Ny på forumet? Så här fungerar det!

  • 3 augusti 2018
  • Nyheter
  • 29 svar
  • 35038 visningar
Ny på forumet? Så här fungerar det!
Användarnivå 5
Emblem +8
Varmt välkommen till vårt forum, vad roligt att du har hittat hit!

Här på forumet är det tanken att du ska kunna hitta svar på dina funderingar kring abonnemang eller kontantkort hos oss, och ställa dina egna frågor. Nedan hittar du tips och tricks på vad du kan göra på forumet.


Hitta svar på dina frågor

Här på forumet kan du enkelt klicka dig fram eller söka efter svar på dina frågor kring hallons abonnemang och produkter. Det är bara skriva in det du letar efter i sökrutan högst upp på sidan:

Här kan du läsa frågor som andra medlemmar på forumet har ställt samt svar, och du kan även hitta artiklar som är publicerade av oss i forumteamet.

Du kan även klicka dig fram via den kategori du tycker passar din fråga bäst.

Ställ en fråga



Har ingen ställt din fråga tidigare, eller hittar du helt enkelt inte svar på din fundering? Inga problem! Du kan även ställa frågor direkt på forumet, så kan andra medlemmar och vi i forumteamet ge dig svar. Här ser du hur du gör steg för steg:

Steg 1: Välj Skapa ämne



Steg 2: Markera Fråga



Steg 3: Fyll i en titel du anser matchar innehållet i din fråga så gott som möjligt



Steg 4: Skriv din fråga under Beskrivning



Steg 5: Välj vilken kategori som passar din fråga bäst. Passar ingen? Då kan du välja kategorin Ställ din fråga!



Steg 6: Tagga din fråga! Om du lägger till taggar kommer fler personen få träffar på din fråga när de söker i framtiden. Exempel på taggar om du ställer en fråga kring leverans av ditt simkort:



Steg 7: Skapa! Därefter kommer ditt ämne publiceras på forumet, och du får att mejl så fort någon svarat dig.



Om du får svar på din fråga, glöm inte markera det korrekta svaret som bästa svar, så får andra snabbare hjälp i framtiden!

Hjälp andra



Ser du någon som ställt en fråga du vet svaret på? Ju mer du svarar på frågor och hjälper andra kommer du få utmärkelser och gå upp i ”ranking” på forumet. Även detta kommer att synas utåt för andra medlemmar på forumet!

Starta diskussioner



Har du idéer eller funderingar? Är det någonting du tänkt på som har med hallon att göra som du vill ta upp på forumet?

Vi är alltid intresserade av att veta vad ni kunder tycker om oss.


Håll dig uppdaterad



Under ”Nyheter” kan du hålla dig uppdaterad med allt nytt som händer hos oss på hallon, allt från ändrade abonnemang till nya tjänster. Håll utkik, och om du vill få notiser kan du även klicka på ”Prenumerera”. Då får du ett mail varje gång någonting nytt händer i varje kategori.

Utöver detta finns det några till knappar att hålla reda på, som du ser här:



Klickar du här efter att du ställt en fråga kommer fler snabbare kunna hitta rätt svar på sin fråga i framtiden!


Om du vill svara på någons inlägg eller kommentar kan du välja citera, för att andra lättare ska kunna se vad du svarat på.


Som det låter – gillar du någonting så klicka här!

Återigen - varmt välkommen till forumet, vi hoppas du kommer att stormtrivas!

29 svar

Hej det är så att jag beställde tre st abonnemang men det är bara en som har kommit.

Jag ville också göra tre nummerflytt men de står att det misslyckas.
Användarnivå 5
Emblem +8
Amanlaskar skrev:

Hej det är så att jag beställde tre st abonnemang men det är bara en som har kommit.

Jag ville också göra tre nummerflytt men de står att det misslyckas.



Hejsan @Amanlaskar!

Vad kul att du har hittat till forumet. Välkommen hit!

Gällande leveransen av simkort skulle jag kontakta vår kundservice och kika så att alla beställningar finns. När det kommer till nummerflytten kan du se mer om misslyckad nummerflytt här.

Ha en superfin dag!
Hej!
jag gjorde nummerflytt från hallon till tre men ångrade köpet, hur kan jag tillbaka mitt nr till hallon , tre sa att de flyttade tillbaka mitt nummer till hallon men det funkar inte mitt nr .
jag vill avbryta uppsägningen
Användarnivå 5
Emblem +8
Skystar skrev:

Hej!
jag gjorde nummerflytt från hallon till tre men ångrade köpet, hur kan jag tillbaka mitt nr till hallon , tre sa att de flyttade tillbaka mitt nummer till hallon men det funkar inte mitt nr .
jag vill avbryta uppsägningen



Hejsan @Skystar!

Välkommen till forumet! 😊

I det här fallet kan du kontakta vår kundservice per mejl eller chatt så hjälper de dig vidare.

Ha en bra dag!
Hej jag undrar när min första lakrits kommer?
Förlåt det skulle stå faktura och inte lakrrits
Användarnivå 5
Emblem +8
Milo skrev:

Förlåt det skulle stå faktura och inte lakrrits



Hejsan @Milo!

Välkommen till forumet och tack för din fråga! 😊

Din första faktura ifrån oss kommer för innevarande månad i början utav av varje månad. Har du fakturabetalning får du ett mejl från Arvato.

Ha en superfin dag!
Hej, det jag var kunde hos er 4 månad men nu ni har avstängt mitt nummer och så jag kan inte chatta med er också. Men ska man betala om man inte anväder sin abonomang så låt mig att fungera annars jag betalar ingenting
Användarnivå 5
Emblem +8
Husein skrev:

Hej, det jag var kunde hos er 4 månad men nu ni har avstängt mitt nummer och så jag kan inte chatta med er också. Men ska man betala om man inte anväder sin abonomang så låt mig att fungera annars jag betalar ingenting



Hej Husein!

Om du har en obetald månadskostnad hos oss kommer ditt abonnemang vara spärrat tills det att vi mottagit din inbetalning. Kontakta vår kundservice per mejl eller chatt för vidare hjälp. 🙂
det gör inte. Jag kan inte mejl eller chatta med er jag vet inte varför men jag tror att ni har avstängt
Användarnivå 5
Emblem +8
Husein skrev:

det gör inte. Jag kan inte mejl eller chatta med er jag vet inte varför men jag tror att ni har avstängt



Hej igen,

Om du klickar på Kontakta oss här uppe på forumet hittar du till mejl och chatt. 🙂
Hej
jag är hassan ajubi
jag vill veta hur man kan betala men fakturan
hej
jag har ett nommer från hos oss
jag vill betala men fakturan man jag har ingen fakturan
hej jag vill ringa till er men kunde inte jag hitta eras telefonnummer snälla skicka eras telefonnummer på mitt Emina roble.smray@yahoo.com
Det här fungerar inte.
Det går inte att ringa till er. Buuu
hej !
Jag heter Naserddin Lattar och min personnr är 67xxxxxxx
jag undrar hur kan ni spärra mitt nummer fast jag har betalt .
jag har köpt mobile hos er och jag valde också att betala med den kontant kort och jag brukar betala varje månad för mobile och för kontantkort .
den månad har jag betalt den i 1/10 /2018 vi a ARVATO Finance A 515kr.

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
jag har inte fått svar på min fråga ??!!!!
har ni ingen telefon som man kan ringa och prata med hallon kundservice
Användarnivå 4
Emblem +2
Hassan Ajubi skrev:

Hej
jag är hassan ajubi
jag vill veta hur man kan betala men fakturan


Hej,

Hos oss betalar du med med bankkort (VISA, VISA Electron eller Mastercard) genom att vi den 1:a varje månad gör en dragning från det konto som ditt betalkort är kopplat till.

Ha en fin dag!
Användarnivå 4
Emblem +2
Robel skrev:

hej jag vill ringa till er men kunde inte jag hitta eras telefonnummer snälla skicka eras telefonnummer på mitt Emina roble.smray@yahoo.com


Hej,

Vi har inte kundservice via telefon utan endast mejl/chatt.

Hur kan jag hjälpa dig?
Användarnivå 4
Emblem +2
Flaco skrev:

Det här fungerar inte.
Det går inte att ringa till er. Buuu


Hej,

Vi har inte kundservice via telefon utan endast mejl/chatt.

Hur kan jag hjälpa dig?
Användarnivå 4
Emblem +2
Lattar skrev:

hej !
Jag heter Naserddin Lattar och min personnr är 67xxxxxxx
jag undrar hur kan ni spärra mitt nummer fast jag har betalt .
jag har köpt mobile hos er och jag valde också att betala med den kontant kort och jag brukar betala varje månad för mobile och för kontantkort .
den månad har jag betalt den i 1/10 /2018 vi a ARVATO Finance A 515kr.

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer


Hej,

Vi har inte kundservice via telefon, utan endast mejl/chatt.

Vi har inte kunnat dra betalningen från det betalkort som du har registrerat på Mina sidor.

En vanlig anledning till att vi inte kan dra pengar beror ofta på att kortet som används inte är godkänt för e-handel, att täckning saknas, eller att giltighetstiden på kortet gått ut. Säkerställ gärna ovan uppgifter med din bank.

Vet du med dig att du fått ett nytt kort, eller vill ändra så att vi drar från ett annat kort kan du logga in på Mina sidor och uppdatera uppgifterna där. Om du fått ett nytt kort har du kvar samma kortnummer som innan, men giltighetstiden + CVV/CVC-koden har ändrats. Det är därför viktigt att logga in på Mina sidor och "omregistrera" det nya kortet.
numret som jag vill flytta är 072xxxxxxx

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 4
Emblem +2
gabriel george skrev:

numret som jag vill flytta är 072xxxxxxxx


Hej,

Vänligen kontakta vår kundservice via mejl/chatt så får du självklart hjälp med detta! 🙂

Ha en fin dag!
vill öppna ett abonnemang åt min mor som inte har internet. går det och hur gör jag i så fall

Svara