hallon

eSIM



Visa ursprungsinlägget

120 svar

Hej

jag har skaffat en enhet som har eSim (BikeFinder). Ska jag behöva använda mig av en av era och tres konkurrenter för att använda denna? Ni kommer tappa kunder med er envishet att inte stödja det nya.

Hoppas på en ändring
Patrik
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @MTH & @Kickan.

Vi har inte samma interna system som Tre och det är ingenting vi säger som en ursäkt eller liknande utan det är så det ser ut. Vi har olika avdelningar för IT, kundservice och så vidare vilket gör att vi inte kan använda oss av Tres redan färdiga tjänster.

Att vi går under samma nät och organisationsnummer gör inte att vi erbjuder exakt samma tjänster som Tre gör, utan vi skiljer oss lite åt och vänder oss även åt olika målgrupper och användare. För vissa är Tre ett bättre alternativ och för vissa hallon, helt enkelt.

Hallon är en lågprisoperatör som nämnt ovan, och därför är vi inte alltid lika snabba som high-end operatörer med att lansera nya tjänster och funktioner utan där ligger Tre i framkant jämfört med oss (och även övriga marknaden när det kommer till just eSIM).

Som Roger på vår IT-avdelning nämnt tidigare i denna tråd är detta inte en tjänst vi planerar att utveckla i den närmaste tiden, utan vi lämnar helt enkelt över det till Tre som är vår systeroperatör.

Det är lite som du beskriver det @Kickan, om en vill ha kundservice per telefon exempelvis och en operatör som ligger i framkant med den tekniska utvecklingen är Tre i detta fall ett bättre alternativ. Alla deras abonnemang är dock inte bundna, utan du ska kunna teckna abonnemang utan bindningstid även hos Tre.


Hej igen @JC99!

Citerar svaret från Linnea här ovanför.

Om detta ändras i framtiden så kommer vi så klart aktivt att annonsera och informera om detta :)

Jag hoppas du får en fin dag!
Hej!
Finns det någon uppdaterad information rörande eSIM, någon slags tidsplan borde väl finnas?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej!

Hur långt borta är ni att erbjuda eSIM till era kunder? Allt fler enheter erbjuder ju detta och det vore intressant att veta om man skall se sig om efter en annan leverantör eller om det är på gång inom kort? Hur der tidsplanen ut?


Hej @JC99!

Varmt välkomnen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se hur vi resonerar och svaret på din fråga här ovanför :)

Allt gott!
Hej!

Hur långt borta är ni att erbjuda eSIM till era kunder? Allt fler enheter erbjuder ju detta och det vore intressant att veta om man skall se sig om efter en annan leverantör eller om det är på gång inom kort? Hur der tidsplanen ut?
Hej,
Nu börjar många på mitt jobb gå över till smart klockor som bara har e-sim, jag som gillar hallon hoppas att ni tittar över möjligheterna för er att erbjuda detta. Jag har "sålt" in hallon till många här genom att det fungerar så bra för "vanliga" privattelefoner och dess användare.
Mvh,
Lasse
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej hej
Ser i tråden att ni fått frågor om hur Hallon tänker rörande eSim.
Det ser ut att vara rätt längesedan frågorna ställdes och era svar var väldigt negativa och antydde att Hallon inte alls hade några planer på att hoppa på det tåget.
Personligen trodde jag att Hallon var ett företag under ständig utveckling efter som tjänsterna man jobbar med utvecklas i en rasande fart.
Har det skett någon omvärdering av Hallons syn på eSim?
Tack på förhand
Peter


Hej @petli!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga till den här tråden mest för att vi vill hålla allting inom samma ämne på samma ställe, men också för att svaret fortfarande är relevant.

Vi tar självklart till oss utav din feedback kring det här, men som det ser ut i dagens läge är det samma tankebanor som presenteras här ovanför i tråden från vår sida.

Jag hoppas du får en fin dag!
Hej hej
Ser i tråden att ni fått frågor om hur Hallon tänker rörande eSim.
Det ser ut att vara rätt längesedan frågorna ställdes och era svar var väldigt negativa och antydde att Hallon inte alls hade några planer på att hoppa på det tåget.
Personligen trodde jag att Hallon var ett företag under ständig utveckling efter som tjänsterna man jobbar med utvecklas i en rasande fart.
Har det skett någon omvärdering av Hallons syn på eSim?
Tack på förhand
Peter
1900-talet ringde och ville ha tillbaka sina sim-kort. Tur att e-sim finns för oss som lever på 2000-talet!?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej!

Nu när iPhone XS och XR börjar komma ut som jobbmobiler, så finns det en stor marknad för billiga abonnemang med E-sim, så att man kan ha med sitt privatabonnemang i jobbmobilen.

Ni har ju billiga abonnemang, så se till att skaffa E-sim-stöd och marknadsför möjligheten, så skall ni se att ni får en ökning i antal abonnemang.

Nu finns det ju ett fönster i tid att fånga nya kunder innan alla andra lågprisoperatörer har E-sim, och alltså en nytta med att agera snabbt.

När kan man få E-sim hos er?

Mvh

Anders


Hej @AndersS!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.

Jag ber innerligt om ursäkt för det sena svaret.

Jag flyttade din fråga till den här tråden, då du kan se svaret och informationen rörande din fråga här ovan.

Allt gott!
Hej!

Nu när iPhone XS och XR börjar komma ut som jobbmobiler, så finns det en stor marknad för billiga abonnemang med E-sim, så att man kan ha med sitt privatabonnemang i jobbmobilen.

Ni har ju billiga abonnemang, så se till att skaffa E-sim-stöd och marknadsför möjligheten, så skall ni se att ni får en ökning i antal abonnemang.

Nu finns det ju ett fönster i tid att fånga nya kunder innan alla andra lågprisoperatörer har E-sim, och alltså en nytta med att agera snabbt.

När kan man få E-sim hos er?

Mvh

Anders
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej!
Vad jag förstår saknar Hallon stöd för e-sim? Har jag uppfattat detta rätt? Är det enbart 3 som i dagsläget har stöd för e-sim?

Väldigt tråkigt tycker jag som för övrigt är en nöjd Hallonkund. Har relativt nyligen börjat ”fasa över” resten av familjen till Hallon. När nu sonen (även han med Hallonabonnemang) ska få en Samsung Galaxy Watch i julklapp stöter vi på problem som kunder hos er... ☹️😤

Undrar vad lösningen är för att han ska kunna använda sin klocka fullt ut? Ytterligare ett abonnemang hos någon annan operatör?

Smått besvikna julhälsningar
Sara



Hej @SaSaEmOl!

Varmt välkommen till forumet.

Det är verkligen supertråkigt att du är missnöjd med oss. Vi tar självklart med oss detta som feedback i vårt utvecklingsarbete.

Jag flyttade din fråga hit till den här tråden där du har svar på din fråga samt lite mer info kring ämnet.

Allt gott!
Hej!
Vad jag förstår saknar Hallon stöd för e-sim? Har jag uppfattat detta rätt? Är det enbart 3 som i dagsläget har stöd för e-sim?

Väldigt tråkigt tycker jag som för övrigt är en nöjd Hallonkund. Har relativt nyligen börjat ”fasa över” resten av familjen till Hallon. När nu sonen (även han med Hallonabonnemang) ska få en Samsung Galaxy Watch i julklapp stöter vi på problem som kunder hos er... ☹️😤

Undrar vad lösningen är för att han ska kunna använda sin klocka fullt ut? Ytterligare ett abonnemang hos någon annan operatör?

Smått besvikna julhälsningar
Sara
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @MTH & @Kickan.

Vi har inte samma interna system som Tre och det är ingenting vi säger som en ursäkt eller liknande utan det är så det ser ut. Vi har olika avdelningar för IT, kundservice och så vidare vilket gör att vi inte kan använda oss av Tres redan färdiga tjänster.

Att vi går under samma nät och organisationsnummer gör inte att vi erbjuder exakt samma tjänster som Tre gör, utan vi skiljer oss lite åt och vänder oss även åt olika målgrupper och användare. För vissa är Tre ett bättre alternativ och för vissa hallon, helt enkelt.

Hallon är en lågprisoperatör som nämnt ovan, och därför är vi inte alltid lika snabba som high-end operatörer med att lansera nya tjänster och funktioner utan där ligger Tre i framkant jämfört med oss (och även övriga marknaden när det kommer till just eSIM).

Som Roger på vår IT-avdelning nämnt tidigare i denna tråd är detta inte en tjänst vi planerar att utveckla i den närmaste tiden, utan vi lämnar helt enkelt över det till Tre som är vår systeroperatör.

Det är lite som du beskriver det @Kickan, om en vill ha kundservice per telefon exempelvis och en operatör som ligger i framkant med den tekniska utvecklingen är Tre i detta fall ett bättre alternativ. Alla deras abonnemang är dock inte bundna, utan du ska kunna teckna abonnemang utan bindningstid även hos Tre.