eSIM



Visa ursprungsinlägget

116 svar

Detta resulterade i ett avslutat abonnemang på direkten, skrev även till supporten varför utförligt men om de ej har brytt sig om majoriteten av vad många utav deras kunder tycker lär de väl ej bry sig om min kommentar iheller. 

Hoppas det löser sig för dig/er.

Vänligen
 

Känns rätt så nonchalant av hallon att helt ignorera denna tråd under så lång tid nu

Fler och fler klockor behövs det till och fler och fler mobiler, tydligen har hallon ännu inte nått brytpunkten där dom förlorar tillräckligt många kunder på grund av detta, frågan är om dom ens kommer kunna överleva om väntan blir för lång, jag har haft hallon under många år och tvingas jag byta operatör kommer jag inte tillbaka som kund

eSim eSim eSim

 

Nu har detta funnits i ett par år redan, dags att släppa detta hos Hallon också???

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej allihop!

Jag förstår att det kan kännas frustrerande att vi inte erbjuder denna tjänst. Vi ser att ni efterfrågar tjänsten - samtidigt som att fler och fler hårdvaror blir kompatibla med eSIM. 

 

Självklart har vi med oss detta i framtida produktutveckling, då er åsikt är jätteviktig för oss. Som sagt är vi en lågprisoperatör - och om du önskar ha eSIM i dagsläget gäller fortfarande tidigare svar som lämnats, att det i sådana fall är att använda Tre som gäller. 

 

Jag väljer även att citera mitt tidigare svar i denna tråd - då det fortfarande är aktuellt:

 

Jag förstår inte vad det är som ska ”utvecklas”.

Ni använder väl er av TREs nät?
Utgick från att det då var såpass bra gjort att ni helt enkelt även kunde använda er av deras funktionalitet, men ni verkar alltså ha kört något eget dev-race och byggt ert eget ekosystem?

Som sagt, det är Apple watchen som man fortfarande väntar på att koppla upp....

 


 @OhhhYeah

Det stämmer att vi använder oss utav Tres mobilnät, däremot har vi skilda system och tekniska förutsättningar, på samma sätt som vi har olika kundtjänster och IT-avdelningar. Därför är det tyvärr inte så enkelt att bara för att Tre har lanserat tjänsten kan vi glida med på den vågen, utan det behöver vi utveckla från vårt håll.

Som vår IT-ansvarige Roger skrev ovan:

 

 

 

Som ni säkert förstår så har en lågprisoperatör som hallon inte samma budget för investeringar som t.ex. tre har utan vi måste prioritera hårt och försöka välja rätt sak och rätt tid att utveckla.

 


Vi försöker hålla oss så transparenta gentemot er kunder som möjligt i dessa frågor, och det finns såklart ingen anledning för oss att hålla tillbaka på en efterfrågad tjänst om det redan vore färdigt att lansera utan utveckling och investering.

 

 

 

Som sagt kommer vi meddela er så fort vi har någon mer information kring eSIM och en lansering av tjänsten hos oss.

Tack för uppdatering Linnea. För mig och många med företagstelefon, så är behovet stort av ett kostnadseffektivt privatabonnemang med eSIM, som man kan ha i jobbtelefonen mest för att behålla privatnumret. Jag tror att ni missar nuvarande och potentiella kunder på att inte stödja eSIM. Men det är ju en ROI-analys ni får göra på om det är värt det. Personligen är jag på väg att lämna er och skaffa abonnemang från annan leverantör.

Tack för uppdatering Linnea. För mig och många med företagstelefon, så är behovet stort av ett kostnadseffektivt privatabonnemang med eSIM, som man kan ha i jobbtelefonen mest för att behålla privatnumret. Jag tror att ni missar nuvarande och potentiella kunder på att inte stödja eSIM. Men det är ju en ROI-analys ni får göra på om det är värt det. Personligen är jag på väg att lämna er och skaffa abonnemang från annan leverantör.

 

Ja, precis, håller med… Jag har flyttat våra 3 st. abonnemang till Tre istället för att få Galaxy Watch/Apple watch att fungera så det är klart det blir ett tapp när det saknas stöd för eSIM.

Så fort ni har det som funktion kommer jag tillbaka!

“Kom igen nu” Hallon...ler...tiden (!) håller på att rinna ut...

Jag kommer självklart lämna Hallon den dagen jag köper en Apple Watch. Lika bra att flytta hela familjens abonnemang.

Jag förstår att ni inte kan avslöja alla planer i förväg av konkurrensskäl, men nu får ni nog ta och överväga att ge någon tidsindikation. Före dess, så kommer förmodligen många lämna er.

Jag är också akut behov av Esim.

Jag bytte till Tre när jag fick min Samsung watch, men bytte snabbt tillbaks till Hallon. Både Samsung watch och Tre suger (och Tre inkl eSIM kostade mer än det dubbla mot Hallon).

Hoppas ändå att Hallon får igång eSIM :pray:

Användarnivå 1

Så Hallon, händer det något på detta område ?!?

Hej!

Även jag ser fram emot den dagen ni lanserar e-sim, nu har det gått tre år sedan denna tråd startades och många kunder, mig inkluderad, ser jag känner sig väldigt frustrerande över de facto att ni inte verkar komma någonvart i denna process. Apple har precis lanserat iPhone 13 med stöd för dubbla e-sim, många smart devices har enbart stöd för e-sim, ni missar en stor kundgrupp här - förstår att ni gärna slussar över kunder till Tre då ni är systeroperatör men nu börjar också era konkurrenter lansera e-sim så det är nog dags för er att ta en riktig funderare på om ni vill vara en operatör som ligger i framkant vad det gäller service och kundnöjdhet eller motvilligt och strävt följa med strömmen trots allt fler påtryckningar från era kunder som ändå är trogna. Jag hoppas att ni hellre satsar på att ligga i framkant och tar tag i detta nu innan jag med många fler ser över sina alternativ och kanske finner något som passar våra behov på ett bättre sätt än den lösningen ni erbjuder nu.

Användarnivå 1

Hallon, har ni några nyheter om eSIM?

Jag undrar ocskså när Hallon lanserar eSim då iPhone 13 endast har plats för ett fysiskt simkort. Vill man ha dual sim så måste ett av dem vara eSim.

Användarnivå 4
Emblem +3

Jag gissar på i år eller senast i januari 2022 :relaxed:

Bump på eSIM, Hade vart trevligt att ha!

 

Beställer en klocka nu, men ordnas detta inte snart blir det ny operatör.

Jag sällar mig till mängden som vill pusha för detta. Blev mycket överraskad att det inte redan var på plats och häpnade när jag såg att det varit en önskan i tre år. 

Är i övrigt mycket nöjd med Hallon men överväger av denna anledning byte av operatör, nu när jag ska shoppa Apple Watch i julklapp till mig själv. Det vore fint att kunna få ett ungefärligt datum för introduktionen av eSim. Det skulle underlätta ett beslut om att lämna Hallon eller ej, samt vara transparent och schysst mot kunderna. 

Svara


Static Template