Privat
Företag

eSIM

Användarnivå 1
  • Nykomling
  • 0 kommentarer
Hej, jag tänker köpa en Apple Watch med e-sim och vet att det fungerar (fristående från telefonen) hos 3s kunder.

jag förstår att ni använder 3s nät.

min fråga är alltså om jag kommer att kunna använde GSM funktionen hos klockan som kund hos Hallon ??

Anonymous för 1 år sedan

Nu kan du skaffa eSIM till mobilen hos hallon! :tada:

Läs mer om nyheten här.

:grey_question:Kommer hallon erbjuda eSIM till smartklockor?

Vi är intresserade och kommer se över möjligheterna att även erbjuda eSIM till smartklockor, men vi kan inte bekräfta i nuläget om och i sånt fall när det kan komma - utan ber att få återkomma om detta i framtiden.

Visa original

121 svar

eSim eSim eSim

Nu har detta funnits i ett par år redan, dags att släppa detta hos Hallon också???

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej allihop!

Jag förstår att det kan kännas frustrerande att vi inte erbjuder denna tjänst. Vi ser att ni efterfrågar tjänsten - samtidigt som att fler och fler hårdvaror blir kompatibla med eSIM. 

Självklart har vi med oss detta i framtida produktutveckling, då er åsikt är jätteviktig för oss. Som sagt är vi en lågprisoperatör - och om du önskar ha eSIM i dagsläget gäller fortfarande tidigare svar som lämnats, att det i sådana fall är att använda Tre som gäller. 

Jag väljer även att citera mitt tidigare svar i denna tråd - då det fortfarande är aktuellt:

Jag förstår inte vad det är som ska ”utvecklas”.

Ni använder väl er av TREs nät?
Utgick från att det då var såpass bra gjort att ni helt enkelt även kunde använda er av deras funktionalitet, men ni verkar alltså ha kört något eget dev-race och byggt ert eget ekosystem?

Som sagt, det är Apple watchen som man fortfarande väntar på att koppla upp....

@OhhhYeah

Det stämmer att vi använder oss utav Tres mobilnät, däremot har vi skilda system och tekniska förutsättningar, på samma sätt som vi har olika kundtjänster och IT-avdelningar. Därför är det tyvärr inte så enkelt att bara för att Tre har lanserat tjänsten kan vi glida med på den vågen, utan det behöver vi utveckla från vårt håll.

Som vår IT-ansvarige Roger skrev ovan:

Som ni säkert förstår så har en lågprisoperatör som hallon inte samma budget för investeringar som t.ex. tre har utan vi måste prioritera hårt och försöka välja rätt sak och rätt tid att utveckla.

Vi försöker hålla oss så transparenta gentemot er kunder som möjligt i dessa frågor, och det finns såklart ingen anledning för oss att hålla tillbaka på en efterfrågad tjänst om det redan vore färdigt att lansera utan utveckling och investering.

Som sagt kommer vi meddela er så fort vi har någon mer information kring eSIM och en lansering av tjänsten hos oss.

Tack för uppdatering Linnea. För mig och många med företagstelefon, så är behovet stort av ett kostnadseffektivt privatabonnemang med eSIM, som man kan ha i jobbtelefonen mest för att behålla privatnumret. Jag tror att ni missar nuvarande och potentiella kunder på att inte stödja eSIM. Men det är ju en ROI-analys ni får göra på om det är värt det. Personligen är jag på väg att lämna er och skaffa abonnemang från annan leverantör.

Tack för uppdatering Linnea. För mig och många med företagstelefon, så är behovet stort av ett kostnadseffektivt privatabonnemang med eSIM, som man kan ha i jobbtelefonen mest för att behålla privatnumret. Jag tror att ni missar nuvarande och potentiella kunder på att inte stödja eSIM. Men det är ju en ROI-analys ni får göra på om det är värt det. Personligen är jag på väg att lämna er och skaffa abonnemang från annan leverantör.

Ja, precis, håller med… Jag har flyttat våra 3 st. abonnemang till Tre istället för att få Galaxy Watch/Apple watch att fungera så det är klart det blir ett tapp när det saknas stöd för eSIM.

Så fort ni har det som funktion kommer jag tillbaka!

Användarnivå 1

“Kom igen nu” Hallon...ler...tiden (!) håller på att rinna ut...

Jag kommer självklart lämna Hallon den dagen jag köper en Apple Watch. Lika bra att flytta hela familjens abonnemang.

Jag förstår att ni inte kan avslöja alla planer i förväg av konkurrensskäl, men nu får ni nog ta och överväga att ge någon tidsindikation. Före dess, så kommer förmodligen många lämna er.

Jag är också akut behov av Esim.

Användarnivå 1

Jag bytte till Tre när jag fick min Samsung watch, men bytte snabbt tillbaks till Hallon. Både Samsung watch och Tre suger (och Tre inkl eSIM kostade mer än det dubbla mot Hallon).

Hoppas ändå att Hallon får igång eSIM :pray:

Användarnivå 2

Så Hallon, händer det något på detta område ?!?

Hej!

Även jag ser fram emot den dagen ni lanserar e-sim, nu har det gått tre år sedan denna tråd startades och många kunder, mig inkluderad, ser jag känner sig väldigt frustrerande över de facto att ni inte verkar komma någonvart i denna process. Apple har precis lanserat iPhone 13 med stöd för dubbla e-sim, många smart devices har enbart stöd för e-sim, ni missar en stor kundgrupp här - förstår att ni gärna slussar över kunder till Tre då ni är systeroperatör men nu börjar också era konkurrenter lansera e-sim så det är nog dags för er att ta en riktig funderare på om ni vill vara en operatör som ligger i framkant vad det gäller service och kundnöjdhet eller motvilligt och strävt följa med strömmen trots allt fler påtryckningar från era kunder som ändå är trogna. Jag hoppas att ni hellre satsar på att ligga i framkant och tar tag i detta nu innan jag med många fler ser över sina alternativ och kanske finner något som passar våra behov på ett bättre sätt än den lösningen ni erbjuder nu.

Användarnivå 2

Hallon, har ni några nyheter om eSIM?

Jag undrar ocskså när Hallon lanserar eSim då iPhone 13 endast har plats för ett fysiskt simkort. Vill man ha dual sim så måste ett av dem vara eSim.

Användarnivå 5
Emblem +6

Jag gissar på i år eller senast i januari 2022 :relaxed:

Bump på eSIM, Hade vart trevligt att ha!

Beställer en klocka nu, men ordnas detta inte snart blir det ny operatör.

Jag sällar mig till mängden som vill pusha för detta. Blev mycket överraskad att det inte redan var på plats och häpnade när jag såg att det varit en önskan i tre år. 

Är i övrigt mycket nöjd med Hallon men överväger av denna anledning byte av operatör, nu när jag ska shoppa Apple Watch i julklapp till mig själv. Det vore fint att kunna få ett ungefärligt datum för introduktionen av eSim. Det skulle underlätta ett beslut om att lämna Hallon eller ej, samt vara transparent och schysst mot kunderna. 

Vill bara inflika att även jag söker e-sim till min dotter som skall köpa en Apple Watch. 
hoppas ni utvecklar fort!

kommer dessvärre att tvingas byta operatör om ni inte fått ordning på detta snart. 

Användarnivå 4
Emblem +6

Så 22 Februari e-sim... några mer nyheter som kommer då?…….:sunglasses:

Nu kan du skaffa eSIM till mobilen hos hallon! :tada:

Läs mer om nyheten här.

:grey_question:Kommer hallon erbjuda eSIM till smartklockor?

Vi är intresserade och kommer se över möjligheterna att även erbjuda eSIM till smartklockor, men vi kan inte bekräfta i nuläget om och i sånt fall när det kan komma - utan ber att få återkomma om detta i framtiden.

Nu har det gått 5 mån sen svaret om Esim till smartwatches - hur går det? Kommer det snart? 😊

Användarnivå 1

Hej. Ny ägare av ett Apple Watch, behöver E-sim. Någon utveckling i er strategi?

10 månader senare och fortfarande ingen info... Varit riktigt nöjd med hallon så jag hade gärna sluppit byta operatör för att kunna använda esim i min smartwatch men när det ser ut som det gör så är det kanske det bästa alternativet? Känns konstigt att hallon inte verkar ha detta på hög prio när det innebär att de förlorar kunder baserat på vad jag läst i denna tråden.

+1 e-sim till klockor - kund sedan 2018. Tvinga mig inte å byta operatör, jag har inte lust! 😂

Kommentera