Privat
Företag
Besvarat

Det går ej att ringa till eller ifrån telefonen. Flytt till Hallon från annat abonemang

• Anonymous
  • 0 kommentarer
Hej
Vi flyttade över dotterns abonnemang från Halebop till er. Flytten gick igenom i måndags.
Det går inte att ringa till telefonen- då går mobilsvar igång
Och det går inte att ringa ut heller.
Det fungerar att skicka sms och surfa

/Gabriella
icon

Bästa svar av Linnea 11 October 2018, 15:02

Visa original

17 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Eddaoui!

Välkommen till vårt forum & tack för din fråga!

Har du möjlighet att prova sätta hallonkortet i en annan telefon för att se om felet ligger i själva telefonen eller i simkortet? 😊
Absolut!
men det telefonen fungerade utmärkt med detta förra abbonemanget. Så felet ligger inte i telefonen. Samt att hon kan surfa och sms a

Hur går vi vidare då?
Användarnivå 6
Emblem +8
Absolut!
men det telefonen fungerade utmärkt med detta förra abbonemanget. Så felet ligger inte i telefonen. Samt att hon kan surfa och sms a

Hur går vi vidare då?

Hej igen!

Det kan vara så att IMEI-numret är spärrat eller dylikt, dock kan jag inte se det härifrån på forumet. Men testa gärna en annan telefon och återkom här så kan vi reda ut vad som strular.

Om IMEI-numret är spärrat har du nämligen internetåtkomst men kan inte ringa eller SMSa.
Fast som jag skrev så kan hon skicka samt ta emot sms
har testat att stoppa kortet i en annan telefon, då fungerade det att ringa
Användarnivå 6
Emblem +8
har testat att stoppa kortet i en annan telefon, då fungerade det att ringa

Om IMEI-numret är spärrat kan du surfa, och har du en iPhone kommer SMS då gå fram via iMessage som går på datanätet.

Har du möjlighet att kontakta vår kundservice med IMEI-numret så kan vi kika om telefonen är spärrad? Du kan kontakta oss per mejl eller chatt.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej!

Har det löst sig för dig med telefonen?
Ok
IMRI

Redigerat - Kommentarens text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen!

Detta IMEI-nummer var inte stöldspärrat så vitt jag kan se härifrån.

Har du möjlighet att som efterfrågat sätta simkortet i en annan telefon för att se om det fungerar där?
Hej Linnea

Sim kortet fungerar att ringa ifrån om jag sätter in det i en annan mobil
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej Linnea

Sim kortet fungerar att ringa ifrån om jag sätter in det i en annan mobil

Okej. Då kan vi konstatera att det är någonting tokigt med telefonen och inte med simkortet eller abonnemanget iallafall. Då är vi ett steg på vägen!

Vad testade du i för annan telefon?
Vi satte in kortet i en iphone 7
Användarnivå 6
Emblem +8
Okej. 🙂

Vad har ni för telefon som det inte fungerar i?
iphone 6
Användarnivå 6
Emblem +8
Har ni senaste mjukvaran i hennes telefon? Om inte, kan ni testa fabriksåterställa telefonen?

Tänk dock på att spara allt innehåll i en molntjänst eller på en annan enhet först då allt innehåll försvinner från telefonen.
Hej

u har vi även provat det. Det gick och ringa 2 första gångerna och sedan har det inte fungerat sen dess. Vi vill avsluta vårt abbonemang hos er. Det har strulat över 1 månad nu och inte fungerat att ringa!

hur går vi till väga? Vi vill ha kvar nr

Gabriella
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej

u har vi även provat det. Det gick och ringa 2 första gångerna och sedan har det inte fungerat sen dess. Vi vill avsluta vårt abbonemang hos er. Det har strulat över 1 månad nu och inte fungerat att ringa!

hur går vi till väga? Vi vill ha kvar nr

Gabriella

Hej igen!

Vad tråkigt att det inte fungerar. Om ni vill flytta med numret är det bara kontakta den nya operatören och be de flytta numret från oss så avslutas abonnemang här per automatik.

Det låter som att det är inställningarna i telefonen som ställer till det, då det fungerar ibland och täckning verkar finnas.

Kommentera