Besvarat

Mina SMS kommer fram tre gånger.

• 17 maj 2021
  • 1 svar
  • 365 visningar

När jag skickar SMS får jag meddelandet att de inte kunde levereras men mottagaren får tre kopior av allt jag skickar. Det gäller alla som jag inte kan skicka iMessage till.

Jag har en Iphone SE och ett nytt Hallon Abonnemang.

Har testat att nollställa nätverket som ni föreslog i denna tråd:

men det hjälper inte.

icon

Bästa svar av Stalan 17 maj 2021, 13:56

Uppdaterar själv. Frågade kundtjänst på chatten och fick detta svar av Moa:

Du kan testa detta Det du behöver göra är följande: · Gå till Inställningar > Telefon > Mitt nummer (ändra till rätt). · För att sedan gå till Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot (markera rätt nummer). Stäng sedan av iMessage: · Inställningar -> Meddelanden -> iMessage (dra markören till vänster). Starta om telefonen och slå på iMessage igen (dra markören till höger). Det kan ta en liten stund innan iMessage aktiveras.

Fungerade direkt.

Visa original

1 svar

Uppdaterar själv. Frågade kundtjänst på chatten och fick detta svar av Moa:

Du kan testa detta Det du behöver göra är följande: · Gå till Inställningar > Telefon > Mitt nummer (ändra till rätt). · För att sedan gå till Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot (markera rätt nummer). Stäng sedan av iMessage: · Inställningar -> Meddelanden -> iMessage (dra markören till vänster). Starta om telefonen och slå på iMessage igen (dra markören till höger). Det kan ta en liten stund innan iMessage aktiveras.

Fungerade direkt.

Svara

Static Template