SMS-köp är (äntligen) tillbaka!

• 18 October 2021
  • 3 kommentarer
  • 2303 visningar

• Community Manager
  • 1125 kommentarer

Det är med stor glädje att jag får meddela att premiumtjänsten för SMS-köp är tillbaka och bättre än någonsin med ny säkerhet för trygga köp!

Bästa hallonkund,

Under en längre tid har vi inte kunnat erbjuda er möjligheten att genomföra SMS-köp p.g.a. att vi inte kände att funktionen mötte dom säkerhetskrav vi har. Under denna tid som premiumtjänsten varit nere har vi arbetat hårt med att öka säkerheten kring SMS-köp för minska risker och erbjuda er tryggare köp över SMS.

Vi är medvetna att under den här tiden har premiumtjänstens frånvaro orsakat mycket frustration och vi ber naturligtvis hemskt mycket om ursäkt för detta samt tackar ödmjukast för tålamodet under denna period.

:grey_question: Vad är nytt?

Premiumtjänsten fungerar mer eller mindre likadant som innan. Säkerhetsåtgärderna som vi har implementerat ska inte påverka ditt slutanvändande mer än att ge dig en tryggare köpupplevelse.

Vi har med detta även uppdaterat kostnadsskyddet till 200 kronor per kalendermånad.

Ifall du har kostnadskontroll aktiverat på ditt abonnemang kommer SMS-köp och andra premiumtjänster fortsätta vara spärrat som vanligt.

Stort tack igen för ditt tålamod!

MVH,
hallongänget

3 svar

Provade precis att kolla ett regnummer hos bilregistret och det fungerar precis lika dåligt som förut.  Min mobil ger en varning att det är ett betal-SMS som jag accepterar, det ser ut som meddelandet går iväg.  Men inget annat händer.

Dubbelkollade att spärr av betaltjänster är avstängd.

p.g.a. att vi inte kände att funktionen mötte dom säkerhetskrav vi har

Jag har SÅ många frågor kring den förklaringen, men jag sparar dem då jag inte lär få några ärliga svar.

Provade precis att kolla ett regnummer hos bilregistret och det fungerar precis lika dåligt som förut.  Min mobil ger en varning att det är ett betal-SMS som jag accepterar, det ser ut som meddelandet går iväg.  Men inget annat händer.

Dubbelkollade att spärr av betaltjänster är avstängd.

Det borde inte vara några problem, vet dock av erfarenhet att det kan ta ett par minuter att få svar om man det var SMS-tjänsten “Vem äger fordonet?” från Trafikverket. Återkom gärna till mig i ett PM om du inte fått svar från dom på en timme så kan jag hjälpa dig undersöka var skon klämmer. :slight_smile:

Jag korrigerar mig själv, det fungerade faktiskt!  Det tog dock mer än 20 min att få svar, men det kan förstås bero på tjänsten jag provade mot.  

Nåja. Vad är väl 20 minuter efter att ha väntat i ett år.

Svara

Static Template