Besvarat

8GB slut redan den 5/6?

  • 7 juni 2021
  • 1 svar
  • 103 visningar

Studentabonnemang 8 GB var slut redan den 5/6 trots att telefon används mest på wifi-nätverket i hemmet.

 

Ngn som hört att det varit något fel på abonnemangen?

Ej laddats på ny månad?

icon

Bästa svar av Martin 17 juni 2021, 14:43

Hejsan @MaHo70!

Jag kan meddela att det inte varit någon driftstörning av mobildata i våra abonnemang från maj till juni. Om din surf har tagit slut snabbare än tidigare beror det oftast på nedladdning eller streaming, exempelvis uppdateringar eller kollat på filmer eller videoklipp i hög kvalité.

Du kan även kolla om du har Wi-Fi assistans igång i mobilens inställningar. Denna inställning gör det möjligt för mobilen att automatiskt gå över till mobildata om Wi-Fi mottagningen blir dålig och på många mobiler kan du även se hur mycket datatrafik som har använts genom Wi-Fi assistans. 

Visa original

1 svar

Hejsan @MaHo70!

Jag kan meddela att det inte varit någon driftstörning av mobildata i våra abonnemang från maj till juni. Om din surf har tagit slut snabbare än tidigare beror det oftast på nedladdning eller streaming, exempelvis uppdateringar eller kollat på filmer eller videoklipp i hög kvalité.

Du kan även kolla om du har Wi-Fi assistans igång i mobilens inställningar. Denna inställning gör det möjligt för mobilen att automatiskt gå över till mobildata om Wi-Fi mottagningen blir dålig och på många mobiler kan du även se hur mycket datatrafik som har använts genom Wi-Fi assistans. 

Svara


Static Template