guide

Logga in på Mina sidor med BankID

Logga in på Mina sidor med BankID
Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 2161 kommentarer
Nu gör vi det ännu enklare för dig som hallonkund att göra ändringar på och hitta information om ditt/dina abonnemang. Nu introducerar vi nämligen BankID på Mina sidor, vilket innebär att från och med nu kan logga in snabbt, enkelt och säkert direkt via BankID-appen!💃

Behöver du skaffa BankID?
Ja, det behöver du göra. Ladda ner appen "BankID säkerhetsapp" från App Store, Google Play eller Windows Store, beroende på vilken mobiltelefon eller surfplatta du har. Logga sedan in på din internetbank och beställ BankID. I appen klickar du sedan på "Hämta BankID" och anger ditt personnummer samt den aktiveringskod du fick i din internetbank.

Hur gör jag?
Det är superenkelt. Det finns två sätt att logga in, antingen med appen på den enheten du använder – eller så öppnar du BankID-appen i en annan enhet.

Börja med att klicka på "Logga in" på hallon.se. Nedan kan du klicka på "visa svar/guide" baserat på hur du vill logga in för att se en enkel guide med bilder på hur du går till väga steg för steg. 🕺

Från samma enhet:1. Välj ”BankID i denna enhet”

2. Godkänn inloggningen i din BankID-app (appen öppnas automatiskt)

3. Om du har flera mejladresser kopplade till ditt personnummer, välj vilket konto du vill logga in på

4. Klart!

Från annan enhet:1. Välj ”Mobilt BankID”

2. Knappa in ditt personnummer (ÅÅÅÅMMDDXXXX)

3. Godkänn inloggningen genom att signera via din BankID-app i din mobiltelefon

4. Om du har flera mejladresser kopplade till ditt personnummer, välj vilket konto du vill logga in på

5. Klart!

3 svar

Jag har företag (enskilld firma) och skulle behöva skriva ut fakturan men det fungerar inte att logga in... Men jag är rätt säker på att jag är kund som privatperson. Varför är detta uppdelat?

Jag använder datorn och BankID hopper upp... men hur länge sak man vänta på blomman?

Det fungerade jättebra tidigare så jag vill inte påstå att tjänsten lyfter med mer trassel...!

För utom detta är jag nöjd! :-)

Svarar mig själv! :-)

Tydligen är jag företagskund och då fungerar det! Det fungerade inte igår.... (söndag)

Hoppas mitt inlägg kanske hjälper nån annan!

Ska flytta från Swedbank till ICA-Banken. Kommer inte in för att ändra detta.

Följer era beskrivningar till punk o prickar, så fort man klickar på Mina uppgifter låser det sig.

Vad gör jag.

Håkan K

Vill byta bank från Swedbank till ICA-banken.  När jag loggat in händer det inte något.  Klickar på mina uppgifter, händer inte något. Försökt logga in med mobilt ID skärmen blir blå.

Vad gör jag? 

HK

Svara

Static Template