Bristfällig täckning runt postnummer 385 92

Sedan ett par dagar tillbaka är täckningen i ert nät här allt annat än bra.

Vi har dels ert mobila bredband (extern antenn, router) samt tre mobiltelefonabonnemang. Det mobila bredbandet har täckning enstaka minuter och då med en hastighet som är lägre än gamla dial-up-modem från tidigt 90-tal.

Att ringa från/till mobiltelefonerna fungerar inte alls, inte heller datamottagning/-sändning såklart.

Jag har sett att ni nyligen haft problem i Kalmar, ca 60 km från oss, men att det skulle vara avhjälpt nu. Det är det inte här och det vore tacksamt om ni kunde reparera det snabbt. Vårt företag är beroende av både internet och telefonerna. Om vi skulle vara i behov av brandkår eller ambulans är vi riktigt illa ute!

Det har varit oväder med upprepade strömavbrott de senaste dagarna och kanske har ni en mast i närheten som måste "startas om"? Om det nu är så det fungerar.

2 svar

Hejsan @Bjoern!

Beklagar verkligen att du upplever dålig mottagning. :disappointed:

Jag rekommenderar att du tar kontakt med kundservice angående detta ifall du fortfarande upplever detta problem så att du kan få hjälp att undersöka täckningen närmare och mer specifikt för ditt område. Problemet med täckningen du upplever kan mycket väl vara relaterat till ovädret.

Gällande nödsamtal ska du inte behöva oroa dig dock. Om du finner dig i en nödsituation och behöver ringa 112 används samtliga svenska mobilnät, inte endast operatörens egna mobilnät du är kund hos.

Jag har lite samma bekymmer med bredbandsnät just nu. Den kopplar upp sig några minuter och sen blir man utslängd. Får vänta, starta om och blir utslängd igen. Har gjort så 4-5 gånger nu. Vi har startat om routern och datorer, mobiler utan att lyckas. Postnummer som jag befinner mig på är 84144. Vad ska jag göra? 

Svara

Static Template