jag förstår att ni använder 3s nät.
min fråga är alltså om jag kommer att kunna använde GSM funktionen hos klockan som kund hos Hallon ??
Bästa svar av Linnea
Hej allihop!
Jag förstår att det kan kännas frustrerande att vi inte erbjuder denna tjänst. Vi ser att ni efterfrågar tjänsten - samtidigt som att fler och fler hårdvaror blir kompatibla med eSIM.
Självklart har vi med oss detta i framtida produktutveckling, då er åsikt är jätteviktig för oss. Som sagt är vi en lågprisoperatör - och om du önskar ha eSIM i dagsläget gäller fortfarande tidigare svar som lämnats, att det i sådana fall är att använda Tre som gäller.
Jag väljer även att citera mitt tidigare svar i denna tråd - då det fortfarande är aktuellt:
Jag förstår inte vad det är som ska ”utvecklas”.
Ni använder väl er av TREs nät?
Utgick från att det då var såpass bra gjort att ni helt enkelt även kunde använda er av deras funktionalitet, men ni verkar alltså ha kört något eget dev-race och byggt ert eget ekosystem?
Som sagt, det är Apple watchen som man fortfarande väntar på att koppla upp....
Det stämmer att vi använder oss utav Tres mobilnät, däremot har vi skilda system och tekniska förutsättningar, på samma sätt som vi har olika kundtjänster och IT-avdelningar. Därför är det tyvärr inte så enkelt att bara för att Tre har lanserat tjänsten kan vi glida med på den vågen, utan det behöver vi utveckla från vårt håll.
Som vår IT-ansvarige Roger skrev ovan:
Som ni säkert förstår så har en lågprisoperatör som hallon inte samma budget för investeringar som t.ex. tre har utan vi måste prioritera hårt och försöka välja rätt sak och rätt tid att utveckla.
Vi försöker hålla oss så transparenta gentemot er kunder som möjligt i dessa frågor, och det finns såklart ingen anledning för oss att hålla tillbaka på en efterfrågad tjänst om det redan vore färdigt att lansera utan utveckling och investering.
Som sagt kommer vi meddela er så fort vi har någon mer information kring eSIM och en lansering av tjänsten hos oss.