Besvarat

MMS

Plötsligen efter att ha fungerat i många år kan jag inte ta emot MMS. I stället för bilden kommer ett meddelande som jag ska klicka på och när jag gör det får jag svaret att bilden inte kan tas emot. Har som sagt fungerat men försvunnit. Hur fixa detta?

icon

Bästa svar av Linnea 16 April 2021, 12:23

@Lillinge @bernt-ivar

Hej på er!

Vi har haft lite utmaningar med MMS men dessa ska vara lösta. Har ni kikat igenom era inställningar för MMS i telefonen så de stämmer? 

Visa original

6 svar

Användarnivå 6

Gäller det alla MMS nu, eller bara vissa?

Precis samma sak har hänt mig. Har funkat i flera år men nu händer exakt samma sak som angetts ovan. Det gäller alla MMS skickade från olika sorts telefoner. Jag har kollat inställningarna och de är intakta och precis enligt som beskrivs på hemsidan. Allt är som innan men numer kan jag inte ta emot MMS. 

är ny på hallon. kan inte ta emot mms, skicka går bra. Försökt på flera sätt o få hjälp men verkar vara omöjligt o få kontakt, både chat o i forum. Byter snart bolag!!!!

Användarnivå 6
Emblem +8

@Lillinge @bernt-ivar

Hej på er!

Vi har haft lite utmaningar med MMS men dessa ska vara lösta. Har ni kikat igenom era inställningar för MMS i telefonen så de stämmer? 

Det fungerar fortfarande inte. Alla inställningar korrekta och oförändrade. Det har alltså fungerat tills för cirka en månad sedan. Måste man byta leverantör för att ensån enkel ska fungera? 

Hej efter mycket chat mm fung nu MMS! Doro löste problemet, ändrade sista siffrorna proxyadress till 193 !!!

Svara

Static Template