Stora nyheter - eSIM är här! Nu kan du som befintlig hallonkund skaffa eSIM till din mobil inne på Mina sidor - helt kostnadsfritt. Inget mer krångel med fysiska SIM-kort och ett grönare val för vår planet!
Säg hej till eSIM!
Många av våra kunder har länge efterfrågar eSIM till sina mobiler och vi är väldigt glada att få komma med dessa goda nyheter. Befintliga kunder kan från idag logga in på Mina sidor och skaffa eSIM direkt utan kostnad eller väntan på något brev hem.
Vad är eSIM och varför är det bra?
Embedded SIM (eSIM) är ett inbyggt SIM-kort i din mobil. De allra flesta smartphones som släppts på marknaden senaste åren har denna teknik och kan använda eSIM hos oss.
Med eSIM innebär det att du slipper krångel med fysiska plastkort helt och hållet - allt sker digitalt istället. Du behöver inte vänta på eSIM utan fixar det direkt inne på Mina sidor.
Utöver ovan är eSIM också ett grönare alternativ för vår planet - eftersom det är digitalt, behöver inte lagerhållas eller skeppas till dig.
Det möjliggör även för dig att ha två abonnemang i samma mobil! Du kan ha ett abonnemang med eSIM och ett annat med fysisk SIM-kort på samma gång - så om du exempelvis har ett nummer via jobbet och ogillar att släpa runt två mobiler kan du nu ha det i samma mobil.
Hur byter jag till eSIM?
Snabbt och enkelt via Mina sidor. Du hittar en guide här hur du går tillväga.
Vanliga frågor & svar
Hur beställer jag eSIM?
Du beställer ditt eSIM snabbt och enkelt inne på Mina sidor. Här hittar du en guide hur du gör.
Vad kostar ett eSIM?
Ett eSIM kostar inget extra och är helt kostnadsfritt att byta till på Mina sidor.
Kan jag använda mitt eSIM utomlands?
Ja, fungerar precis som ditt gamla fysiska SIM-kort och kan användas på resande fot i annat land.
Kan jag använda mitt eSIM i min smartklocka?
Just nu fungerar våra eSIM endast i mobiler för privatkunder.
Kommer hallon erbjuda eSIM till smartklockor?
Vi är intresserade och kommer se över möjligheterna att även erbjuda eSIM till smartklockor, men vi kan inte bekräfta i nuläget om och i sånt fall när det kan komma - utan ber att få återkomma om detta i framtiden.
Kan jag ha flera eSIM till samma abonnemang?
Nej, det går endast att ha ett eSIM/SIM-kort igång i taget per abonnemang.