Besvarat

Värva

Hej. Jag vill värva två personer som för tillfället har tele2 som abonnemang. Kommer deras tidigare abonnemang att försvinna automatiskt efter att de har bytt till hallon eller behöver de först säga upp sig från tele2? De går nämligen inte att få tag på via telefon och det ända sättet att säga upp säg från dem som jag har hittat är att ringa dem.

icon

Bästa svar av AntonS 2 april 2021, 23:08

När man tecknar ett abonnemang hos en operatör bereds man tillfälle att flytta med ett gammalt nummer dit (ditt exempel Tele2). Väljer man att flytta med numret till hallon kommer den nya operatören (hallon) att säga upp abonnemanget hos den gamla operatören (Tele2).

Som kund behöver man alltså bara se till det gamla numret är helt öppet för flytt till en ny operatör, innan man sätter igång processen.

Visa original

2 svar

Användarnivå 5

När man tecknar ett abonnemang hos en operatör bereds man tillfälle att flytta med ett gammalt nummer dit (ditt exempel Tele2). Väljer man att flytta med numret till hallon kommer den nya operatören (hallon) att säga upp abonnemanget hos den gamla operatören (Tele2).

Som kund behöver man alltså bara se till det gamla numret är helt öppet för flytt till en ny operatör, innan man sätter igång processen.

Okej då vet jag, tusen tack för hjälpen!

Svara

Static Template