Extremt dålig täckning i centrala Lund

Har just nu extremt dålig täckning i centrala Lund, endast en stapel och emellanåt ingen täckning alls. Det är samma på både 3G- och 4G-nätet (dvs ingen skillnad om jag aktiverar 4G eller inte på telefonen). Är det någon känd driftstörning, eller kan det vara något fel på min telefon?

5 svar

Detta är hallon egen information för både internet och mms se om detta funkar du kanske eventuellt behöver ta bort tidigare skapad apn som skapas automatiskt

APN: data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se
MMS-proxy: mmsproxy.tre.se
MMS-port: 8799
MCC: 240
MNC: 02
APN-typ: default,mms,supl
Har kontrollerat APN-inställningarna, de är korrekta. Har även startat om telefonen ett flertal gånger, satt den i flygplansläge och tillbaka, stängt av den, tagit ut SIM-kortet och satt i det igen. Telefonen är en Huawei Honor 6X. Signalstyrkan brukar vara bra där jag befinner mig i centrala delarna av Lund, men idag verkar det alltså som att den är extremt svag, och ibland försvinner den helt.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hmm, vad märkligt @MagnusW! Vi har ingen rapporterad stor störning och i och med att vi har ganska mycket master i Lund bör det inte störa så mycket om enbart en ligger i underhåll.

Har du möjlighet att kontakta vår kundservice? I sådant fall kan vi se över din exakta position och om du bör påverkas.
Nu verkar signalstyrkan vara som normalt igen! Har nu full styrka på både 3G och 4G.

Konstigt, för jag har befunnit mig på exakt samma plats hela dagen och ända från morgonen tills nu har det alltså varit 0-1 staplar (av 5) på signalstyrkan... verkar ju som att det antingen har varit något fel på nätet eller att jag har fått en granne med störsändare...
Användarnivå 6
Emblem +8
Nu verkar signalstyrkan vara som normalt igen! Har nu full styrka på både 3G och 4G.

Konstigt, för jag har befunnit mig på exakt samma plats hela dagen och ända från morgonen tills nu har det alltså varit 0-1 staplar (av 5) på signalstyrkan... verkar ju som att det antingen har varit något fel på nätet eller att jag har fått en granne med störsändare...

@MagnusW

Det kan också ha varit så att din närmaste mast har haft utmaningar, men vad skönt att det är löst nu! 🙂

Svara

Static Template