Besvarat

E-post

Hur ställer man in för att skicka E-post, framför allt vidarebefordra bilder man får som SMS.
Min telefon är något så unikt som en Nokia 301.

Obyggarn

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av Linnea 14 augusti 2018, 13:44

Jag ber givetvis om ursäkt om jag missförstod din fråga!

Eftersom du hos hallon använder Tre's nät kan du använda deras SMTP-server (se nedan), dock brukar det fungera bäst om du använder din e-postleverantörs egen SMTP-server. Detta förutsatt att det finns en för din e-postleverantör.

SMTP-server: smtp.tre.se
Port: 25
SSL: Nej
Användarnamn: Ska inte användas
Lösenord: Ska inte användas
Visa original

16 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Obyggarn!

Vad roligt att du har hittat till forumet, du är jättevälkommen! 😄

Gällande mejl och att skicka bilder via SMS är detta dina inställningar för mejl och MMS som behöver ställas in manuellt i din telefon. Du ser inställningarna för MMS nedan:

APN: data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se
MMS-proxy: mmsproxy.tre.se
MMS-port: 8799
MCC: 240
MNC: 02
APN-typ: default,mms,supl

När det kommer till att skicka mejl är detta någonting du ställer in beroende på vilken mejlleverantör du använder dig av, exempelvis gmail eller hotmail. Vilken av dessa använder du dig utav?
Du rör nog till det, jag tar emot SMS/MMS med bilder.
I en NOKIA 301 syns inte så mycket, jag vill vidarebefordra till min egen e-post så jag får in det i datorn.
De leverantörer jag haft tidigare så har de egen server för utgående e-post, inte att jag använt min egen leverantör. Inkommande e-post är ointressant till telefonen, det har jag paddan till.

Obyggarn
Användarnivå 6
Emblem +8

Eftersom du hos hallon använder Tre's nät kan du använda deras SMTP-server (se nedan), dock brukar det fungera bäst om du använder din e-postleverantörs egen SMTP-server. Detta förutsatt att det finns en för din e-postleverantör.

SMTP-server: smtp.tre.se
Port: 25
SSL: Nej
Användarnamn: Ska inte användas
Lösenord: Ska inte användas
jag kan inte skicka mms eller ta emot mms kan någon hjälpa mig
Användarnivå 6
Emblem +8
jag kan inte skicka mms eller ta emot mms kan någon hjälpa mig

Hejsan @patriciajonsson!

Vad kul att du har hittat hit, välkommen till forumet!

Jag har lagt in din fråga i denna tråd, då jag lite högre upp skickat med våra inställningar för MMS.

Ha en fin helg!

SMTP-server: smtp.tre.sePort: 25SSL: NejAnvändarnamn: Ska inte användasLösenord: Ska inte användas

Men jo, jag fick det att fungera trots att saker och ting ändrades när jag loggade in, så nu rullar det.

Obyggarn
Användarnivå 6
Emblem +8

SMTP-server: smtp.tre.sePort: 25SSL: NejAnvändarnamn: Ska inte användasLösenord: Ska inte användas
Men jo, jag fick det att fungera trots att saker och ting ändrades när jag loggade in, så nu rullar det.

Obyggarn

Vad skönt att det löste sig! 😊
Inställning för att skicka mail?
Användarnivå 6
Emblem +8
Inställning för att skicka mail?

Hejsan @BoL!

Varmt välkommen till forumet, kul att du har hittat hit!

Gällande e-post har jag lagt in din fråga i denna tråd, där du hittar våra mejl-inställningar. 😊

Ha en fin dag!
Jag behöver lägga till utgående mejlserver hos telia då jag använder er för min telefon. Vad ska jag ange?
Användarnivå 4
Emblem +2
Jag behöver lägga till utgående mejlserver hos telia då jag använder er för min telefon. Vad ska jag ange?
Hej,

Jag har flyttat in din tråd i denna, då vi har besvarat denna typ av fråga tidigare.

Ha det fint! 🙂
Undrar vad namnet på er server är? Har problem med att skicka mail och behöver lägga till er server på mitt konto.
Användarnivå 4
Emblem +5
Undrar vad namnet på er server är? Har problem med att skicka mail och behöver lägga till er server på mitt konto.

Hej @TeresA!

Varmt välkommen till forumet.

Jag har lagt in din fråga i den här tråden då våra SMTP inställningar finns här.

Ha det fint!
Hej! Sedan jag bytte till Hallon har jag inte kunnat skicka iväg mejl. Jag kan ta emot men inte skicka. Wi-FI har jag stängt av. Vad gör jag?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej! Sedan jag bytte till Hallon har jag inte kunnat skicka iväg mejl. Jag kan ta emot men inte skicka. Wi-FI har jag stängt av. Vad gör jag?

Hej @Sofie Lagg!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga till den här tråden då du har de inställnignarna som du behöver för att kunna skicka mejl med våra abonnemang här ovanför.

Allt gott!

Svara