Besvarat

2FA SMS-kod kommer inte fram

Användarnivå 1

Har sett att det finns flera trådar om detta här redan. Jag har samma problem. Det fungerade för någon vecka sedan.

Men nu kan jag inte logga in på paypal för jag kan inte ta emot säkerhetskoden från paypal.

Det verkar som att detta är ett återkommande problem?

icon

Bästa svar av Zagrevs 14 augusti 2020, 09:57

Det fungerar nu för mig också, uppenbarligen är det ett fel från deras sida. (Kanske landskoderna inte blev rätt för vissa operatörer?)

Tänker nog byta till Authy i vilket fall eftersom detta antagligen kommer hända igen runt jul.

MVH

Zagrevs

Visa original

46 svar

Ändrar lite på tiden

Senaste sms:et jag fått var lör 8/8 kl 09:48. Därefter radiotystnad

Har exakt samma problem som flera här.
Har varit i kontakt med paypal (med hjälp av live-chatten, se tidigare inlägg om hur du kommer åt den, notera att dom bara har öppet mellan måndag-fredag 09:00-17:30 Svensk tid och går inte att komma åt under andra tider.)

Dom ser att koderna genereras och skickas ut, vilket inte är någon nyhet då det fungerar för de flesta utanför hallon/tre nätet. Operatören Wimla har också haft liknande problem med några kunder, vet inte om det är samma nät men där kunde dom lösa det genom att “starta om något” på deras server som har med individens nummer att göra. (Förstår mig inte på sånt där men detta tyder på att det finns en hyfsat smidig lösning som kanske även fungerar här hos hallon/tre.)

Då hallon inte kan hitta en specifik lösning så är ju alternativet att ta bort 2fa från Paypal, vilket kan vara svårt. Men om du förklarar ditt problem noga för supporten i live chatten så kommer dom boka in en tid där de ringer upp dig för att lösa problemet. Det är dock ett par dagars väntetid på grund av covid och brist på personal.
Glöm inte att nämna att du redan pratat med din operatör och att de inte kan (eller vill?) hjälpa, annars kommer dom bara skicka dig vidare.

Hoppas att detta kan hjälpa någon, spenderat många timmar på att försöka lösa det här. Kommer uppdatera på Tisdag när jag haft telefonkontakt med Paypal.

MVH
Jag

Vart gick du för att få upp det där alternativet? Jag har inte hittat det och sidan ser inte ut sådär för mig. 

Stötte på problemet med uteblivna SMS i går också. Har aldrig varit med om det tidigare. Nu var det ganska längesedan jag använda spefickt paypal men har fått sms från dem förr och andra tjänster. Riktigt irriternade problem. 

Klickade på “Lösenord och kontoåtkomst” > “Problem med att logga in” > “Skicka meddelande till oss” > “Chatta med oss i utloggat läge”, men verkar som att @SOE varit i kontakt med PayPal över chatt och kunde inte få hjälp med detta.

Lyckades få fram detta som kanske kan vara ett bättre alternativ än chatten:

Edit: Dom hade visst stängt deras kundservicenummer p.g.a. COVID-19 tillsvidare...

Jag har sett inlägg från kunder på amerikanska operatörer som sagt att deras Short code SMS börjat fungera efter att de rest och bytt nät till roaming och tillbaka. Det låter liknande som den där "omstarten" som Wimla kunnat göra men jag vet ej om hallon kan göra samma eftersom ni hyr nät från tre. Har ingen aning om hur systemet ser ut på er sida.

MVH 

Zagrevs

Jag har sett inlägg från kunder på amerikanska operatörer som sagt att deras Short code SMS börjat fungera efter att de rest och bytt nät till roaming och tillbaka. Det låter liknande som den där "omstarten" som Wimla kunnat göra men jag vet ej om hallon kan göra samma eftersom ni hyr nät från tre. Har ingen aning om hur systemet ser ut på er sida.

MVH 

Zagrevs

Vimla är ingen nätoperatör utan använder sig av nätoperatören Telenor’s mobilnät. Det jag tror Vimla har hittat är en work-around i deras system till problemet. Vi har idag lyckats hitta något vi tror kan leda till en work-around men jag får be att återkomma med vart det leder oss något vart.

MVH 

Zagrevs

Vimla är ingen nätoperatör utan använder sig av nätoperatören Telenor’s mobilnät. Det jag tror Vimla har hittat är en work-around i deras system till problemet. Vi har idag lyckats hitta något vi tror kan leda till en work-around men jag får be att återkomma med vart det leder oss något vart.

Det låter ju utmärkt. Återkoppla när ni vet mer!

Vart gick du för att få upp det där alternativet? Jag har inte hittat det och sidan ser inte ut sådär för mig. 

Stötte på problemet med uteblivna SMS i går också. Har aldrig varit med om det tidigare. Nu var det ganska längesedan jag använda spefickt paypal men har fått sms från dem förr och andra tjänster. Riktigt irriternade problem. 

Klickade på “Lösenord och kontoåtkomst” > “Problem med att logga in” > “Skicka meddelande till oss” > “Chatta med oss i utloggat läge”, men verkar som att @SOE varit i kontakt med PayPal över chatt och kunde inte få hjälp med detta.

Lyckades få fram detta som kanske kan vara ett bättre alternativ än chatten:

Edit: Dom hade visst stängt deras kundservicenummer p.g.a. COVID-19 tillsvidare...

Ja, de bekräftade att det var problem med 3 och Hallonkunder och bad mig återkomma nästa vecka. Om det fortfarande inte funkar skall de förhoppningsvis hjälpa mig att få åtkomst till mitt konto

Jo det var vad jag tänkte på direkt, men jag kan ju ej byta till Authy tills jag kan ta emot SMS och verifiera förändringen. Så det är lite av en Catch 22.

MVH  

Zagrevs

Har du testat att chatta med PayPal för att se om du kan svara på säkerhetsfrågan du valt eller bekräfta på något annat sätt? Gick att chatta med dom här: https://www.paypal.com/se/smarthelp/contact-us

Jag har samma problem, och har kontaktat Paypal. Fick detta svar:

Tack för ditt meddelande.

Jag förstår från ditt meddelande att du inte får något sms när du försöker slutföra din inloggningsverifiering.

Om du har Tre eller Hallon som telefonoperatör vänligen svara på detta så vi kan eskalera detta vidare eftersom Tre och Hallon har problem att skicka ut verifierings sms från oss till våra kunder.

Jag förstår att det här är frustrerande för dig och jag beklagar om det har lett till besvär för dig.

Med vänlig hälsning,
David
PayPal

Copyright © 1999–2020 PayPal. Med ensamrätt.
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., Société en Commandite par Actions.
Säte: 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg, R.C.S. Luxembourg B 118 349.

Jag förstår från ditt meddelande att du inte får något sms när du försöker slutföra din inloggningsverifiering.

Om du har Tre eller Hallon som telefonoperatör vänligen svara på detta så vi kan eskalera detta vidare eftersom Tre och Hallon har problem att skicka ut verifierings sms från oss till våra kunder.

Jag förstår att det här är frustrerande för dig och jag beklagar om det har lett till besvär för dig.

Med vänlig hälsning,
David
PayPal

Copyright ©️ 1999–2020 PayPal. Med ensamrätt.

Kul att se att PayPal vill vara med o felsöka, det kommer nog vara till stor hjälp. :slight_smile:
Håll oss uppdaterade @Peter56 om du hör något tillbaka från dom!  

Med vänlig hälsning,
David
PayPal

Copyright ©️ 1999–2020 PayPal. Med ensamrätt.

Kul att se att PayPal vill vara med o felsöka, det kommer nog vara till stor hjälp. :slight_smile:
Håll oss uppdaterade @Peter56 om du hör något tillbaka från dom!  

Vore det inte bäst om Tre och Paypal hade en dialog direkt, istället för att ha en slutanvändare som mellanhand?

Fungerade för mig nu på morgonen!

Det fungerar för mig också!

Fick svar av Paypal supporten under morgonen.

“ If you have Three or Hallon as phone operator then you need to wait until the end of the week as they have issues with sending out verification codes to their customers. If the problem still remain after the end of the week then contact us so we can look it up and see how we can do.  “

Det känns ju ändå som något ni på tre/hallon borde vetat och kunnat informera oss om eftersom Paypal visste om detta…

Men iallafall, det fungerar nu som folk rapporterat om redan.
Hoppas ni kan identifiera problemet och förhindra liknande problem i framtiden.

Fungerade för mig nu på morgonen!

Det fungerar för mig också!

Va’ kul att höra att det funkar igen - en superbra start på dagen! :grin:

Fick svar av Paypal supporten under morgonen.

“ If you have Three or Hallon as phone operator then you need to wait until the end of the week as they have issues with sending out verification codes to their customers. If the problem still remain after the end of the week then contact us so we can look it up and see how we can do.  “

Det känns ju ändå som något ni på tre/hallon borde vetat och kunnat informera oss om eftersom Paypal visste om detta…

Men iallafall, det fungerar nu som folk rapporterat om redan.
Hoppas ni kan identifiera problemet och förhindra liknande problem i framtiden.

Vi… har inte gjort något? :sweat_smile:  Nej alltså på allvar, vi har inte gjort någonting under natten till idag. Vad vi trodde det vi hittade igår kunde leda till en work-around tog oss ingen vart… Aja, PayPal kan få skylla ifrån sig allt dom vill; det är i alla fall löst och det är huvudsaken - även fast det är tråkigt att höra.

Funkade här också! 

Det fungerar nu för mig också, uppenbarligen är det ett fel från deras sida. (Kanske landskoderna inte blev rätt för vissa operatörer?)

Tänker nog byta till Authy i vilket fall eftersom detta antagligen kommer hända igen runt jul.

MVH

Zagrevs

Funkar också för mig nu… äntligen.

Byt till en Authenticator app istället.

MVH

Zagrevs

Ja, det är rekommenderat att byta från 2FA SMS till Google Authenticator eller Authy för att undvika detta problem om det skulle dyka upp igen i framtiden.

MVH

Zagrevs

Ja, det är rekommenderat att byta från 2FA SMS till Google Authenticator eller Authy för att undvika detta problem om det skulle dyka upp igen i framtiden.

Har nu lagt till Authy, tydligen så går det att ha kvar SMS som en backup 2FA.

Användarnivå 1

Jag testade nyss och det fungerade inte.

Men. Sedan gjorde jag en fabriks-återställning av telefonen. Och valde att INTE återställa appar.

Nu fungerar det!

Har samma problem. Har alltid funkat innan. Har inte bytt mobil eller gjort någon ändring av sms-app. Kan inte logga in på min Paypal pga det här

Svara