Besvarat

Dubbla SIM-kort med hallon som ett av dem...

Jag har en mobil, en Huawei P20 lite, med stöd för 2 SIM-kort. Jag har ett Telia abonnamang i SIM-kortplats 1 (jobbets) och ert Hallon (mitt privata) i SIM kortplats 2. Jag vill att mobildata och surf i 1:a hand ska tas från Telia och försöker därför ställa in Standardmobioldata till SIM 1. Men se det går inte om båda korten ska fungera. Den enda inställningen för att få båda korten att fungera är att ha Standardmobildata kopplat till SIM 2 (hallon). Varför är det så? Och går det att ställa in så att det fungerar som jag vill?
icon

Bästa svar av Anonymous 7 februari 2019, 23:31

Nej just på Huawei P20 lite har man använt en enklare Dual SIM-krets, som inte klarar av att ha annat en 2G på det sekundära SIM-kortet. Vilken plats korten sitter på har ingen betydelse, utan det är inställningen för dubbla SIM-kort som avgör.

Ett par exempel där du har:
  1. Telia som primärt datakort, då fungerar inte Hallons kort alls på den andra kortplatsen, 2G/3G/4G resp 2G (alltså ingen funktion på Hallon)
  2. Hallon som primärt datakort, då fungerar Telias kort på den andra kortplatsen, 2G/3G/4G resp 2G (alltså funktion på båda korten)
Visa original

2 svar

Nej just på Huawei P20 lite har man använt en enklare Dual SIM-krets, som inte klarar av att ha annat en 2G på det sekundära SIM-kortet. Vilken plats korten sitter på har ingen betydelse, utan det är inställningen för dubbla SIM-kort som avgör.

Ett par exempel där du har:
  1. Telia som primärt datakort, då fungerar inte Hallons kort alls på den andra kortplatsen, 2G/3G/4G resp 2G (alltså ingen funktion på Hallon)
  2. Hallon som primärt datakort, då fungerar Telias kort på den andra kortplatsen, 2G/3G/4G resp 2G (alltså funktion på båda korten)

Vet ni hur det är med Huawei P20 Pro?

Svara