Klistrad tråd Interview

Välkommen hit - presentera dig för forumet!

  • 5 augusti 2019
  • 8 kommentarer
  • 5569 visningar
Välkommen hit - presentera dig för forumet!
Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1951 kommentarer
Varmt välkommen till hallons forum! Jag kommer vara närvarande här på forumet tillsammans med er kunder för att föra diskussioner och hjälpa till med frågor och funderingar.

Vi vill såklart veta vilka ni är här på forumet, och därför kommer jag börja med en kort presenation av mig själv i form av fyra snabba frågor. Häng på i kommentarsfältet och svara på samma frågor, eller berätta någonting kort om dig själv.

🌸 Vem är du och vilken är din roll i hallons forum?
Linnea heter jag och är Community Manager här på forumet. Kortfattat är jag en kattälskande kaffedrickare som i princip lever för min fina murgröna. Jag kommer vara närvarande här på forumet och uppdatera er besökare med info och nyheter.

Min roll kommer gå ut på att få ut relevant information till forumet, ta emot er feedback och svara på eventuella funderingar.

🌸 Vilken är din favoritemoji?
Så svårt att välja! Men antingen 💚 eller 🥑

🌸 Hur blir man helt lycklig?
Drick en himla massa kaffe och prata med dina blommor emellanåt. Kan dock bara svara för mig själv!

🌸 Vilket är ditt motto?
Hakuna Matata!

Vi ses på forumet!


8 svar

Användarnivå 2
Emblem +7
Som nybliven kund både med mobil- och bredbandsabonnemang hade jag lite frågor och ändringar som behövde göras. Email var svårt eftersom man inte kunde föra en dialog i realtid.

Nåväl, efter ett par dagar lyckades jag hitta chattbubblan längst nere till höger, och "Fanny" fixade alla mina problem på under 5 minuter. "Fanny" är troligtvis ett alias, men hon förtjänar en eloge.
På chattlistan hamnade jag på nr 51, men det gick snabbt neråt, så de är tydligen många som jobbar med supporten.

Egentligen hade jag via Mina Sidor kunnat fixa det själv, men i början är man osäker och vågar inte att på egen hand göra ändringar och beställa. men efter att ha blivit hjälpt och guidad, så nu känner jag mig säkrare på hur det fungerar mig - åtminstone.

Hallon är ju ganska nytt, så man förstår att det kan bli problem, men de har visat en bra förmåga att utvecklas och växa med sina tjänster och förmånliga villkor. En segrare i längden skulle jag tro.

Detta forum är också ett utmärkt initiativ där vi dels får svar från Hallon och dels kan tipsa om lösningar på gemensamma problem. Och nu handlar det givetvis om problem och lösningar, men lite beröm bör vi också dela med oss av.

Så, om man skulle mynta en slogan eller citat, så blir det:

"Hallon - inte bara för blåbär"
Användarnivå 6
Emblem +8
Som nybliven kund både med mobil- och bredbandsabonnemang hade jag lite frågor och ändringar som behövde göras. Email var svårt eftersom man inte kunde föra en dialog i realtid.

Nåväl, efter ett par dagar lyckades jag hitta chattbubblan längst nere till höger, och "Fanny" fixade alla mina problem på under 5 minuter. "Fanny" är troligtvis ett alias, men hon förtjänar en eloge.
På chattlistan hamnade jag på nr 51, men det gick snabbt neråt, så de är tydligen många som jobbar med supporten.

Egentligen hade jag via Mina Sidor kunnat fixa det själv, men i början är man osäker och vågar inte att på egen hand göra ändringar och beställa. men efter att ha blivit hjälpt och guidad, så nu känner jag mig säkrare på hur det fungerar mig - åtminstone.

Hallon är ju ganska nytt, så man förstår att det kan bli problem, men de har visat en bra förmåga att utvecklas och växa med sina tjänster och förmånliga villkor. En segrare i längden skulle jag tro.

Detta forum är också ett utmärkt initiativ där vi dels får svar från Hallon och dels kan tipsa om lösningar på gemensamma problem. Och nu handlar det givetvis om problem och lösningar, men lite beröm bör vi också dela med oss av.

Så, om man skulle mynta en slogan eller citat, så blir det:


"Hallon - inte bara för blåbär"



Hejsan @HallonProblemet,

Vad roligt att du har hittat hit till forumet, och uppskattar att vi startat upp detta. Välkommen hit och välkommen till hallonfamiljen!

Tack snälla för din fina presentation & jag ser verkligen fram emot att höras här i forumet framöver.

Fantastiskt bra slogan/citat - den tar jag vidare! 😉
Användarnivå 2
Emblem +7
Citatet bjuder jag på, men glöm inte källan;)

Kan man byta namn här? Det där med "Problemet" i namnet kanske inte var så bra...

En tanke som dök upp var att ha någon "förslagslåda"?

En annan fundering var hur det fungerar med ämnen. Blir de privata eller kan man skapa generella såsom t.ex. specifika om iPhone, bredbandshastighet eller liknande?
Användarnivå 6
Emblem +8
Citatet bjuder jag på, men glöm inte källan;)

Kan man byta namn här? Det där med "Problemet" i namnet kanske inte var så bra...

En tanke som dök upp var att ha någon "förslagslåda"?

En annan fundering var hur det fungerar med ämnen. Blir de privata eller kan man skapa generella såsom t.ex. specifika om iPhone, bredbandshastighet eller liknande?


Tackar tackar! 🙏

Ja absolut, skicka mig ett PM här på forumet så ser jag till att byta ditt användarnamn till det du vill förutsatt att det är ledigt. 🙂

Alla ämnen du laddar upp här kommer vara publika, och andra kan även vara med och bolla idéer i dina trådar.

Förslagslådan är en superbra idé, och någonting vi absolut har kikat på och gärna vill ha här på forumet i framtiden!
Användarnivå 2
Emblem +6
Tjenare!
Tänkte presentera mig på forumet lite snabbt!

Vem är du och vilken är din roll i hallons forum?
Nils heter jag och är moderator på forumet. Jag är en nybliven förstagångsförälder med ett stort filmintresse, så om ni vill snacka skådisar och regissörer är det mig ni ska vända er till!

Jag kommer finnas till hands på forumet för att se till att vi alla håller en god ton och ger varandra korrekta svar och tips på olika lösningar.

Vilken talang vill du helst av allt ha?
Jag har alltid velat vara trollkarl, dels skulle det vara kul att vara lite fingerfärdig, men det är också det överlägset bästa partytricket!

Hur blir man helt lycklig?
Skaffa ett jobb som inte ger dig måndagsångest! Var öppen för förändring och var modig!
Sen skadar det inte att ibland pausa livet och dricka en öl eller tre med en god vän.

Vilket är ditt motto?
Det löser sig!

Vilken är din favoritemoji?
🐧
Tjena, heter Jerry och har varit Hallon kund ett bra tag nu. Och för mig har det funkat bra länge, även om inte allt har varit perfekt så är det bra nära. 🙂 Kundtjänsten har lyckats lösa alla problem, men det var ett tag helt omöjligt att chatta med kundtjänsten p g a långa väntetider. Tror jag satt i 2-3 timmar en gång. Så mailvägen gick konstigt nog snabbare. Kändes så iallafall, för då satt man inte och väntade på ett svar. Detta har Hallon fixat för tillfället. För senast tog det kanske 20 minuter innan jag kom fram. Bra gjort Hallon!

Jag har varit på lite grann om detta med att avgiften för abonnemangen dras lite sporadiskt. Jag har flera gånger varit inne på att det kanske kunde vara bra att kund kunde välja när man vill att pengar dras ifrån kortet. I mitt fall är den 28 bättre än att det dras den andra eller tredje i varje månad. Har en ekonomi som inte riktigt funkar felfritt för tillfället och risken att man förlorar abonnemanget, att det stängs ner är därför stort. Skulle därför vilja ha ett sätt som gör att jag som kund kanske kan tala om för hallon att det nu finns pengar som ni kan dra på mitt kort-knapp. Denna knapp kan dyka upp på mina sidor runt den 25 eller 27 beroende på vad kund valt vid skapande utav konto. Kan vara ett bättre system än att systemet kontrollerar och försöker dra ett antal dagar efteråt. Visst båda systemen kan förstås finnas kvar. Men hur många gånger har jag inte önskat att man kunnat tala om för hallon att nu har jag pengar på kortet, dra, och då inte kunnat göra det. Pengarna tar slut dagen efter... och ni drar, och det finns inga pengar. Visst kontantkort funkar lite på detta vis, förvisso. Men kan tycka abonnemang kan ha något liknande. Abonnemanget kan fortfarande ha perioden 1-30/31.

Och ett förslag. Jag har hela tiden tyckt att Hallons tanke att vara enkel är bra. Och i stort sett är ni det ni säger. Men kan tycka att det vore enklare om kontantkorten också fanns på samma sätt som själva abonnemangen. Varför finns inte 100GB för kontantkort exempelvis, samma sak för bredbandet. Visst tack vare att ni drar via kreditkort, så kan ni stort sett verka utan räkningar och därför inte behöva dra kreditkollar. Men för vissa hade det nog varit bättre att kunna välja 100GB på ett kontantkort. Tanken att kontantkort och abonnemang är samma sak, och hos er är det ju i stort sett ingen skillnad då både kontantkort och abonnemang är i förskott, enda skillnaden är att det ena dras på automatik, det andra måste man fylla på manuellt, eller man väljer automatisk påfyllning. Vilket då även gör kontantkortet till ett abonnemang. Med andra ord 2 förslag:

  1. Låt kund kunna tala om att ni Hallon kan dra medel för betalning, och då drar systemet på en gång.
  2. Låt abonnemang och kontantkort spegla varandra. Samma kontantkort med samma innehåll skall finnas. För enkelhetens skull. För det är som sagt ingen större skillnad på kontantkort och abonnemang hos er, mer än att abonnemanget är automatisk dragning på.
Ha det bra.
MvH
Jerry
Användarnivå 6
Emblem +8
Tjena, heter Jerry och har varit Hallon kund ett bra tag nu. Och för mig har det funkat bra länge, även om inte allt har varit perfekt så är det bra nära. 🙂 Kundtjänsten har lyckats lösa alla problem, men det var ett tag helt omöjligt att chatta med kundtjänsten p g a långa väntetider. Tror jag satt i 2-3 timmar en gång. Så mailvägen gick konstigt nog snabbare. Kändes så iallafall, för då satt man inte och väntade på ett svar. Detta har Hallon fixat för tillfället. För senast tog det kanske 20 minuter innan jag kom fram. Bra gjort Hallon!

Jag har varit på lite grann om detta med att avgiften för abonnemangen dras lite sporadiskt. Jag har flera gånger varit inne på att det kanske kunde vara bra att kund kunde välja när man vill att pengar dras ifrån kortet. I mitt fall är den 28 bättre än att det dras den andra eller tredje i varje månad. Har en ekonomi som inte riktigt funkar felfritt för tillfället och risken att man förlorar abonnemanget, att det stängs ner är därför stort. Skulle därför vilja ha ett sätt som gör att jag som kund kanske kan tala om för hallon att det nu finns pengar som ni kan dra på mitt kort-knapp. Denna knapp kan dyka upp på mina sidor runt den 25 eller 27 beroende på vad kund valt vid skapande utav konto. Kan vara ett bättre system än att systemet kontrollerar och försöker dra ett antal dagar efteråt. Visst båda systemen kan förstås finnas kvar. Men hur många gånger har jag inte önskat att man kunnat tala om för hallon att nu har jag pengar på kortet, dra, och då inte kunnat göra det. Pengarna tar slut dagen efter... och ni drar, och det finns inga pengar. Visst kontantkort funkar lite på detta vis, förvisso. Men kan tycka abonnemang kan ha något liknande. Abonnemanget kan fortfarande ha perioden 1-30/31.

Och ett förslag. Jag har hela tiden tyckt att Hallons tanke att vara enkel är bra. Och i stort sett är ni det ni säger. Men kan tycka att det vore enklare om kontantkorten också fanns på samma sätt som själva abonnemangen. Varför finns inte 100GB för kontantkort exempelvis, samma sak för bredbandet. Visst tack vare att ni drar via kreditkort, så kan ni stort sett verka utan räkningar och därför inte behöva dra kreditkollar. Men för vissa hade det nog varit bättre att kunna välja 100GB på ett kontantkort. Tanken att kontantkort och abonnemang är samma sak, och hos er är det ju i stort sett ingen skillnad då både kontantkort och abonnemang är i förskott, enda skillnaden är att det ena dras på automatik, det andra måste man fylla på manuellt, eller man väljer automatisk påfyllning. Vilket då även gör kontantkortet till ett abonnemang. Med andra ord 2 förslag:

  1. Låt kund kunna tala om att ni Hallon kan dra medel för betalning, och då drar systemet på en gång.
  2. Låt abonnemang och kontantkort spegla varandra. Samma kontantkort med samma innehåll skall finnas. För enkelhetens skull. För det är som sagt ingen större skillnad på kontantkort och abonnemang hos er, mer än att abonnemanget är automatisk dragning på.
Ha det bra.
MvH
Jerry



Tjenare Jerry!

Vad roligt att du hittat hit! 😄

Ibland har vi lite längre väntetider på chatten, och det är skönt att höra att du då ändå har kunnat få hjälp per mejl. Vi hoppas du kan hitta svar på dina frågor här på forumet framöver också!

Gällande feedbacken kring dragningarna - bra idé! Jag framför det till våra utvecklare så kan de alltid ha med sig detta i framtiden.

Just nu skiljer kontantkorten och abonnemangen lite grann som du säger, och jag tackar för att du har tagit dig tiden att framföra din feedback kring detta och kommit med ett förslag på en annan lösning.

Ha en fantastiskt fin helg & vi ses på forumet! 🌸
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej allesammans!!

Mitt namn är Tor och jag kommer till och från att hjälpa till att moderera här på forumet.

Lite kort om mig:

Jag gillar likt många andra att läsa, träna (även fast det sker sällan) och umgås med kompisar.

Ser framemot att hänga här på forumet! Vi ses! 🙂

Svara