F.A.Q.

Julkampanj - Vanliga frågor & svar

Julkampanj - Vanliga frågor & svar

“Nu är det jul igen
och nu är det jul igen
och julen varar än till påska~!“
🎅🎄🎁

Nu är det dags för den bästa tiden på året; Julkampanj! Du har väl varit snäll i år? :wink:

Vi förstår såklart att det kan dyka upp en del frågor och funderingar kring nya kampanjer och erbjudanden och för dig som vill bli kund hos oss; eller redan är kund och vill ta del utav erbjudandet, så vi har samlat de vanligaste frågorna & svaren här nedan.

Vanliga frågor & svar

🎅 Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden för SIM-kortet är cirka 3-5 arbetsdagar och trillar ned i brevlådan direkt.

🎄 Jag har inte fått mitt SIM-kort, hur gör jag nu?

Om du inte har fått ditt efter 3-5 arbetsdagar behöver du dubbelkolla så att du har rätt adress registrerad hos oss. Om du har detta - kontakta vår kundservice så skickar vi ut ett nytt SIM-kort.

🎁 Kan ni skicka kortet till annan adress än min folkbokföringsadress? 

Nej, tyvärr är det inte möjligt.

🤶 Jag skaffade ett abonnemang med en annan kampanj tidigare, men vill haka på den här istället – hur gör jag?

Om du tecknade abonnemanget för mindre än 14 dagar sedan har du fortfarande din ångerrätt kvar, och kan såklart ångra det abonnemang du tecknat och istället ta del av detta erbjudande.

Om det är mer än 14 dagar sedan du tecknade kan du fortfarande avsluta ditt abonnemang då vi varken har bindningstid eller uppsägningstid, men du får inte pengarna som du redan betalat tillbaka; för att teckna ett nytt abonnemang med julkampanjen. För att avsluta abonnemang kan du klicka här för att se hur man gör.
Observera att du blir även tilldelat ett nytt nummer när du tecknar ett nytt abonnemang om du inte flyttar in ett nummer.

👼 Min nummerflytt har gått igenom, men jag har inte fått mitt SIM-kort – hur gör jag nu?

Om du inte har fått ditt efter 3-5 arbetsdagar behöver du dubbelkolla så att du har rätt adress registrerad hos oss. Om du har detta - kontakta vår kundservice så skickar vi ut ett nytt SIM-kort.

☃️ Vad kommer min första månad att kosta?

När du tecknar abonnemanget betalar du för den resterande tiden av månaden vi befinner oss i. Beloppet står när du beställer abonnemanget och dras direkt från ditt kort.

❄️ Kan jag som befintlig kund ta del utav det här erbjudandet?

Om du hellre vill ta del av julkampanjen kan du alltid avsluta ditt befintliga och beställa ett nytt abonnemang med erbjudandet, då du varken har bindningstid eller uppsägningstid hos oss. För att avsluta abonnemang kan du klicka här för att se hur man gör.
Observera att du blir även tilldelat ett nytt nummer när du tecknar ett nytt abonnemang om du inte flyttar in ett nummer.

🍪 Hur många abonnemang får jag beställa?

Du kan som mest ha 5 abonnemang i samma personnummer hos oss.

🛷 Går det att ta del av detta erbjudande i butik?

Nej, erbjudandet går inte att ta del utav i butiker.

🎅 Vilka betalkort kan jag betala med?

VISA
VISA Electron
Mastercard

Det spelar ingen roll vem som står som kortinnehavare då det finns många familjer där du delar bankkort. 
Dock måste du se till så kortet är öppet för internetköp hos din bank.

Vi kan inte ta emot Maestro eller e-kort.

🎄 Hur länge gäller erbjudandet?

Erbjudandet gäller till och med 2019-12-26, klockan 23:59. 

🎁 Hur flyttar jag in mitt nummer?

Om du vill flytta med ditt nummer skriver du in detta när du gör beställningen via vår hemsida. Du kan se exakt hur du gör i denna tråd här på forumet.

🤶 Kan jag ta erbjudandet med en mobil?

Ja, det går jättebra att kombinera med en mobil.

👼 Är det någon bindningstid?

Nej, vi på hallon har varken bindnings- eller uppsägningstid på vår abonnemang.

☃️ Kan jag beställa fast än jag har en betalningsanmärkning?

Vi gör ingen kreditupplysning när du tecknar abonnemang hos oss. Endast vi beställning av mobiltelefoner.

🍪 Hur och när får jag min rabattkod?

Rabattkoden skickas till dig per mejl till mejladressen du angav vid beställningstillfället och skickas inom 3 dagar efter din beställning skeppats.

❄️ Hur länge gäller rabattkoden till iDeal of Sweden?

Rabattkoden går att nyttja fram tills den 2020-01-10.

🎅 Hjälp, jag har inte fått mig rabattkod! Vad gör jag?

Ingen fara! Hör av dig till kundservice från mejladressen du beställde med dina kunduppgifter och ordernummer så tar vi fram rabattkoden till dig.

🎄 Kan jag använda koden flera gånger?

Nej, koden fungerar endast vid ett köp.

🎁 Kan jag använda koden för att få rabatt på flera skal i ett köp?

Nej, koden fungerar endast för ett mobilskal.

🤶 Vart och hur använder jag koden?

Rabattkoden använder du på iDeal of Sweden’s hemsida här. (Länk: https://idealofsweden.com/)
När du valt vilket skal du vill beställa anger du din rabattkod inne i kassan innan betalning (under “ATT BETALA”).

👼 Kan jag använda rabattkoden till något annat än skal?

Nej, rabattkoden gäller endast mobilskal på iDeal of Sweden’s hemsida. (Gäller ej plånboksfodral eller skal som sälj i samarbete med Bröstcancerfonden (Pink Difference) och Ankarstiftelsen (La Escuela iDeal))

Svar

Var först med att svara!

Svara