Fråga

sms och samtal problem

Jag kan få flera sms samtidigt som har skickats till mig flera timmar tidigare, även sms om att en person har ringt mig men jag har inget missat samtal, vad beror detta på? Har krånglat i ca en vecka, men ibland fungerar det som det ska.

Kan tillägga att jag kommer ut på Internet som vanligt och meddelanden via Facebook Messenger kommer fram

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hejsan @Himlamari!

Vad märkligt! Det låter som att du har tappat täckning under den tiden om det är så att SMSen inte kommer fram. Har du möjlighet att prova ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om det blir samma sak där? 

Har haft samma problem, vid utgående samtal till annan operatör låter det för mig som att signalerna går fram som vanligt men det händer ingenting hos mottagaren som sedan bara får en notis om missat samtal. Samma problem vid inkommande samtal. Pågått i ett antal dagar nu.

Användarnivå 6
Emblem +8

Har haft samma problem, vid utgående samtal till annan operatör låter det för mig som att signalerna går fram som vanligt men det händer ingenting hos mottagaren som sedan bara får en notis om missat samtal. Samma problem vid inkommande samtal. Pågått i ett antal dagar nu.

Hej @Joonas!

Jag har inte fått någon återkopplin@Himlamari, så vet inte om det har löst sig på den fronten. Men har du testat i en annan telefon enligt mitt förslag ovan?

Svara