Fråga

ansluten, ca 4-5ggr på 20min fick man manuellt ansluta på inställningar

Hej, 

Måndagen den 11/1-2021Så började mitt internet hoppa ur. Jag gick in manuellt på i ställningar av och på och upprepade detta 4-5ggr på 20min.jag har haft samma problem nu i en vecka (problem uppkom  nu innan snön kom till Kristianstad i mitten av veckan.) Jag har kollat upp min surf och har 186,4GB kvar och jag studera online så jag behöver mitt internet från min nyköpta rese Router tp-link 4G som min laptopp, padda, smart tv  är kopplade till Hallon bredband 100GB för 124kr/mån. Nu när jag har problem med att internet hoppar ur står ej ansluten signalstyrka utmärkt buffrar och ibland kommer uppkoppling trots står ej ansluten? Mitt avtal går ut nu 31/1-2021 och går då över till 249kr /mån och då vill jag ha ett fungerande internet. Jag har Vimla simkort på tel som jag får komplettera med. Vad kan jag göra mer än att gå in på inställningar kugghjul och sätta på av internet? . Stänga av router och starta om den? Starta om paddan? Med detta felet senaste veckan är de nästan omöjligt att Casta tv för de conektar inte mera än till Youtube och då buffrar de istället? Har det varit tekniska fel sista veckan hos er på Hallon? Kan ni gå in och se om driftstörningar har uppstått? Jag var på annan ort över jul och nyår och då funkar hallon bredband bra likaså när jag var hemma igen första veckan efter det fungerar det väl. Finns några förslag på lösning?

Tacksam för svar! 

MVH

Ann-Charlotte 

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hejsan @Ann@bredbandwifree!

Självklart ska vi reda ut detta! Det låter onekligen som täckningen kan vara påverkad där du befinner dig - då det fungerat på andra platser. Har det kommit igång nu, eller upplever du fortfarande samma utmaningar med uppkopplingen?

Hej,

Inte lika dåligt är det men sitter man och jobbar och har bankid så loggas man ut från sidan.

Om jag har Messenger och pratar ca 30min får jag koppla på och av anslutningen räker ibland. I annat fall får jag starta om routern så de står connectar. Singnalstyrka står fortfarande utmärkt trots att ansluten ej eller nätverk saknas står på tex paddan.

Jag studerar online med och har inläsningstjänst emellanåt och det är fruktansvärt irriterande att nätanslutning saknas för man får gå in i app och fylla i lösenord och börja om från början för man automatiskt loggas ut för internetanslutning saknas. Det som är nytt är att det i en triangel på routern längst upp kommer upp en 1:a eller 2:a ???

Vad kan man göra åt det sifforna kommer och går?

När sifforna kommer upp så går internet dock fortare hastighet?

Kan det vara någon störningsfrekvens i området?

Min tekning funkade utmärkt från november 2020 tills januaris början 2021.

Tacksam för svar, på

man kan försöka att göra!

MVH

Ann-Charlotte

Användarnivå 6
Emblem +8

Hmm, ja det låter onekligen som att täckningen spökar lite där du befinner dig. Vad använder du för router till SIM-kortet? 

Svara