Besvarat

2FA SMS-kod kommer inte fram


Användarnivå 1

Har sett att det finns flera trådar om detta här redan. Jag har samma problem. Det fungerade för någon vecka sedan.

Men nu kan jag inte logga in på paypal för jag kan inte ta emot säkerhetskoden från paypal.

Det verkar som att detta är ett återkommande problem?

icon

Bästa svar av Zagrevs 14 August 2020, 09:57

Visa original

46 svar

Har samma problem. Har alltid funkat innan. Har inte bytt mobil eller gjort någon ändring av sms-app. Kan inte logga in på min Paypal pga det här

Användarnivå 1

Jag testade nyss och det fungerade inte.

Men. Sedan gjorde jag en fabriks-återställning av telefonen. Och valde att INTE återställa appar.

Nu fungerar det!

Det fungerar nu för mig också, uppenbarligen är det ett fel från deras sida. (Kanske landskoderna inte blev rätt för vissa operatörer?)

Tänker nog byta till Authy i vilket fall eftersom detta antagligen kommer hända igen runt jul.

MVH

Zagrevs

Ja, det är rekommenderat att byta från 2FA SMS till Google Authenticator eller Authy för att undvika detta problem om det skulle dyka upp igen i framtiden.

Har nu lagt till Authy, tydligen så går det att ha kvar SMS som en backup 2FA.

Det fungerar nu för mig också, uppenbarligen är det ett fel från deras sida. (Kanske landskoderna inte blev rätt för vissa operatörer?)

Tänker nog byta till Authy i vilket fall eftersom detta antagligen kommer hända igen runt jul.

MVH

Zagrevs

Ja, det är rekommenderat att byta från 2FA SMS till Google Authenticator eller Authy för att undvika detta problem om det skulle dyka upp igen i framtiden.

Funkar också för mig nu… äntligen.

Byt till en Authenticator app istället.

Det fungerar nu för mig också, uppenbarligen är det ett fel från deras sida. (Kanske landskoderna inte blev rätt för vissa operatörer?)

Tänker nog byta till Authy i vilket fall eftersom detta antagligen kommer hända igen runt jul.

MVH

Zagrevs

Funkade här också! 

Fungerade för mig nu på morgonen!

Det fungerar för mig också!

Va’ kul att höra att det funkar igen - en superbra start på dagen! :grin:


Fick svar av Paypal supporten under morgonen.

“ If you have Three or Hallon as phone operator then you need to wait until the end of the week as they have issues with sending out verification codes to their customers. If the problem still remain after the end of the week then contact us so we can look it up and see how we can do.  “

Det känns ju ändå som något ni på tre/hallon borde vetat och kunnat informera oss om eftersom Paypal visste om detta…

Men iallafall, det fungerar nu som folk rapporterat om redan.
Hoppas ni kan identifiera problemet och förhindra liknande problem i framtiden.

Vi… har inte gjort något? :sweat_smile:  Nej alltså på allvar, vi har inte gjort någonting under natten till idag. Vad vi trodde det vi hittade igår kunde leda till en work-around tog oss ingen vart… Aja, PayPal kan få skylla ifrån sig allt dom vill; det är i alla fall löst och det är huvudsaken - även fast det är tråkigt att höra.

Fick svar av Paypal supporten under morgonen.

“ If you have Three or Hallon as phone operator then you need to wait until the end of the week as they have issues with sending out verification codes to their customers. If the problem still remain after the end of the week then contact us so we can look it up and see how we can do.  “

Det känns ju ändå som något ni på tre/hallon borde vetat och kunnat informera oss om eftersom Paypal visste om detta…

Men iallafall, det fungerar nu som folk rapporterat om redan.
Hoppas ni kan identifiera problemet och förhindra liknande problem i framtiden.

Det fungerar för mig också!

Fungerade för mig nu på morgonen!

Jag har samma problem, och har kontaktat Paypal. Fick detta svar:

Tack för ditt meddelande.

Jag förstår från ditt meddelande att du inte får något sms när du försöker slutföra din inloggningsverifiering.

Om du har Tre eller Hallon som telefonoperatör vänligen svara på detta så vi kan eskalera detta vidare eftersom Tre och Hallon har problem att skicka ut verifierings sms från oss till våra kunder.

Jag förstår att det här är frustrerande för dig och jag beklagar om det har lett till besvär för dig.

Med vänlig hälsning,
David
PayPal

Copyright ©️ 1999–2020 PayPal. Med ensamrätt.
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., Société en Commandite par Actions.
Säte: 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg, R.C.S. Luxembourg B 118 349.

Kul att se att PayPal vill vara med o felsöka, det kommer nog vara till stor hjälp. :slight_smile:
Håll oss uppdaterade @Peter56 om du hör något tillbaka från dom!  

Vore det inte bäst om Tre och Paypal hade en dialog direkt, istället för att ha en slutanvändare som mellanhand?

Jag har samma problem, och har kontaktat Paypal. Fick detta svar:

Tack för ditt meddelande.

Jag förstår från ditt meddelande att du inte får något sms när du försöker slutföra din inloggningsverifiering.

Om du har Tre eller Hallon som telefonoperatör vänligen svara på detta så vi kan eskalera detta vidare eftersom Tre och Hallon har problem att skicka ut verifierings sms från oss till våra kunder.

Jag förstår att det här är frustrerande för dig och jag beklagar om det har lett till besvär för dig.

Med vänlig hälsning,
David
PayPal

Copyright ©️ 1999–2020 PayPal. Med ensamrätt.
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., Société en Commandite par Actions.
Säte: 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg, R.C.S. Luxembourg B 118 349.

Kul att se att PayPal vill vara med o felsöka, det kommer nog vara till stor hjälp. :slight_smile:
Håll oss uppdaterade @Peter56 om du hör något tillbaka från dom!  

Jo det var vad jag tänkte på direkt, men jag kan ju ej byta till Authy tills jag kan ta emot SMS och verifiera förändringen. Så det är lite av en Catch 22.

MVH  

Zagrevs

Har du testat att chatta med PayPal för att se om du kan svara på säkerhetsfrågan du valt eller bekräfta på något annat sätt? Gick att chatta med dom här: https://www.paypal.com/se/smarthelp/contact-us

 

Jag har samma problem, och har kontaktat Paypal. Fick detta svar:

Tack för ditt meddelande.

Jag förstår från ditt meddelande att du inte får något sms när du försöker slutföra din inloggningsverifiering.

Om du har Tre eller Hallon som telefonoperatör vänligen svara på detta så vi kan eskalera detta vidare eftersom Tre och Hallon har problem att skicka ut verifierings sms från oss till våra kunder.

Jag förstår att det här är frustrerande för dig och jag beklagar om det har lett till besvär för dig.

Med vänlig hälsning,
David
PayPal

Copyright © 1999–2020 PayPal. Med ensamrätt.
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., Société en Commandite par Actions.
Säte: 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg, R.C.S. Luxembourg B 118 349.

Vart gick du för att få upp det där alternativet? Jag har inte hittat det och sidan ser inte ut sådär för mig. 

 

Stötte på problemet med uteblivna SMS i går också. Har aldrig varit med om det tidigare. Nu var det ganska längesedan jag använda spefickt paypal men har fått sms från dem förr och andra tjänster. Riktigt irriternade problem. 

Klickade på “Lösenord och kontoåtkomst” > “Problem med att logga in” > “Skicka meddelande till oss” > “Chatta med oss i utloggat läge”, men verkar som att @SOE varit i kontakt med PayPal över chatt och kunde inte få hjälp med detta.

Lyckades få fram detta som kanske kan vara ett bättre alternativ än chatten:


Edit: Dom hade visst stängt deras kundservicenummer p.g.a. COVID-19 tillsvidare...

Ja, de bekräftade att det var problem med 3 och Hallonkunder och bad mig återkomma nästa vecka. Om det fortfarande inte funkar skall de förhoppningsvis hjälpa mig att få åtkomst till mitt konto

Jag har sett inlägg från kunder på amerikanska operatörer som sagt att deras Short code SMS börjat fungera efter att de rest och bytt nät till roaming och tillbaka. Det låter liknande som den där "omstarten" som Wimla kunnat göra men jag vet ej om hallon kan göra samma eftersom ni hyr nät från tre. Har ingen aning om hur systemet ser ut på er sida.

MVH 

Zagrevs

Vimla är ingen nätoperatör utan använder sig av nätoperatören Telenor’s mobilnät. Det jag tror Vimla har hittat är en work-around i deras system till problemet. Vi har idag lyckats hitta något vi tror kan leda till en work-around men jag får be att återkomma med vart det leder oss något vart.

Det låter ju utmärkt. Återkoppla när ni vet mer!

Jag har sett inlägg från kunder på amerikanska operatörer som sagt att deras Short code SMS börjat fungera efter att de rest och bytt nät till roaming och tillbaka. Det låter liknande som den där "omstarten" som Wimla kunnat göra men jag vet ej om hallon kan göra samma eftersom ni hyr nät från tre. Har ingen aning om hur systemet ser ut på er sida.

MVH 

Zagrevs

Vimla är ingen nätoperatör utan använder sig av nätoperatören Telenor’s mobilnät. Det jag tror Vimla har hittat är en work-around i deras system till problemet. Vi har idag lyckats hitta något vi tror kan leda till en work-around men jag får be att återkomma med vart det leder oss något vart.

Jag har sett inlägg från kunder på amerikanska operatörer som sagt att deras Short code SMS börjat fungera efter att de rest och bytt nät till roaming och tillbaka. Det låter liknande som den där "omstarten" som Wimla kunnat göra men jag vet ej om hallon kan göra samma eftersom ni hyr nät från tre. Har ingen aning om hur systemet ser ut på er sida.

MVH 

Zagrevs