hallon

eSIM



Visa ursprungsinlägget

120 svar

Användarnivå 1
Hej @Kickan,

Välkommen till forumet. :)

Du hittar svar på din fråga i denna tråd.

Vilken tråd??? Hittar inte någon länk?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Kickan,

Välkommen till forumet. :)

Du hittar svar på din fråga i denna tråd.
Ställer mig också i kön om att föreslå att Hallon lägger lite vilja och energi för att hoppa på esim-tåget. Nu dyker det upp på alla möjliga enheter.
Hej,

Tack för din feedback, jag för givetvis det vidare :)

Ha en fortsatt fin dag!
Ställer mig också i kön om att föreslå att Hallon lägger lite vilja och energi för att hoppa på esim-tåget. Nu dyker det upp på alla möjliga enheter.
Användarnivå 1
Hej, när tänker ni börja med E-Sim? Ni har ju redan det i systemet och det börjar ju bli fler och fler produkter med E-Sim! Hörde att nästa iPhone och Samsung bara kommer med E-Sim så ni borde nog sätta igång så fort ni kan. Jag har en klocka som har E-Sim och skulle gärna vilja ha igång den. 3 har ju redan ett med Apple Watch, men det är inte en sådan jag har. Saken är att om ni inte har planer på det så tänker jag byta operatör!
Tjena!
När förväntas Hallon att kunna leverera Esim tjänsten för sina kunder?
Jag tror vi är många som kommer säga upp Hallon för att kunna andvända denna smidiga tjänst i smartwatch och bilar MM.
vore tacksam för svar av den kunnige / Hallon

Halloj!

Jag har flyttat in din tråd i denna då vi har besvarat denna typ av fråga tidigare! :)

Ha en fin dag!
Tjena!
När förväntas Hallon att kunna leverera Esim tjänsten för sina kunder?
Jag tror vi är många som kommer säga upp Hallon för att kunna andvända denna smidiga tjänst i smartwatch och bilar MM.
vore tacksam för svar av den kunnige / Hallon
Användarnivå 1
Även jag pushar för eSim, helt horribelt hur ointresserade operatörer verkar vara av detta.

sim och nu esim är väl något av det mest centrala en operatör har att göra med?
Användarnivå 1
Jag har inte iPhone men en Galaxy Watch med E-sim och har ni inga planer på att införa detta så lär ni bli av med en Kund med 100 GB och varit kund hos er i 4 år. Kommer då även att flytta alla andra i famlijen så det blir 5 kunder totalt! Med tanken på att Samsung pratar om att bara ha E-sim på sin Galaxy 10 telefon så lär ni bli av med många fler kunder också!
Tycker det är rent ut sagt för jäkligt att ni inte hänger med i svängen när ni redan har det i nätet, vill man ha många kunder så får man nog ligga lite i framkant också och inte bara billiga priser, det är många som betalar för att kunna använda dom nya produkterna på marknaden! Läste också precis att alla iPad med modem kommer att ha E-sim också!
Så skärp till er och häng med på tåget direkt istället för komma sist!
Användarnivå 1
Jag har tänkt att köpa nya Apple Watch och har svårt att bestämma mig om jag ska köpa versionen med eller utan e-sim. För jag vet inte om jag kommer kunna använda e-sim hos Hallon. Jag kommer inte flytta från Hallon i första taget om inte täckningen försämras drastiskt och priserna skjuter i höjden. Jag är supernöjd med hallon och hoppas verkligen att ni löser e-sim snarast.
Användarnivå 1
Även jag ställer mig i kön för eSim. Har tänkt skaffa nya iPhone och med två abonnemang behöver jag ett eSim till Hallon.
Användarnivå 1
Hej!
Ställer mig också i kö till dem som förväntar sig e-sim hos hallon. När TRE tar 99kr för denna tjänst (ensam om det än så länge dessutom), så förväntar jag mig som kund hos hallon att med ett befintligt abonnemang inte behöva betala mer än max 49kr extra för ett e-sim till en klocka. Ni borde kunna erbjuda ett ”paketpris” på detta mao. Sen kan ni givetvis ta mer betalt om man bara väljer ett e-sim abonnemang och inget annat.
Har ni inte funderat på e-sim tidigare är det dags att ta tag i detta pronto. 😉
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Eked!

Tack för att du tagit dig tiden att framföra din feedback gällande detta. eSIM är givetvis någonting som är väldigt intressant och någonting vi kommer kolla på i framtiden, dock är det inget som är aktuellt som det ser ut just nu.

Din åsikt gällande detta är dock värdefull för oss och vi tar åt oss av detta, och jag har även skickat det vidare till ansvarig så vi kan ha med oss detta i framtiden.
Jag förstår att ni kanske inte kommer stödja wearables eftersom det ofta handlar om flera device som använder samma abbonemang och att 3 tar lika mycket betalt för att få klockan att teama med ditt telefonabb som ni tar för ett helt abb men betyder det verkligen att ni inte kommer stödja e-sim över huvud taget inte ens i telefoner där det blir mer och mer vanligt? Optimalt är ju att ha sitt vanliga nummer på sitt e-sim i sin iPhone XS och växla fysiskt kort beroende på vart man reser för lokala samtal och data. Tråkigt om ni som ändå har varit aktiva och duktiga bara ska ge upp en stor del av kunderna.
Användarnivå 6
Emblem +8
Fler och fler producenter går över till esim (framförallt inom wearables). Verkar inte som att ni stöjer esim för tillfället. När planerar ni att erbjuda detta stöd?

Tacksam för ert svar


Hejsan @Knaster!

Välkommen till forumet, superkul att du har hittat hit!

Jag har flyttat in din fråga i en tidigare tråd gällande e-sim, där din fråga besvarats. :)

Ha det bäst!
Användarnivå 1
Fler och fler producenter går över till esim (framförallt inom wearables). Verkar inte som att ni stöjer esim för tillfället. När planerar ni att erbjuda detta stöd?

Tacksam för ert svar