Besvarat

eSIM


Användarnivå 1
  • Nykomling
  • 0 kommentarer
Hej, jag tänker köpa en Apple Watch med e-sim och vet att det fungerar (fristående från telefonen) hos 3s kunder.
jag förstår att ni använder 3s nät.
min fråga är alltså om jag kommer att kunna använde GSM funktionen hos klockan som kund hos Hallon ??
icon

Bästa svar av Roger-IT 30 augusti 2019, 09:19

Hej,



@Linnea påpekade att jag behövde titta in i den här tråden som vuxit ordentligt sedan jag var här sist. Det är roligt att det är så många som är engagerade och bra att ni visar ert intresse för det ger oss också hjälp i hur vi ska prioritera våra utvecklingsinsatser framåt.



Som ni säkert förstår så har en lågprisoperatör som hallon inte samma budget för investeringar som t.ex. tre har utan vi måste prioritera hårt och försöka välja rätt sak och rätt tid att utveckla. Hallons kärnverksamhet är att sälja abonnemang utan en medföljande telefon och många av våra abonnemang hamnar i lite billigare- eller begagnade telefoner. Så vi behöver titta på hur stort antal e-sim telefoner finns därute och hur många av dessa kan tänkas välja hallon. Vår bedömning så här långt har varit att andra investeringar har varit mer nödvändiga än att utveckla stöd för e-sim i hallons system. Men med varje ny telefonmodell som levereras med stöd för e-sim så ökar vårt intresse.



Som några också påpekar finns det några riktigt duktiga konkurrenter därute och det gör att vi inte avslöjar våra exakta planer för framtiden så ni får tyvärr fortsätta leva i ovisshet om när det är dags för hallon att erbjuda e-sim. Men det kommer i alla fall en annan roligt teknisk nyhet i mitten av nästa vecka som vi hoppas att ni kommer att gilla!
Visa original

102 svar

Känns rätt så nonchalant av hallon att helt ignorera denna tråd under så lång tid nu

Fler och fler klockor behövs det till och fler och fler mobiler, tydligen har hallon ännu inte nått brytpunkten där dom förlorar tillräckligt många kunder på grund av detta, frågan är om dom ens kommer kunna överleva om väntan blir för lång, jag har haft hallon under många år och tvingas jag byta operatör kommer jag inte tillbaka som kund

Detta resulterade i ett avslutat abonnemang på direkten, skrev även till supporten varför utförligt men om de ej har brytt sig om majoriteten av vad många utav deras kunder tycker lär de väl ej bry sig om min kommentar iheller. 

Hoppas det löser sig för dig/er.

Vänligen
 

Användarnivå 6
Emblem +1

Fungerar inte eSim på Hallon???????????

E detta ett skämt eller.
Precis beställt telefon pga den anledningen…..

Vänligen,
Blåbär

 

Hallon har haft introduktionen av eSIM på tomgång i några år nu…

Inga besked…

Ingen tidsplan...

Fungerar inte eSim på Hallon???????????

E detta ett skämt eller.
Precis beställt telefon pga den anledningen…..

Vänligen,
Blåbär

Användarnivå 3
Emblem +1

Konstigt att hallon inte kan ge NÅGOT besked alls.

Användarnivå 6
Emblem +1

Dessutom är det TVÅ ÅR sedan denna tråd skapades. Jag tycker det verkar som vi inte ska hoppas allt för mycket.

Användarnivå 6
Emblem +1

Okej då, jag är också intresserad på E-simmet givetvis, hittade denna tråd. Har vi någon status?! Har både klocka, buds och nya telefonen Samsung Galaxy S21 ultra. MVH

För NIO MÅNADER sedan lovade Hallons Linnea att hon skulle uppdatera tråden när något nytt hände… 

Så det är väl bara att konstatera att inget händer...

Okej då, jag är också intresserad på E-simmet givetvis, hittade denna tråd. Har vi någon status?! Har både klocka, buds och nya telefonen Samsung Galaxy S21 ultra. MVH

Jag som varit kund hos hallon i snart 10år.

Det var väldigt skickligt! Hallon lanserades 3 maj 2013.

Jag skapade konto enbart för att gilla Boo’s inlägg. Tack för mig!

Användarnivå 6
Emblem +1

Jag som varit kund hos hallon i snart 10år.

Det var väldigt skickligt! Hallon lanserades 3 maj 2013.

Nu är det hög tid att få fram funktionen eSim även hos Hallon!
Med vänliga hälsningar
Joakim

Hej jag undrar när ni kommer ha e-sim till Apple Watch?

Med vänlig hälsning, Adam

Oj. Fick en galaxy watch i julklapp och tänkte att det är väl självklart att man bara kan kontakta hallon som aktiverar funktionen så klockan kan läsa in mobilavtalet. Så hittar jag denna två år gamla tråden 🤦🏼‍♀️

Jag som varit kund hos hallon i snart 10år. Blir nog till att leta andra alternativ.

En besvikelse att E-sim fortfarande inte finns hos hallon.

Hallon känns som Nokias mobiltelefonavdelning som trodde iPhone var en fluga.

 

Hoppas ni kommer på bättre tankar och inser att esim är framtiden. Vill ni verkligen stå kvar på perrongen när tåget gått?

Löser ni eSim snart eller ska man flytta familjen till annat abb?

Precis skaffat Hallon och varit väldigt nöjd fram tills nu. Hallon som är en utav de större operatörerna 2020 och ligger under Tre men som INTE har E-sim? Idag blir det byte till Comviq, kommer tillbaka när E-sim stöjds, kanske.

Hej håller med Pilli. Ställer mig i ledet “ESIM” när…. snarast möjligast Tack! :) 

@Hallon 

Nu börjar vi bli väldigt många som efterfrågar e-sim.

Nu är det ju så att alla nya mobiler kommer nu med stöd för e-sim och då är det ju naturligt att vi kunder kommer att "kräva" det av Hallon som operatör. 

Ni måste ju som alla andra operatörer följa med i utvecklingen, annars vill ju vi kunder flytta över till en annan operatör 

E-sim är ju också billigare att skicka ut till kunden då ni inte behöver producera nya sim-kort och ni spar utgifterna till porto. Enklare är det också, för alla. 

Jag förstår argumentationen om att ni som lågpris operatör måste hålla kostnaderna nere, men om ni är en lågpris operatör som inte bara är billig och enkel, men också en som följer med i den tekniska utvecklingen så vill ni ju få flera kunder. 

Kunder idag efterfrågar flera och flera tjänster då vi bare blir mera beroende av våra telefoner. 

Hej. Jag är i behov av eSIM framöver, för telefon. Ställer i mig ledet av kunder som efterfrågar tjänsten. Framöver kommer jag eSIM även behövas för klocka, den dagen Garmin släpper klocka med LTE. 

 

Mvh Christian 

Ännu en som snart kommer byta om eSim inte börjar stödjas 

Comviq ska lansera det nu, hur öhhh går det för hallon?

https://swedroid.se/comviq-introducerar-stod-for-e-sim/

Jaha, då verkar det vara dags att byta operatör. Trist när man egentligen varit nöjd, och dessutom har en massa sparad trafik att utnyttja. Att det ska vara så svårt (...).

Jag har väntat nu ca. 6 månader på att något ska hända men byter nu till en av de stora drakarna för att få e-sim till min klocka vilket naturligtvis känns tråkigt eftersom ni varit en bra operatör.

Jag kommer tillbaka när ni fixat e-sim!

lägger mig med i skaran med esim….

 

precis beställt en S20 plus hos er. :) Väntar med spänning på den :)

Det börjar brinna i knutarna nu frågan är hur lång tid ni ska vänta, väntar ni för länge kommer ni förlora alla kunder.

Mobiler med e-sim kommer starkt och har ni inte det kommer ni självklart få mindre och mindre kunder

Svara