Fråga

Koppla ett kort till mitt nummer

• 30 april 2021
  • 7 kommentarer
  • 216 visningar

Jag betalar nu bägge abbonemangen med mitt kort men till 07XX ska det dras från ett annat kort hur går jag till väga?

7 svar

Användarnivå 6
Emblem +1

Om bägge abonnemangen är registrerade på samma mailadress och personnummer, så har hallon inga rutiner för det.

Det finns en krånglig väg runt denna miss:

1. Flytta numret till t.ex. Comviq Kontant
  2. Byt registrerad ägare där, och var noga med att registrera önskat personnummer
  3. Flytta tillbaka numret till hallon igen. Nu med nytt personnummer och ny mailadress.

Onödigt trassligt, men så är det med hallon.

Användarnivå 6
Emblem +1

Jag skrev ett svar med en möjlig lösning, men det raderades. Varför?

Jag betalar nu bägge abbonemangen med mitt kort men till ska det dras från ett annat kort hur går jag till väga?

Tog om frågan

Användarnivå 6
Emblem +1

Jag försöker svara igen.

När du har flera abonnemang på samma inloggning klarar inte hallon av att dessa ska debiteras på olika kort.

En möjlig väg runt hallons miss, är att portera ut numret till t.ex. Comviq Kontant och sedan portera det tillbaka till hallon, men då registrera sig med en annan mailadress. Då uppfattas man som olika kunder och kan se till att det dras från olika kreditkort.

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej på er!

@Boo - av någon anledning behövde ditt svar granskas och godkännas men det är nu fixat! 

Gällande att lösa detta borde du kunna gå in och ändra kort på Mina sidor - utan att behöva flytta numret någonstans. Om jag förstått problemet rätt det vill säga. :blush:

Användarnivå 6
Emblem +1

Hej på er!

@Boo - av någon anledning behövde ditt svar granskas och godkännas men det är nu fixat! 

Gällande att lösa detta borde du kunna gå in och ändra kort på Mina sidor - utan att behöva flytta numret någonstans. Om jag förstått problemet rätt det vill säga. :blush:

Du behöver nog läsa tråden i sin helhet igen. Du svarar fel person och dessutom helt irrelevant.

TS har två abonnemang hos er och vill se till att dessa dras på två olika kort.

Användarnivå 6
Emblem +8

Jag svarade dig gällande din kommentar som inte syntes. :blush:

Och ja, då missförstod jag frågan. 

@Splitvision om det är så att du vill betala med olika betalkort behöver abonnemangen stå på olika personnummer hos oss precis som @Boo skrivit ovan. Så de nummer som står i ditt namn kommer inte gå att ha olika betalkort på. 

Svara

Static Template