Meny
Stäng
❕ Viktiga datum & information om betalningen i februari
Tekniska utmaningar med våra tjänster? Då har du hittat rätt!
Hej!Surfen funkar ej på dotternas mobil med Hallonabonnemang sedan sista veckan i januari. Hon har surf kvar.
Jag har ett bredbandsabonnemang som fungerer bra när det fungerar, som oftast. Jag har en router TP-link Archer MR 200. Jag har bra mottagning, 75% i styrka och har runt 20 MB/s. Jag får dock dagligen flera avbrott på internet. Kontakten mellan router och dator/telefon förblir obruten - maximal styrka. Det behövs ofta flera försök att återansluta till internet genom öppning av någon hemsida. Ibland inom någon minut, ibland efter flera minuter. Det kan också behövas flera försök när jag kör igång dator/telefon på morgonen. Jag har kontakt med TP-link-servicen, skickat loggen, men de har inte hittat något fel på routern. Finns det något beteende i 3:s nät som prioriterar bort Hallonabonnemang vid högre belastning? Finns det någon information om att TP-link-routern inte passar 3:s nät? Några andra tips? Hjälp!
Jag har försökt köpa mer surf till mobilt bredband via Mina Sidor, men möts bara av ett felmeddelande om att man inte kommer åt den sidan. Enligt detta forum så verkar fler ha haft det problemet. Hur kan ett sådant problem fortgå utan att Hallon löser det? Det handlar ju trots allt om förlorade intäkter. Finns det någon workaround tills Hallon får tummen ur, bortsett från det uppenbara att byta operatör?
För det första så har jag betalat ungefär 800 till er som ni tydligen påstår att jag var skyldig er och när jag väl gjort det kan jag inte ens avsluta mitt abonnemang hos er?Är detta ett skämt, har försökt maila er men ni tros inte läsa och jag vill bara avsluta mitt abonnemang till er så jag slipper allt dethär.
Jag bytte precis telefon från Samsung S20 till S22. Inget annat har ändrats, jag har mitt gamla abonnemang på Hallon. MEN plötsligt komprimeras sända MMS till oigennkännlighet. Jag misstänker att det är Hallon som operatör som valt det, eftersom min man - som har samma telefonmodell - inte upplever det problemet då han sänder MMS via Comiq. Är mitt problem abonnemanget, eller har alla Hallonkunder med Galaxy S22 samma problem?