Privat
Företag
eSIM
Användarnivå 1
Hej, jag tänker köpa en Apple Watch med e-sim och vet att det fungerar (fristående från telefonen) hos 3s kunder.
jag förstår att ni använder 3s nät.
min fråga är alltså om jag kommer att kunna använde GSM funktionen hos klockan som kund hos Hallon ??
jag förstår att ni använder 3s nät.
min fråga är alltså om jag kommer att kunna använde GSM funktionen hos klockan som kund hos Hallon ??
Sida 1 / 5
A
Hej Mats,
Kul att du hittat hit och en bra fråga! Du har helt rätt i att vi använder Tres nät och att Apple watch med e-sim fungerar för deras kunder.
Vi har inte stöd för Apple watch cellular i våra system och det är inte heller något vi planerar att utveckla inom en snar framtid. Där lämnar vi helt enkelt över till vår systeroperatör Tre med varm hand.
Må gott!
Roger
Kul att du hittat hit och en bra fråga! Du har helt rätt i att vi använder Tres nät och att Apple watch med e-sim fungerar för deras kunder.
Vi har inte stöd för Apple watch cellular i våra system och det är inte heller något vi planerar att utveckla inom en snar framtid. Där lämnar vi helt enkelt över till vår systeroperatör Tre med varm hand.
Må gott!
Roger
A
Synd att man måste byta från hallon till tre om det skall funka med apple watch cellular😕
Användarnivå 1
Fler och fler producenter går över till esim (framförallt inom wearables). Verkar inte som att ni stöjer esim för tillfället. När planerar ni att erbjuda detta stöd?
Tacksam för ert svar
Tacksam för ert svar
Tacksam för ert svar
Hejsan
Välkommen till forumet, superkul att du har hittat hit!
Jag har flyttat in din fråga i en tidigare tråd gällande e-sim, där din fråga besvarats. :)
Ha det bäst!
Jag förstår att ni kanske inte kommer stödja wearables eftersom det ofta handlar om flera device som använder samma abbonemang och att 3 tar lika mycket betalt för att få klockan att teama med ditt telefonabb som ni tar för ett helt abb men betyder det verkligen att ni inte kommer stödja e-sim över huvud taget inte ens i telefoner där det blir mer och mer vanligt? Optimalt är ju att ha sitt vanliga nummer på sitt e-sim i sin iPhone XS och växla fysiskt kort beroende på vart man reser för lokala samtal och data. Tråkigt om ni som ändå har varit aktiva och duktiga bara ska ge upp en stor del av kunderna.
Hejsan @Eked !
Tack för att du tagit dig tiden att framföra din feedback gällande detta. eSIM är givetvis någonting som är väldigt intressant och någonting vi kommer kolla på i framtiden, dock är det inget som är aktuellt som det ser ut just nu.
Din åsikt gällande detta är dock värdefull för oss och vi tar åt oss av detta, och jag har även skickat det vidare till ansvarig så vi kan ha med oss detta i framtiden.
Tack för att du tagit dig tiden att framföra din feedback gällande detta. eSIM är givetvis någonting som är väldigt intressant och någonting vi kommer kolla på i framtiden, dock är det inget som är aktuellt som det ser ut just nu.
Din åsikt gällande detta är dock värdefull för oss och vi tar åt oss av detta, och jag har även skickat det vidare till ansvarig så vi kan ha med oss detta i framtiden.
Användarnivå 1
Hej!
Ställer mig också i kö till dem som förväntar sig e-sim hos hallon. När TRE tar 99kr för denna tjänst (ensam om det än så länge dessutom), så förväntar jag mig som kund hos hallon att med ett befintligt abonnemang inte behöva betala mer än max 49kr extra för ett e-sim till en klocka. Ni borde kunna erbjuda ett ”paketpris” på detta mao. Sen kan ni givetvis ta mer betalt om man bara väljer ett e-sim abonnemang och inget annat.
Har ni inte funderat på e-sim tidigare är det dags att ta tag i detta pronto. 😉
Ställer mig också i kö till dem som förväntar sig e-sim hos hallon. När TRE tar 99kr för denna tjänst (ensam om det än så länge dessutom), så förväntar jag mig som kund hos hallon att med ett befintligt abonnemang inte behöva betala mer än max 49kr extra för ett e-sim till en klocka. Ni borde kunna erbjuda ett ”paketpris” på detta mao. Sen kan ni givetvis ta mer betalt om man bara väljer ett e-sim abonnemang och inget annat.
Har ni inte funderat på e-sim tidigare är det dags att ta tag i detta pronto. 😉
Användarnivå 1
Även jag ställer mig i kön för eSim. Har tänkt skaffa nya iPhone och med två abonnemang behöver jag ett eSim till Hallon.
Användarnivå 1
Jag har tänkt att köpa nya Apple Watch och har svårt att bestämma mig om jag ska köpa versionen med eller utan e-sim. För jag vet inte om jag kommer kunna använda e-sim hos Hallon. Jag kommer inte flytta från Hallon i första taget om inte täckningen försämras drastiskt och priserna skjuter i höjden. Jag är supernöjd med hallon och hoppas verkligen att ni löser e-sim snarast.
Användarnivå 1
Jag har inte iPhone men en Galaxy Watch med E-sim och har ni inga planer på att införa detta så lär ni bli av med en Kund med 100 GB och varit kund hos er i 4 år. Kommer då även att flytta alla andra i famlijen så det blir 5 kunder totalt! Med tanken på att Samsung pratar om att bara ha E-sim på sin Galaxy 10 telefon så lär ni bli av med många fler kunder också!
Tycker det är rent ut sagt för jäkligt att ni inte hänger med i svängen när ni redan har det i nätet, vill man ha många kunder så får man nog ligga lite i framkant också och inte bara billiga priser, det är många som betalar för att kunna använda dom nya produkterna på marknaden! Läste också precis att alla iPad med modem kommer att ha E-sim också!
Så skärp till er och häng med på tåget direkt istället för komma sist!
Tycker det är rent ut sagt för jäkligt att ni inte hänger med i svängen när ni redan har det i nätet, vill man ha många kunder så får man nog ligga lite i framkant också och inte bara billiga priser, det är många som betalar för att kunna använda dom nya produkterna på marknaden! Läste också precis att alla iPad med modem kommer att ha E-sim också!
Så skärp till er och häng med på tåget direkt istället för komma sist!
A
Även jag pushar för eSim, helt horribelt hur ointresserade operatörer verkar vara av detta.
sim och nu esim är väl något av det mest centrala en operatör har att göra med?
sim och nu esim är väl något av det mest centrala en operatör har att göra med?
Tjena!
När förväntas Hallon att kunna leverera Esim tjänsten för sina kunder?
Jag tror vi är många som kommer säga upp Hallon för att kunna andvända denna smidiga tjänst i smartwatch och bilar MM.
vore tacksam för svar av den kunnige / Hallon
Jag tror vi är många som kommer säga upp Hallon för att kunna andvända denna smidiga tjänst i smartwatch och bilar MM.
A
Halloj!
Jag har flyttat in din tråd i denna då vi har besvarat denna typ av fråga tidigare! :)
Ha en fin dag!
Användarnivå 1
Hej, när tänker ni börja med E-Sim? Ni har ju redan det i systemet och det börjar ju bli fler och fler produkter med E-Sim! Hörde att nästa iPhone och Samsung bara kommer med E-Sim så ni borde nog sätta igång så fort ni kan. Jag har en klocka som har E-Sim och skulle gärna vilja ha igång den. 3 har ju redan ett med Apple Watch, men det är inte en sådan jag har. Saken är att om ni inte har planer på det så tänker jag byta operatör!
Ställer mig också i kön om att föreslå att Hallon lägger lite vilja och energi för att hoppa på esim-tåget. Nu dyker det upp på alla möjliga enheter.
A
Hej,
Tack för din feedback, jag för givetvis det vidare :)
Ha en fortsatt fin dag!
Användarnivå 1
Välkommen till forumet. :)
Du hittar svar på din fråga i denna tråd.
Vilken tråd??? Hittar inte någon länk?
Välkommen till forumet. :)
Du hittar svar på din fråga i denna tråd.
Hej! :)
I tråden som jag flyttade in din fråga i har vår IT-ansvarige Roger besvarat frågan om esim tidigare:
Må gott!
Roger
A
Hej, när börjar ni med e-sim?
Kam man ha eSIM med kontantkort tillsammans med annat nummer på iPhone Xs? Hur gör man då?
A
Hejsan @Phiamir .
Varmt välkommen till forumet! :)
I dagsläget så erbjuder vi dessvärre inte E-SIM, det är således inte möjligt.
Ha en fortsatt fin dag! 🙂
Varmt välkommen till forumet! :)
I dagsläget så erbjuder vi dessvärre inte E-SIM, det är således inte möjligt.
Ha en fortsatt fin dag! 🙂
Tack så mycket för svar! Är det något som kan bli aktuellt i en nära framtid?
A
Jag flyttade in din tråd i denna, då vi har besvarat denna typ av fråga tidigare. 🙂
Sida 1 / 5
Kommentera
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.