Felmeddelande "Ej registrerad på nätverk"

Hej,

Jag får felmeddelande "Ej registrerad på nätverk." När jag försöker ringa samtal. På mina sidor ser allt ut som vanligt. Hur skall jag gå tillväga för att få detta fixat?

Med vänliga hälsningar
Rasmus Petersson

10 svar

Hej,

Jag får felmeddelande "Ej registrerad på nätverk." När jag försöker ringa samtal. På mina sidor ser allt ut som vanligt. Hur skall jag gå tillväga för att få detta fixat?

Med vänliga hälsningar

Rasmus Petersson

Hejsan @Rasmuspet!

Vad har du för mobil? Kan du testa SIM-kortet i en annan mobil för att se om det är något i mobilen eller från SIM-kortet?
Jag har en Samsung Galaxy S7.

Jag har testat mitt SIM-kort i en annan telefon och det verkar fungera men vad som är konstigt är att jag även testat med ett annat simkort i min telefon vilket även det fungerar :S

Vad kan då vara problemet?

Med vänliga hälsningar

Rasmus Petersson
Hmmh... Har du testat att nollställa nätverket i din mobil när SIM-kortet sitter i? Har för mig att det är inne i Inställningar > Mobila nätverk > Mer nät > Åtkomstpunktsnamn > Återställ till standard.
Nu landade jag i Spanien idag och helt plötsligt fungerade det :S vad är detta för trolleri. Fungerar det inte när jag kommer hem ska jag testa det du skrev. Annars hör jag av mig igen.
Nu landade jag i Spanien idag och helt plötsligt fungerade det :S vad är detta för trolleri.

Teknikens under... 🙃 Bäst att inte ifrågasätta den. 😅
Hej,

Är i Sverige igen och problemet kom tillbaka. Testade att göra fixen från tidigare inlägg men det fungerade inte.
Hej,

Är i Sverige igen och problemet kom tillbaka. Testade att göra fixen från tidigare inlägg men det fungerade inte.

Välkommen hem, hoppas du hade en trevlig resa! :-)

Går det att söka nät manuellt? Kommer det upp hallon där eller är det helt tomt?
Den var bra tack!

Hallon finns att välja men får felmeddelande "kan inte ansluta, försök igen senare" jag har försökt med jämna mellanrum men funkar ändå inte.
Den var bra tack!

Hallon finns att välja men får felmeddelande "kan inte ansluta, försök igen senare" jag har försökt med jämna mellanrum men funkar ändå inte.

Förlåt att jag återkommer så sent; skönt att höra att resan va bra. :-)

Detta låter jättemärkligt att det funkade utomlands, i en annan mobil men annat sim i din mobil funkar - får inte riktigt ihop det själv. Jag har gjort ett undantag och skickat ut ett nytt SIM-kort till din folkbokföringsadress kostnadsfritt; förhoppningsvis så hjälper det med ett nytt.

Du kan höra av dig till mig i ett privatmeddelande när du fått hem det så kan jag hjälpa dig aktivera det. 🙂

Jag kom igår lördag till Spanien och har inge nät och försökte koppla manual till nätet i Spanien och det går inte och vill veta varför och hur kan lösa sig, det är så jätte viktigt för mig för kan ta emot samtalet från Sverige.

Svara