Besvarat

eSIM



Visa ursprungsinlägget

102 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej på er! 

 

Så fort vi har någon mer information lovar jag att vi uppdaterar er här i tråden! :blush:

Hej Hallon!

 

Jag ställer mig också till skaran som vill ha funktionen eSIM.

Är det inte dags att börj lyssna på kunderna när ni prioriterar er backlog?  🙃

 

 

Det börjar brinna i knutarna nu frågan är hur lång tid ni ska vänta, väntar ni för länge kommer ni förlora alla kunder.

Mobiler med e-sim kommer starkt och har ni inte det kommer ni självklart få mindre och mindre kunder

lägger mig med i skaran med esim….

 

precis beställt en S20 plus hos er. :) Väntar med spänning på den :)

Jag har väntat nu ca. 6 månader på att något ska hända men byter nu till en av de stora drakarna för att få e-sim till min klocka vilket naturligtvis känns tråkigt eftersom ni varit en bra operatör.

Jag kommer tillbaka när ni fixat e-sim!

Jaha, då verkar det vara dags att byta operatör. Trist när man egentligen varit nöjd, och dessutom har en massa sparad trafik att utnyttja. Att det ska vara så svårt (...).

Comviq ska lansera det nu, hur öhhh går det för hallon?

https://swedroid.se/comviq-introducerar-stod-for-e-sim/

Ännu en som snart kommer byta om eSim inte börjar stödjas 

Hej. Jag är i behov av eSIM framöver, för telefon. Ställer i mig ledet av kunder som efterfrågar tjänsten. Framöver kommer jag eSIM även behövas för klocka, den dagen Garmin släpper klocka med LTE. 

 

Mvh Christian 

@Hallon 

Nu börjar vi bli väldigt många som efterfrågar e-sim.

Nu är det ju så att alla nya mobiler kommer nu med stöd för e-sim och då är det ju naturligt att vi kunder kommer att "kräva" det av Hallon som operatör. 

Ni måste ju som alla andra operatörer följa med i utvecklingen, annars vill ju vi kunder flytta över till en annan operatör 

E-sim är ju också billigare att skicka ut till kunden då ni inte behöver producera nya sim-kort och ni spar utgifterna till porto. Enklare är det också, för alla. 

Jag förstår argumentationen om att ni som lågpris operatör måste hålla kostnaderna nere, men om ni är en lågpris operatör som inte bara är billig och enkel, men också en som följer med i den tekniska utvecklingen så vill ni ju få flera kunder. 

Kunder idag efterfrågar flera och flera tjänster då vi bare blir mera beroende av våra telefoner. 

Hej håller med Pilli. Ställer mig i ledet “ESIM” när…. snarast möjligast Tack! :) 

Precis skaffat Hallon och varit väldigt nöjd fram tills nu. Hallon som är en utav de större operatörerna 2020 och ligger under Tre men som INTE har E-sim? Idag blir det byte till Comviq, kommer tillbaka när E-sim stöjds, kanske.

Löser ni eSim snart eller ska man flytta familjen till annat abb?

En besvikelse att E-sim fortfarande inte finns hos hallon.

Hallon känns som Nokias mobiltelefonavdelning som trodde iPhone var en fluga.

 

Hoppas ni kommer på bättre tankar och inser att esim är framtiden. Vill ni verkligen stå kvar på perrongen när tåget gått?

Oj. Fick en galaxy watch i julklapp och tänkte att det är väl självklart att man bara kan kontakta hallon som aktiverar funktionen så klockan kan läsa in mobilavtalet. Så hittar jag denna två år gamla tråden 🤦🏼‍♀️

Jag som varit kund hos hallon i snart 10år. Blir nog till att leta andra alternativ.

Hej jag undrar när ni kommer ha e-sim till Apple Watch?

Med vänlig hälsning, Adam

Nu är det hög tid att få fram funktionen eSim även hos Hallon!
Med vänliga hälsningar
Joakim

Användarnivå 6
Emblem +1

Jag som varit kund hos hallon i snart 10år.

Det var väldigt skickligt! Hallon lanserades 3 maj 2013.

Jag som varit kund hos hallon i snart 10år.

Det var väldigt skickligt! Hallon lanserades 3 maj 2013.

Jag skapade konto enbart för att gilla Boo’s inlägg. Tack för mig!

Okej då, jag är också intresserad på E-simmet givetvis, hittade denna tråd. Har vi någon status?! Har både klocka, buds och nya telefonen Samsung Galaxy S21 ultra. MVH

Användarnivå 6
Emblem +1

Okej då, jag är också intresserad på E-simmet givetvis, hittade denna tråd. Har vi någon status?! Har både klocka, buds och nya telefonen Samsung Galaxy S21 ultra. MVH

För NIO MÅNADER sedan lovade Hallons Linnea att hon skulle uppdatera tråden när något nytt hände… 

Så det är väl bara att konstatera att inget händer...

Användarnivå 6
Emblem +1

Dessutom är det TVÅ ÅR sedan denna tråd skapades. Jag tycker det verkar som vi inte ska hoppas allt för mycket.

Användarnivå 3
Emblem +1

Konstigt att hallon inte kan ge NÅGOT besked alls.

Fungerar inte eSim på Hallon???????????

E detta ett skämt eller.
Precis beställt telefon pga den anledningen…..

Vänligen,
Blåbär

Användarnivå 6
Emblem +1

Fungerar inte eSim på Hallon???????????

E detta ett skämt eller.
Precis beställt telefon pga den anledningen…..

Vänligen,
Blåbär

 

Hallon har haft introduktionen av eSIM på tomgång i några år nu…

Inga besked…

Ingen tidsplan...

Svara