du kontakta vår kundservice. Publicera aldrig dina kunduppgifter här på forumet

Här ser du hur du gör steg för steg:

Klicka på Skapa ämne (du hittar det högst upp till höger bredvid din avatar)

​Markera alternativet “Fråga”

​Döp din fråga. Tänk på att detta är det första andra användare på forumet kommer se.

Skriv din fråga under Beskrivning

Välj vilken kategori som passar din fråga bäst. Passar ingen? Då kan du välja kategorin Ställ din fråga!

Tagga! Om du lägger till taggar kommer fler hitta din fråga när de söker i framtiden. Exempel på taggar om du ställer en fråga kring leverans av ditt SIM-kort:

​​​​​​

Skapa! Därefter kommer ditt ämne publiceras på forumet, och du får att mejl med en notis så fort någon svarat dig.

Och kanske viktigast av allt - om du får svar på din fråga, glöm inte markera det korrekta svaret som Bästa svar, så får andra snabbare hjälp i framtiden!

2 svar

Jag vill avsluta min abonemang

Användarnivå 4
Emblem +2

Jag vill avsluta min abonemang

Det gör du enklast genom att logga in på Mina sidor och avsluta där.

Svara

Static Template