Fråga

Dålig täckning

Jag bytt fr Tele 2 och nu har jag i princip ingen täckning ute på landet. Med Tele 2 hade jag inga som helst problem. Alltså ingen kan nå mig under tiden jag är ute på landet och inte jag heller kan, varken ringa el använda internet. Är tyvärr missnöjd då vi är där ganska ofta. :-(

6 svar

Användarnivå 1

Hejsan @Katko99

Välkommen till forumet, kul att du har hittat hit! :grinning:

Har du provat att kika igenom vår felsökningsguide här på forumet?

Ja, ny har jag kollat men hittat inget svar där. Både min dotter och jag har bytt fr Tele 2 till Hallon, dessutom har vi olika telefoner, nu funkar varken hennes el min, alltså ingen täckning ute på landet endast hemma. Shittrist att vi behöver köpa kontantkort för stt kunna vara anträffbara när vi är där under en längre tid 😔

Användarnivå 2

@Katko99 

Då verkar det ju onekligen så att ni inte ska använda Hi3G (Tre och hallon). Återvänd till tidigare fungerande nät.

Användarnivå 4
Emblem +6

Ja, ny har jag kollat men hittat inget svar där. Både min dotter och jag har bytt fr Tele 2 till Hallon, dessutom har vi olika telefoner, nu funkar varken hennes el min, alltså ingen täckning ute på landet endast hemma. Shittrist att vi behöver köpa kontantkort för stt kunna vara anträffbara när vi är där under en längre tid 😔

Kolla alltid täckningskartor hos operatörerna innan man byter till nytt bolag https://www.tre.se/privat/kundservice/tackning/tackningskartan/

Användarnivå 1

@Katko99 

Det låter verkligen konstigt att båda telefonerna slutade fungera efter ett korstest. Det kan tyvärr vara så att vi har bristfällande täckning där om det fungerar på andra platser med telefonen.

Allt gott :grinning:

Tack alla för svar och tips! Har nu kollat runt och tar ett beslut att gå över till en operatör som har rel bra täckning även på landet, flyttar båda våra abonnemang dit.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Katalin

Svara