Fråga

Scam Mobiapp Games

• Nykomling
  • 0 kommentarer

Hej, jag har sett liknande frågor i forumet kring detta…

Jag har ett abonnemang hos er som min son använder. Han har fått SMS om att han beställt en prenumeration från Mobiapp Games där han ska betala 50:-/vecka under 50 veckor.

Enligt SMS-et ska man bekräfta att man ingår prenumeration vilket han aldrig gjort, men ändå kan jag se att dessa pengar har dragits o legat m på fakturan.

Hur kan man gå vidare m detta?

//Daniel

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hejsan @Dape!

I dessa fall rekommenderar jag att du kontaktar vår kundservice, som kan kika närmre på kostnaderna och vad som har hänt. Utöver detta kan ni såklart göra en polisanmälan om ni misstänker att detta rör sig om bedrägeri/scam. Håller tummerna för att det löser sig! :fist:

Det var saftigt FEL 5 Lax för en SMS man har aldrig beställt!

Vi har hemma: min fru på hennes mobil mest youtube titt, och ibland min data uppkoplpad för att betala räkningar. Ingen TV som kan kopplas och inget annat ! Men förra månaden 117 GB data borta om 4 dagar? sen nu i natt 48 GB data borta BUMS! Vad fan , i flera år har det aldrig hänt!

Sist i april frågad Vi efter Traffik Metadata utskrift som skulle visar alla IP adresser som har varit inne i vårt bredband.Efter 3 VECKOR ingen svar? Nu 5 Veckor , ingen svar? Nu samma igen?

Undrar om det är 3 (Hallon) som lurar och fuskar med data mangder! Och Flåssa sina kunder!

Dags kanske att ARN anmäla att kommer på bättringar eller FLYTT!

Svara