Besvarat

eSIM


Användarnivå 1
  • Nykomling
  • 0 kommentarer
Hej, jag tänker köpa en Apple Watch med e-sim och vet att det fungerar (fristående från telefonen) hos 3s kunder.
jag förstår att ni använder 3s nät.
min fråga är alltså om jag kommer att kunna använde GSM funktionen hos klockan som kund hos Hallon ??
icon

Bästa svar av Roger-IT 30 augusti 2019, 09:19

Hej,



@Linnea påpekade att jag behövde titta in i den här tråden som vuxit ordentligt sedan jag var här sist. Det är roligt att det är så många som är engagerade och bra att ni visar ert intresse för det ger oss också hjälp i hur vi ska prioritera våra utvecklingsinsatser framåt.



Som ni säkert förstår så har en lågprisoperatör som hallon inte samma budget för investeringar som t.ex. tre har utan vi måste prioritera hårt och försöka välja rätt sak och rätt tid att utveckla. Hallons kärnverksamhet är att sälja abonnemang utan en medföljande telefon och många av våra abonnemang hamnar i lite billigare- eller begagnade telefoner. Så vi behöver titta på hur stort antal e-sim telefoner finns därute och hur många av dessa kan tänkas välja hallon. Vår bedömning så här långt har varit att andra investeringar har varit mer nödvändiga än att utveckla stöd för e-sim i hallons system. Men med varje ny telefonmodell som levereras med stöd för e-sim så ökar vårt intresse.



Som några också påpekar finns det några riktigt duktiga konkurrenter därute och det gör att vi inte avslöjar våra exakta planer för framtiden så ni får tyvärr fortsätta leva i ovisshet om när det är dags för hallon att erbjuda e-sim. Men det kommer i alla fall en annan roligt teknisk nyhet i mitten av nästa vecka som vi hoppas att ni kommer att gilla!
Visa original

102 svar

Användarnivå 1
Hej!
Ställer mig också i kö till dem som förväntar sig e-sim hos hallon. När TRE tar 99kr för denna tjänst (ensam om det än så länge dessutom), så förväntar jag mig som kund hos hallon att med ett befintligt abonnemang inte behöva betala mer än max 49kr extra för ett e-sim till en klocka. Ni borde kunna erbjuda ett ”paketpris” på detta mao. Sen kan ni givetvis ta mer betalt om man bara väljer ett e-sim abonnemang och inget annat.
Har ni inte funderat på e-sim tidigare är det dags att ta tag i detta pronto. 😉
Användarnivå 1
Synd att man måste byta från hallon till tre om det skall funka med apple watch cellular😕
Användarnivå 1
Fler och fler producenter går över till esim (framförallt inom wearables). Verkar inte som att ni stöjer esim för tillfället. När planerar ni att erbjuda detta stöd?

Tacksam för ert svar
Användarnivå 1
Även jag ställer mig i kön för eSim. Har tänkt skaffa nya iPhone och med två abonnemang behöver jag ett eSim till Hallon.

Oj. Fick en galaxy watch i julklapp och tänkte att det är väl självklart att man bara kan kontakta hallon som aktiverar funktionen så klockan kan läsa in mobilavtalet. Så hittar jag denna två år gamla tråden 🤦🏼‍♀️

Jag som varit kund hos hallon i snart 10år. Blir nog till att leta andra alternativ.

Användarnivå 1
Även jag pushar för eSim, helt horribelt hur ointresserade operatörer verkar vara av detta.

sim och nu esim är väl något av det mest centrala en operatör har att göra med?

Nu är det hög tid att få fram funktionen eSim även hos Hallon!
Med vänliga hälsningar
Joakim

Hej håller med Pilli. Ställer mig i ledet “ESIM” när…. snarast möjligast Tack! :) 

Hej jag undrar när ni kommer ha e-sim till Apple Watch?

Med vänlig hälsning, Adam

Okej då, jag är också intresserad på E-simmet givetvis, hittade denna tråd. Har vi någon status?! Har både klocka, buds och nya telefonen Samsung Galaxy S21 ultra. MVH

Jag förstår att ni kanske inte kommer stödja wearables eftersom det ofta handlar om flera device som använder samma abbonemang och att 3 tar lika mycket betalt för att få klockan att teama med ditt telefonabb som ni tar för ett helt abb men betyder det verkligen att ni inte kommer stödja e-sim över huvud taget inte ens i telefoner där det blir mer och mer vanligt? Optimalt är ju att ha sitt vanliga nummer på sitt e-sim i sin iPhone XS och växla fysiskt kort beroende på vart man reser för lokala samtal och data. Tråkigt om ni som ändå har varit aktiva och duktiga bara ska ge upp en stor del av kunderna.
Användarnivå 1
Jag har tänkt att köpa nya Apple Watch och har svårt att bestämma mig om jag ska köpa versionen med eller utan e-sim. För jag vet inte om jag kommer kunna använda e-sim hos Hallon. Jag kommer inte flytta från Hallon i första taget om inte täckningen försämras drastiskt och priserna skjuter i höjden. Jag är supernöjd med hallon och hoppas verkligen att ni löser e-sim snarast.
Användarnivå 1
Jag har inte iPhone men en Galaxy Watch med E-sim och har ni inga planer på att införa detta så lär ni bli av med en Kund med 100 GB och varit kund hos er i 4 år. Kommer då även att flytta alla andra i famlijen så det blir 5 kunder totalt! Med tanken på att Samsung pratar om att bara ha E-sim på sin Galaxy 10 telefon så lär ni bli av med många fler kunder också!
Tycker det är rent ut sagt för jäkligt att ni inte hänger med i svängen när ni redan har det i nätet, vill man ha många kunder så får man nog ligga lite i framkant också och inte bara billiga priser, det är många som betalar för att kunna använda dom nya produkterna på marknaden! Läste också precis att alla iPad med modem kommer att ha E-sim också!
Så skärp till er och häng med på tåget direkt istället för komma sist!
Tjena!
När förväntas Hallon att kunna leverera Esim tjänsten för sina kunder?
Jag tror vi är många som kommer säga upp Hallon för att kunna andvända denna smidiga tjänst i smartwatch och bilar MM.
vore tacksam för svar av den kunnige / Hallon
Användarnivå 2
Hej,

@Linnea påpekade att jag behövde titta in i den här tråden som vuxit ordentligt sedan jag var här sist. Det är roligt att det är så många som är engagerade och bra att ni visar ert intresse för det ger oss också hjälp i hur vi ska prioritera våra utvecklingsinsatser framåt.

Som ni säkert förstår så har en lågprisoperatör som hallon inte samma budget för investeringar som t.ex. tre har utan vi måste prioritera hårt och försöka välja rätt sak och rätt tid att utveckla. Hallons kärnverksamhet är att sälja abonnemang utan en medföljande telefon och många av våra abonnemang hamnar i lite billigare- eller begagnade telefoner. Så vi behöver titta på hur stort antal e-sim telefoner finns därute och hur många av dessa kan tänkas välja hallon. Vår bedömning så här långt har varit att andra investeringar har varit mer nödvändiga än att utveckla stöd för e-sim i hallons system. Men med varje ny telefonmodell som levereras med stöd för e-sim så ökar vårt intresse.

Som några också påpekar finns det några riktigt duktiga konkurrenter därute och det gör att vi inte avslöjar våra exakta planer för framtiden så ni får tyvärr fortsätta leva i ovisshet om när det är dags för hallon att erbjuda e-sim. Men det kommer i alla fall en annan roligt teknisk nyhet i mitten av nästa vecka som vi hoppas att ni kommer att gilla!

@Hallon 

Nu börjar vi bli väldigt många som efterfrågar e-sim.

Nu är det ju så att alla nya mobiler kommer nu med stöd för e-sim och då är det ju naturligt att vi kunder kommer att "kräva" det av Hallon som operatör. 

Ni måste ju som alla andra operatörer följa med i utvecklingen, annars vill ju vi kunder flytta över till en annan operatör 

E-sim är ju också billigare att skicka ut till kunden då ni inte behöver producera nya sim-kort och ni spar utgifterna till porto. Enklare är det också, för alla. 

Jag förstår argumentationen om att ni som lågpris operatör måste hålla kostnaderna nere, men om ni är en lågpris operatör som inte bara är billig och enkel, men också en som följer med i den tekniska utvecklingen så vill ni ju få flera kunder. 

Kunder idag efterfrågar flera och flera tjänster då vi bare blir mera beroende av våra telefoner. 

Ställer mig också i kö för eSIM. Trivs bra med Hallon i övrigt så tråkigt om man blir tvingad att byta pga detta. 

Jag har väntat nu ca. 6 månader på att något ska hända men byter nu till en av de stora drakarna för att få e-sim till min klocka vilket naturligtvis känns tråkigt eftersom ni varit en bra operatör.

Jag kommer tillbaka när ni fixat e-sim!

Användarnivå 6
Emblem +1

Okej då, jag är också intresserad på E-simmet givetvis, hittade denna tråd. Har vi någon status?! Har både klocka, buds och nya telefonen Samsung Galaxy S21 ultra. MVH

För NIO MÅNADER sedan lovade Hallons Linnea att hon skulle uppdatera tråden när något nytt hände… 

Så det är väl bara att konstatera att inget händer...

Fungerar inte eSim på Hallon???????????

E detta ett skämt eller.
Precis beställt telefon pga den anledningen…..

Vänligen,
Blåbär

Användarnivå 1
Hej, när tänker ni börja med E-Sim? Ni har ju redan det i systemet och det börjar ju bli fler och fler produkter med E-Sim! Hörde att nästa iPhone och Samsung bara kommer med E-Sim så ni borde nog sätta igång så fort ni kan. Jag har en klocka som har E-Sim och skulle gärna vilja ha igång den. 3 har ju redan ett med Apple Watch, men det är inte en sådan jag har. Saken är att om ni inte har planer på det så tänker jag byta operatör!
Ställer mig också i kön om att föreslå att Hallon lägger lite vilja och energi för att hoppa på esim-tåget. Nu dyker det upp på alla möjliga enheter.

Hej Hallon!

 

Jag ställer mig också till skaran som vill ha funktionen eSIM.

Är det inte dags att börj lyssna på kunderna när ni prioriterar er backlog?  🙃

 

 

Jag kommer framöver att köpa en Apple Watch med e-sim kort och tycker därför att hallon behöver komma loss och erbjuda e-sim åt sina kunder. Kan det bli möjligt under 2020?

Användarnivå 6
Emblem +1

Jag som varit kund hos hallon i snart 10år.

Det var väldigt skickligt! Hallon lanserades 3 maj 2013.

Svara