hallon
Nyhet

WiFi-samtal ☎️

WiFi-samtal ☎️

Visa ursprungsinlägget

42 svar

Instead of improving 3’s network coverage by building more base stations and acquiring new frequency licenses to increase capacity, hallon uses your Wifi to “improve” their network. Smooth move, hallon. Bearing in mind that most of the open public Wifi networks are either utterly slow or overloaded, I don’t know if this will serve as an improvement per se. The safety and security of voice data transfer on those networks is another concern.

Jag har en Huawei P10 men det som ni skriver till inställningar för WIFI samtal existerar inte i menyn?

Hej! Funkar detta för Pixel 2XL?

Men hur är tanken med oss som har Oneplus lä kommer ni aldrig fixar så att Volte+Vowifi ska fungerar för oss??

Mvh
Adri

Hejsan @Adri!

Vi är naturligtvis intresserade att utveckla stöd för så många mobiler som möjligt när det kommer till både WiFi-samtal och 4G-samtal i syfte för att kunna erbjuda en sådan bra uppkoppling som möjligt.

När det kommer till OnePlus modellerna har jag tyvärr ingen information om eller när det kan tänkas komma. Vi ber vänligen att få återkomma med eventuella uppdateringar kring den och andra nya modeller i framtiden. ☺

Jag kan aktivera switcharna till såväl VoLTE som WiFi genom att följa denna https://www.cyberhatch.net/2019/02/06/how-to-enable-wifi-calling-on-the-oneplus-6t-vodafone-uk-ee/ på min Oneplus 6t.

Om det verkligen funkar vet jag inte, men det kanske Martin/Linnea kan bekräfta eller förneka, switcharna dök i vart fall upp och gick att aktivera...

Jag kan aktivera switcharna till såväl VoLTE som WiFi genom att följa denna https://www.cyberhatch.net/2019/02/06/how-to-enable-wifi-calling-on-the-oneplus-6t-vodafone-uk-ee/ på min Oneplus 6t.

Om det verkligen funkar vet jag inte, men det kanske Martin/Linnea kan bekräfta eller förneka, switcharna dök i vart fall upp och gick att aktivera...

Det kan nog funka, men inget som vi kan garantera att det kommer att funka; i alla fall inte tills vi själva har support för mobilen. :information_desk_person:

kan verifiera att detta funkar 

gäller för xiaomi mobiler

använd telefon dialern och slå där in detta 

*#*#86583#*#* detta behövs vara aktiverad för ska gå att vara aktiverad också (Voice over LTE)

*#*#869434#*#* detta aktiverar samtal över Wifi eller Voice over LTE

Alltså det här med vilka telefoner som kan användas med WiFi-samtal verkar väldigt snurrigt…

Är det Hallon/Tre som bestämmer om en viss telefonmodell ska kunna användas med WiFi-samtal? Eller fungerar det på alla telefoner som har hårdvara och mjukvara som stödjer WiFi-samtal? Listan i denna tråden är ju väldigt begränsad, vet inte om man ska tolka det som att Hallon bara stödjer de modellerna, eller om listan är gammal och det helt enkelt bara var de modellerna som hade inbyggt stöd för WiFi-samtal när den skrevs?

Verkar för övrigt vara samma snurrighet hos andra operatörer, motstridiga svar och kundtjänster som inte vet vad som styr vilka telefoner som kan använda WiFi-samtal… 

Så hur är det egentligen Hallon - begränsar ni vilka telefoner som kan använda WiFi-samtal med era SIM-kort, eller är det enbart telefonens hårdvara/mjukvara som sätter begräsningar?

Just got a new SIM card for my daughter’s phone on my account (iphone 5s).

It is listed as support by Hallon for wifi calling.

But when I try to activate it, this is what I get…

Is Wifi calling supported on an iPhone 5S or not?

Jag har nyligen skaffat Hallon för att kunna använda Wi-fi samtal men jag kan inte aktivera detta på min mobil. När jag försöker det så säger den ”Kontakta 3 SE om du vill tillåta Wi-Fi samtal på detta kontot.” Jag har förstått att detta är ett vanligt problem för många men vad är lösningen och varför säger den detta!?

Min mobil säger ”Kontakta 3 SE om du vill tillåta Wi-Fi samtal på det här kontot” när jag försöker aktivera Wi-Fi samtal på min iPhone 11. Försökte ringa 3 SE men dem hänvisade mig till Hallons kundtjänst, hur löser jag detta? 

Användarnivå 6
Emblem +8

Min mobil säger ”Kontakta 3 SE om du vill tillåta Wi-Fi samtal på det här kontot” när jag försöker aktivera Wi-Fi samtal på min iPhone 11. Försökte ringa 3 SE men dem hänvisade mig till Hallons kundtjänst, hur löser jag detta? 

@Eloiaz 

Du kan kontakta vår kundservice via mejl eller chatt så kan se kika på detta! :blush:

Håller på och kollar på ny operatör för mig och familjen. Testar Hallon nu. Önskar också se stöd för OnePlus (jag har 6T). Flera andra operatörer har stöd VoLTE och wifi-samtal för OnePlus 6 och uppåt. 

Hur går det med stödet för OnePlus? 

Jag kan förvisso aktivera valen för funktionerna men det är inget som verkar fungera i vilket fall. 

Har använt denna funktion nu i flera månader på landet där vi har dåligt täckning och det fungerar ju superbra! Tackar Hallon!