Tutorial

BestĂ€lla ett nytt SIM-kort đŸ“«

  • 13 augusti 2018
  • 9 kommentarer
  • 35406 visningar

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 2031 kommentarer

 Om du blivit av med SIM-kortet och behöver ett nytt kan du snabbt och enkelt bestÀlla ett nytt via Mina sidor. SÄ hÀr gÄr du tillvÀga!

 


 
BestÀlla SIM-kort

 

1) Logga in pÄ Mina sidor

Börja med att logga in pÄ Mina sidor. Detta kan du göra genom att klicka hÀr eller surfa till www.hallon.se/logga-in.

 

2) Klicka pÄ numret du behöver bestÀlla ett nytt SIM-kort till

Se exempel nedan:


3) Klicka pĂ„ “SIM-kort” och sen “BestĂ€ll”

:warning:  OBS! Ett nytt SIM-kort kostar 99 kronor och debiteras tillsammans med din nÀstkommande mÄnadskostnad.

Se exempel nedan:

 

4) Klart! :tada:

Ett nytt SIM-kort skickas nu hem till din folkbokföringsadress och postas nÀstkommande vardag. Vanligtvis har du ditt nya SIM-kort hemma inom 2-3 postdagar.

 

:warning:  OBS! NÀr du fÄtt hem ditt nya SIM-kort Àr det inte aktiverat Àn för din egna sÀkerhet under leverans.

För att aktivera ditt nya SIM-kortet loggar du in igen pÄ Mina sidor sÄ finns det en ny knapp för att Aktivera SIM-kortet. Se exempel nedan:

 

 

 

 


9 svar

Hejsan, jag har bestÀllt ett nytt SIM för en vecka sedan för att jag har haft lite underliga problem. Jag kommer inte att byta till det nya som jag har bestÀllt förrÀn om en mÄnad pga att jag inte har möjlighet att komma hem innan dess, jag bestÀllde det sÄ att jag kan byta direkt nÀr jag kommer hem, men nu har all anslutning slutat att fungera fullstÀndigt pÄ mitt gamla.

Disablas det tidigare SIM kortets funktionalitet automatiskt efter ett tag pga att man har bestÀllt ett nytt, Àven innan man aktiverar det nya, eller ska jag felsöka pÄ annat hÄll?

Edit: Ignorera ovanstÄende, jag gjorde en total ÄterstÀllning pÄ telefonen och nu fungerar allt. Jag vet inte vad problemet var.

Det hÀr med att bestÀlla snabbt och enkelt stÀmmer verkligen inte!
Jag bestÀllde ett sim-kort via MIna sidor för 3 veckor sedan och har fortfarande inte fÄtt hem nÄgot. NÀr jag mailade er om det tog det över en vecka att fÄ svar och dÄ skulle ni skicka ett nytt och det skulle ta 1-3 arbetsdagar, men det kom inget i veckan heller.
Samma dag som jag fick svar av er sÄ slutade min mobil att fungera, det gÄr inte att ringa eller sms:a. SÄ nu har jag varit utan telefon i 4 dagar, ingen kan nÄ mig via mobilen, jag kan inte öppna och slÀppa in nÄgon i porten dÀr jag bor (det görs via samtal till mobilen), och eftersom jag inte har wifi hemma sÄ har jag inte heller tillgÄng till tex Bank-ID i mobilen vilket har stÀllt till det nu i mÄnadsskiftet!! Det Àr inte ok att det ska ta hÀr lÄng tid och att min telefon slutar fungera i vÀntan pÄ det nya kortet. SÄg att nÄgon mer hÀr pÄ sidan haft det problemet och fÄtt igÄng det igen men det har inte jag lyckats med. Finns inget nÀtverk stÄr det bara.
Kan inte ens logga in pĂ„ Hallon.se, eftersom man behöver bank-id till det
..

Hej! 

Ny kund sedan 28e oktober men det verkar som att sim-kortet har kommit bort i posten dÄ jag fortfarande inte fÄtt nÄgot. Skulle gÀrna bestÀlla ett nytt, men det kÀnns lite tarvligt att behöva betala 99 kr sÄ skulle uppskatta ifall ni kunde skicka ett nytt kort sÄ hÄller vi tummarna att det kommer fram den hÀr gÄngen. Har försökt nÄ er pÄ chatten för nÄgra dagar sedan men fick aldrig nÄgot svar.

Tack!

Ps. det verkar lite liknande Papayas problem i tidigare kommentar, vilket jag hoppas har löst sig vid det hÀr laget.

Hi! I recently lost my phone+old SIM card. I ordered and received a new one from Hallon, but it did not work and I could not seem to activate it. Then I figured I first had to stop my old SIM card, but now it seems my entire registration (abonnemang) has been taken down. I try to fix things, but it seems to only get worse. Could you please help me?
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Hi! I recently lost my phone+old SIM card. I ordered and received a new one from Hallon, but it did not work and I could not seem to activate it. Then I figured I first had to stop my old SIM card, but now it seems my entire registration (abonnemang) has been taken down. I try to fix things, but it seems to only get worse. Could you please help me?



Hi @ReDiel!



If you barred your subscription due to the theft you need to contact us when you receive the new card to release the barring. 🙂


Hi! I recently lost my phone+old SIM card. I ordered and received a new one from Hallon, but it did not work and I could not seem to activate it. Then I figured I first had to stop my old SIM card, but now it seems my entire registration (abonnemang) has been taken down. I try to fix things, but it seems to only get worse. Could you please help me?Hi @ReDiel!



If you barred your subscription due to the theft you need to contact us when you receive the new card to release the barring. :-)




Hej @Linnea,

I have tried to get through, but I haven't been able to reach you or the rest of Hallon. I have already received the new SIM card, it's still barred and I cannot seem to release it. Can you release it?
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8




Hi! I recently lost my phone+old SIM card. I ordered and received a new one from Hallon, but it did not work and I could not seem to activate it. Then I figured I first had to stop my old SIM card, but now it seems my entire registration (abonnemang) has been taken down. I try to fix things, but it seems to only get worse. Could you please help me?Hi @ReDiel!



If you barred your subscription due to the theft you need to contact us when you receive the new card to release the barring. :-)
Hej @Linnea,

I have tried to get through, but I haven't been able to reach you or the rest of Hallon. I have already received the new SIM card, it's still barred and I cannot seem to release it. Can you release it?




I can not do it from here since it is a public community, and we can not share personal information. Send us an e-mail about this and let me know when you have and I will see to that we help you.

Hej

 

Jag har blivit av med min telefon och behöver dÀrför bestÀlla nytt simkort. Jag Àr dock bortrest sÄ jag vill bestÀlla det till en annan adress Àn min folkbokföringsadress. Kan ni hjÀlpa mig med detta?

Hej

 

Jag har blivit av med min telefon och behöver dÀrför bestÀlla nytt simkort. Jag Àr dock bortrest sÄ jag vill bestÀlla det till en annan adress Àn min folkbokföringsadress. Kan ni hjÀlpa mig med detta?

Hejsan @Björkliden!

Hallon skickar endast till folkbokföringsadressen sÄ det gÄr tyvÀrr inte att vÀlja en alternativ adress. Ifall du har nÄgot annan som har tillgÄng till din post under tiden du Àr pÄ resande fot kanske det gÄr att lösa genom att posta den vidare nÀr SIM-kortet kommit fram?

Svara