Ny på forumet? Så här fungerar det!

Ny på forumet? Så här fungerar det!
Användarnivå 5
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1474 kommentarer
Varmt välkommen till vårt forum, vad roligt att du har hittat hit!

Här på forumet är det tanken att du ska kunna hitta svar på dina funderingar kring abonnemang eller kontantkort hos oss, och ställa dina egna frågor. Nedan hittar du tips och tricks på vad du kan göra på forumet.


Hitta svar på dina frågor

Här på forumet kan du enkelt klicka dig fram eller söka efter svar på dina frågor kring hallons abonnemang och produkter. Det är bara skriva in det du letar efter i sökrutan högst upp på sidan:

Här kan du läsa frågor som andra medlemmar på forumet har ställt samt svar, och du kan även hitta artiklar som är publicerade av oss i forumteamet.

Du kan även klicka dig fram via den kategori du tycker passar din fråga bäst.

Ställ en fråga



Har ingen ställt din fråga tidigare, eller hittar du helt enkelt inte svar på din fundering? Inga problem! Du kan även ställa frågor direkt på forumet, så kan andra medlemmar och vi i forumteamet ge dig svar. Här ser du hur du gör steg för steg:

Steg 1: Välj Skapa ämne



Steg 2: Markera Fråga



Steg 3: Fyll i en titel du anser matchar innehållet i din fråga så gott som möjligt



Steg 4: Skriv din fråga under Beskrivning



Steg 5: Välj vilken kategori som passar din fråga bäst. Passar ingen? Då kan du välja kategorin Ställ din fråga!



Steg 6: Tagga din fråga! Om du lägger till taggar kommer fler personen få träffar på din fråga när de söker i framtiden. Exempel på taggar om du ställer en fråga kring leverans av ditt simkort:



Steg 7: Skapa! Därefter kommer ditt ämne publiceras på forumet, och du får att mejl så fort någon svarat dig.



Om du får svar på din fråga, glöm inte markera det korrekta svaret som bästa svar, så får andra snabbare hjälp i framtiden!

Hjälp andra



Ser du någon som ställt en fråga du vet svaret på? Ju mer du svarar på frågor och hjälper andra kommer du få utmärkelser och gå upp i ”ranking” på forumet. Även detta kommer att synas utåt för andra medlemmar på forumet!

Starta diskussioner



Har du idéer eller funderingar? Är det någonting du tänkt på som har med hallon att göra som du vill ta upp på forumet?

Vi är alltid intresserade av att veta vad ni kunder tycker om oss.


Håll dig uppdaterad



Under ”Nyheter” kan du hålla dig uppdaterad med allt nytt som händer hos oss på hallon, allt från ändrade abonnemang till nya tjänster. Håll utkik, och om du vill få notiser kan du även klicka på ”Prenumerera”. Då får du ett mail varje gång någonting nytt händer i varje kategori.

Utöver detta finns det några till knappar att hålla reda på, som du ser här:



Klickar du här efter att du ställt en fråga kommer fler snabbare kunna hitta rätt svar på sin fråga i framtiden!


Om du vill svara på någons inlägg eller kommentar kan du välja citera, för att andra lättare ska kunna se vad du svarat på.


Som det låter – gillar du någonting så klicka här!

Återigen - varmt välkommen till forumet, vi hoppas du kommer att stormtrivas!

8 svar

Hej! Jag har 31,5 gb i min ”sparpott” men det går inte att använda? hur gör jag för att använda det?
Användarnivå 5
Emblem +8
Bonnieskaret skrev:

Hej! Jag har 31,5 gb i min ”sparpott” men det går inte att använda? hur gör jag för att använda det?



Hej!
Din sparade surf används per automatik om din ordinarie surf i abonnemanget tar slut för månaden. 🙂
Hej jag undrar vart mitt nya simkort har tagit vägen?
Användarnivå 5
Emblem +8
Hej @ani! Du ser svar på din fråga här. 🙂
Hej jag har problem att aktivera mitt simkort. Skaffade ett till yngsta sonen och dey har gått ganska länge sedan jag fick simkortet, så kanske jag nått någon maxtid som man kan vänta innan man aktiverar kortet?
Användarnivå 5
Emblem +8
Dannneman skrev:

Hej jag har problem att aktivera mitt simkort. Skaffade ett till yngsta sonen och dey har gått ganska länge sedan jag fick simkortet, så kanske jag nått någon maxtid som man kan vänta innan man aktiverar kortet?



Hej @Dannneman!

Vi har ingen gräns för hur snabbt du behöver aktivera våra simkort till abonnemang. Hur ser det ut på Mina sidor? 🙂
Hej
I boxen sim-status
Står det: Nytt inaktivt
När jag försöker att aktivera kortet får jag meddelandet:
Kunde ej aktivera ditt SIM-kort
1325559
betalning saknas
belopp?
tacksam för svar
mvh arne Larsson

Svara