Besvarat

Driftstörning?

  • 3 februari 2020
  • 3 kommentarer
  • 268 visningar

Jag har under hela måndagen idag haft ett mobilnät som kommer och går, mest går dvs inget nät alls. Lysekils kommun.
Någon annan som har samma?

icon

Bästa svar av Axel 7 februari 2020, 10:43

Hejsan @Blomman58 & @MonicaH,

Ursäkta att jag flikar in såhär pass sent, men jag tänkte bara kolla om ni fortfarande upplever problem med era nät? 

Om ni skulle komma att uppleva problem med användningen, så som samtal, surf etc. så kan ni börja med att starta om mobilen. Ni kan också pröva att sätta på flygplansläge i ca. 15 sekunder och stänga av mobildata lika länge.

Om det inte har en märkbar effekt kan ni också nollställa nätverksinställningarna för era enheter. Här kan ni se en lista med olika mobiler och tillverkare. Välj enheten som du använder från listan och följ sedan guiden för att 'Nollställ nätverk'. Då nollställer ni nätverksinställningarna för era enheter vilket kan hjälpa med problemen ni upplever.

Om ni inte hittar er enhet från listan kan ni se om det finns en annan från samma tillverkare. Det kan hjälpa då de flesta tillverkare brukar ha samma inställningar runt om deras enheter.

Visa original

3 svar

Idag tisdag har jag ingen uppkoppling här i Borås! 

Jag har idag bara ett väldigt svagt/svajigt nät...och ingen från Hallon har svarat än.

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Blomman58 & @MonicaH,

Ursäkta att jag flikar in såhär pass sent, men jag tänkte bara kolla om ni fortfarande upplever problem med era nät? 

Om ni skulle komma att uppleva problem med användningen, så som samtal, surf etc. så kan ni börja med att starta om mobilen. Ni kan också pröva att sätta på flygplansläge i ca. 15 sekunder och stänga av mobildata lika länge.

Om det inte har en märkbar effekt kan ni också nollställa nätverksinställningarna för era enheter. Här kan ni se en lista med olika mobiler och tillverkare. Välj enheten som du använder från listan och följ sedan guiden för att 'Nollställ nätverk'. Då nollställer ni nätverksinställningarna för era enheter vilket kan hjälpa med problemen ni upplever.

Om ni inte hittar er enhet från listan kan ni se om det finns en annan från samma tillverkare. Det kan hjälpa då de flesta tillverkare brukar ha samma inställningar runt om deras enheter.

Svara