Tutorial

BestĂ€lla ett nytt SIM-kort đŸ“«

• 13 augusti 2018
  • 26 kommentarer
  • 28335 visningar

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1952 kommentarer

Om du blivit av med SIM-kortet och behöver ett nytt kan du snabbt och enkelt bestÀlla ett nytt via Mina sidor. SÄ hÀr gÄr du tillvÀga!

BestÀlla SIM-kort

1) Logga in pÄ Mina sidor

Börja med att logga in pÄ Mina sidor. Detta kan du göra genom att klicka hÀr eller surfa till www.hallon.se/logga-in.

2) Klicka pÄ numret du behöver bestÀlla ett nytt SIM-kort till

Se exempel nedan:

3) Klicka pĂ„ “SIM-kort” och sen “BestĂ€ll”

:warning:  OBS! Ett nytt SIM-kort kostar 99 kronor och debiteras tillsammans med din nÀstkommande mÄnadskostnad.

Se exempel nedan:

4) Klart! :tada:

Ett nytt SIM-kort skickas nu hem till din folkbokföringsadress och postas nÀstkommande vardag. Vanligtvis har du ditt nya SIM-kort hemma inom 2-3 postdagar.

:warning:  OBS! NÀr du fÄtt hem ditt nya SIM-kort Àr det inte aktiverat Àn för din egna sÀkerhet under leverans.

För att aktivera ditt nya SIM-kortet loggar du in igen pÄ Mina sidor sÄ finns det en ny knapp för att Aktivera SIM-kortet. Se exempel nedan:

26 svar

Jag försökte att bestÀlla nytt simkort. Det var jÀtte svÄr att bestÀlla nytt simkort. Kan ni bestÀlla nytt simkort plz
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Jag försökte att bestÀlla nytt simkort. Det var jÀtte svÄr att bestÀlla nytt simkort. Kan ni bestÀlla nytt simkort plz

Hejsan @Ahmed Said abdulle!

VĂ€lkommen till forumet, kul att du har hittat hit!

Om du inte har möjlighet att bestĂ€lla simkortet pĂ„ Mina sidor kan du kontakta vĂ„r kundservice sĂ„ hjĂ€lper de dig vidare. 😊

Ha en fantastisk dag!

Hej, jag har precis bytt mobiltelefon och mitt sim-kort fÄr inte lÀngre plats i den nya mobilen. Jag tÀnkte bestÀlla ett nytt sim-kort frÄn er och hittade din fina tutorial men pÄ Mina sidor finns inte den rutan som du har hÀnvisat till dÀr det stÄr "nytt sim-kort" och "bestÀll".

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Hej @Gabriella!

VĂ€lkommen till forumet. :)

Vad mÀrkligt! Vi har i början av veckan gjort lite uppdateringar av Mina sidor, sÄ det kan vara ett tillfÀlligt fel. Har det löst sig nu?

Allt gott! 🌸
Hej. Försöker bestÀlla nytt SIM-kort till min nya mobil, men fÄr inte det valet under "Mitt Paket".
Kan ni fixa?
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Hej. Försöker bestÀlla nytt SIM-kort till min nya mobil, men fÄr inte det valet under "Mitt Paket".
Kan ni fixa?

Hej @Thomas Österholm!

NĂ€r jag kikar verkar det finnas dĂ€r. Har du möjlighet att logga ut och in, och sen testa igen? 🙂
Der gÄr inte att bestÀlla efter nya simkort pÄ Mina Sidor. StÄr att kontot Àr spÀrrat Àven fast det Àr betalt. Har redan pratat med kundtjÀnsten tre ggr och jag har blivit lovad att ni skulle skicka ut nya simkort pÄ samtliga nummer men nÀr de inte dykt upp i brevlÄdan pÄ 2 veckor börjar man undra hur seriösa ni Àr pÄ Hallon. Har inte kunnat ringa viktiga samtal till myndigheter vilket nu resulterat i att jag pga det inte fÄtt nÄgot Försörjningsstöd frÄn SocialtjÀnsten och mina barn som bor hos deras pappa tror att jag ignorerar dom dÄ jag inte kunnat ringa till dom. Bra jobbat Hallon! Skicka mig Simkorten som jag stÄr och betalar för och jag förvÀntar mig nÄgon sorts kompensation för erat slarv!
AnvÀndarnivÄ 4
Emblem +5
Der gÄr inte att bestÀlla efter nya simkort pÄ Mina Sidor. StÄr att kontot Àr spÀrrat Àven fast det Àr betalt. Har redan pratat med kundtjÀnsten tre ggr och jag har blivit lovad att ni skulle skicka ut nya simkort pÄ samtliga nummer men nÀr de inte dykt upp i brevlÄdan pÄ 2 veckor börjar man undra hur seriösa ni Àr pÄ Hallon. Har inte kunnat ringa viktiga samtal till myndigheter vilket nu resulterat i att jag pga det inte fÄtt nÄgot Försörjningsstöd frÄn SocialtjÀnsten och mina barn som bor hos deras pappa tror att jag ignorerar dom dÄ jag inte kunnat ringa till dom. Bra jobbat Hallon! Skicka mig Simkorten som jag stÄr och betalar för och jag förvÀntar mig nÄgon sorts kompensation för erat slarv!

Hej @Yvve!

Det Àr verkligen supertrÄkigt att höra om din upplevelse hittills med vÄr kundservice.
Jag vill givetvis försöka ordna upp Àrendet Ät dig.

Har du möjlighet att PMa mig hÀr pÄ forumet sÄ kan jag kika pÄ ditt Àrende?

Ha en fin dag!
Hi! I recently lost my phone+old SIM card. I ordered and received a new one from Hallon, but it did not work and I could not seem to activate it. Then I figured I first had to stop my old SIM card, but now it seems my entire registration (abonnemang) has been taken down. I try to fix things, but it seems to only get worse. Could you please help me?
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Hi! I recently lost my phone+old SIM card. I ordered and received a new one from Hallon, but it did not work and I could not seem to activate it. Then I figured I first had to stop my old SIM card, but now it seems my entire registration (abonnemang) has been taken down. I try to fix things, but it seems to only get worse. Could you please help me?

Hi @ReDiel!

If you barred your subscription due to the theft you need to contact us when you receive the new card to release the barring. 🙂

Hi! I recently lost my phone+old SIM card. I ordered and received a new one from Hallon, but it did not work and I could not seem to activate it. Then I figured I first had to stop my old SIM card, but now it seems my entire registration (abonnemang) has been taken down. I try to fix things, but it seems to only get worse. Could you please help me?Hi @ReDiel!

If you barred your subscription due to the theft you need to contact us when you receive the new card to release the barring. :-)

Hej @Linnea,
I have tried to get through, but I haven't been able to reach you or the rest of Hallon. I have already received the new SIM card, it's still barred and I cannot seem to release it. Can you release it?
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8

Hi! I recently lost my phone+old SIM card. I ordered and received a new one from Hallon, but it did not work and I could not seem to activate it. Then I figured I first had to stop my old SIM card, but now it seems my entire registration (abonnemang) has been taken down. I try to fix things, but it seems to only get worse. Could you please help me?Hi @ReDiel!

If you barred your subscription due to the theft you need to contact us when you receive the new card to release the barring. :-)
Hej @Linnea,
I have tried to get through, but I haven't been able to reach you or the rest of Hallon. I have already received the new SIM card, it's still barred and I cannot seem to release it. Can you release it?

I can not do it from here since it is a public community, and we can not share personal information. Send us an e-mail about this and let me know when you have and I will see to that we help you.
Min son hade ett hallonabonnomang med telefonnummret XXX. Efter han blev bestulen pĂ„ sin telefon behövs nu ett nytt simkort, gĂ€rna med samma nummer. NĂ€r detta nummer skrivs in i ”nummeröverföring” funkar det inte, troligtvis för att det redan Ă€r kopplat till hallon. Vad ska göras?

mvh Helena
Hejsan @Helenaanderin!

Varmt vĂ€lkommen till forumet! 😊

Min son hade ett hallonabonnomang med telefonnummret XXX. Efter han blev bestulen pĂ„ sin telefon behövs nu ett nytt simkort, gĂ€rna med samma nummer. NĂ€r detta nummer skrivs in i ”nummeröverföring” funkar det inte, troligtvis för att det redan Ă€r kopplat till hallon. Vad ska göras?

mvh Helena

Jag flyttade din trĂ„d till denna som redan finns om hur du kan bestĂ€lla ett nytt SIM-kort. Om det redan finns ett nytt abonnemang behlver du inte bestĂ€lla ett nytt, utan du behöver bara bestĂ€lla ett nytt SIM-kort via Mina sidor sĂ„ fĂ„r det samma nummer som innan. 😉

PS. Jag tog bort sonens nummer, dÄ detta Àr ett öppet forum sÄ inte vem som helst fÄr tag i det.
Hej @Gabriella!

Vad mÀrkligt! Vi har i början av veckan gjort lite uppdateringar av Mina sidor, sÄ det kan vara ett tillfÀlligt fel. Har det löst sig nu?

Allt gott! 🌸

11 mĂ„nader senare Ă€r detta ”mĂ€rkliga” fel intakt – det finns ingen rubrikt som heter ”Nytt SIM-kort” under ”Mitt paket”.
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8

Hej

Allt gott! 🌸
11 mĂ„nader senare Ă€r detta ”mĂ€rkliga” fel intakt – det finns ingen rubrikt som heter ”Nytt SIM-kort” under ”Mitt paket”.

@McQueen

Oj, vad mÀrkligt! DÄ skulle vi behöva kika pÄ ditt specifika nummer sÄ det inte Àr nÄgonting som Àr tokigt. Kan du skicka ett PM till mig? Alternativt kan du kontakta vÄr chatt eller skicka ett mejl till oss.
Jag hittade inte simmen
Jag vill ha en ny sim med samma nummer
Hej . Jag tog ur SIM-kortet. NĂ€r jag satte in det igen
sÄ delades SIM-kortet frÄn 2 ramar. Det gÄr inte att
sÀtta in igen sÄ mobilen godkÀnner det.
Behöver ett nytt.

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats dĂ„ delar inte följde vĂ„ra riktlinjer
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Jag hittade inte simmen
Jag vill ha en ny sim med samma nummer

@zahira harouda

Jag flyttade din frĂ„ga hit. Du ser hur du bestĂ€ller ett nytt SIM-kort hĂ€r 😊
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Hej . Jag tog ur SIM-kortet. NĂ€r jag satte in det igen
sÄ delades SIM-kortet frÄn 2 ramar. Det gÄr inte att
sÀtta in igen sÄ mobilen godkÀnner det.
Behöver ett nytt.

Ämnets text har redigerats dĂ„ delar inte följde vĂ„ra riktlinjer

@Jurgen

Oj dĂ„! Vad knasigt. Men det Ă€r sĂ„nt som hĂ€nder. HĂ€r ser du hur du bestĂ€ller ett nytt SIM-kort! 😊

Mitt simkort  fungerar inte jag vill bestÀlla ett nytt till min telefon med nummer XXX

Mitt simkort  fungerar inte jag vill bestÀlla ett nytt till min telefon med nummer XXX

Hejsan!

Jag flyttade din kommentar till denna trÄd dÀr du kan se hur du bestÀller ett nytt SIM-kort. :slight_smile:

Hejsan, jag har bestÀllt ett nytt SIM för en vecka sedan för att jag har haft lite underliga problem. Jag kommer inte att byta till det nya som jag har bestÀllt förrÀn om en mÄnad pga att jag inte har möjlighet att komma hem innan dess, jag bestÀllde det sÄ att jag kan byta direkt nÀr jag kommer hem, men nu har all anslutning slutat att fungera fullstÀndigt pÄ mitt gamla.

Disablas det tidigare SIM kortets funktionalitet automatiskt efter ett tag pga att man har bestÀllt ett nytt, Àven innan man aktiverar det nya, eller ska jag felsöka pÄ annat hÄll?

Edit: Ignorera ovanstÄende, jag gjorde en total ÄterstÀllning pÄ telefonen och nu fungerar allt. Jag vet inte vad problemet var.

Hej

Jag har blivit av med min telefon och behöver dÀrför bestÀlla nytt simkort. Jag Àr dock bortrest sÄ jag vill bestÀlla det till en annan adress Àn min folkbokföringsadress. Kan ni hjÀlpa mig med detta?

Hej

Jag har blivit av med min telefon och behöver dÀrför bestÀlla nytt simkort. Jag Àr dock bortrest sÄ jag vill bestÀlla det till en annan adress Àn min folkbokföringsadress. Kan ni hjÀlpa mig med detta?

Hejsan @Björkliden!

Hallon skickar endast till folkbokföringsadressen sÄ det gÄr tyvÀrr inte att vÀlja en alternativ adress. Ifall du har nÄgot annan som har tillgÄng till din post under tiden du Àr pÄ resande fot kanske det gÄr att lösa genom att posta den vidare nÀr SIM-kortet kommit fram?

Svara