Fråga

Funkar 4G och VoLTE?

Halloj, min lur ställer om sig till 3G (från 4G full täckning) vid samtal, vanliga VoLTE alternativen finns inte (se bild) och försöker jag slå på Wi-FI Calling hänvisar iPhonen att kontakta Tre.

Något som känns igen och har en lösning? Inte hittat något i forumet och “vännerna på hallon” har just bett om ursäkt för att de överstiger hanteringstiden av ärendet en andra gång. Just bytt till Hallon så det jag hoppats på är att nummerflytten, som inte gått igenom än, ska kicka igång det hela. 

tack för alla möjlig hjälp.petter

5 svar

Sitter med samma problem. Inget svar på 8 dagar i denna tråd ger inget större hopp om respons.

Beklagar @Matt1as.

(klag-varning) Själv försökte jag med chatten men supporten verkade inte läsa / förstå ärendet och hade bara ”färdiga” svar som att ”vi stödjer VoLTE. Läs mer på den här länken” och ”sök på VoLTE i dina inställningar så kan du slå på det där” (trots att jag delat samma skärmdump som här) 

Gav upp. Förstår varför Hallon är billigare. Funkar inte för mig så jag drog vidare. 

(droppen var 30min in i chatten när safari på mobilen laddade om sidan, pga. minneshanteringen, och jag hamnade på plats 58 igen. För en mobil operatör att inte ha mobilanpassad chat är inget gott tecken tänkte jag.)

@petterw Tack för ditt(!) snabba svar. Frågan är vilka man ska välja istället.

Finns det någon support här som svarar på forumet??

Hej, 

Jag har precis samma problem. Bytte nummer och fick ett simkort där varken wifi-samtal eller VoOIP fungerade, kundservice sa att det va ett känt problem och att det ska fungera efter helgen, tänkte att det låter lite BS då jag själv jobbar inom IT.
Chattade om där jag fick tala med en trevligare person som sa att de inte hade hört något, fick iaf ett nytt simkort idag där det fungerar att aktivera wifi-samtal/VoOIP, men när jag ringer så går samtalet ner automatiskt till 3G nätet. Tycker annars att Hallon är en utmärskt operatör som tyvärr har haft lite problem med sin kundservice, kan gärna vänta 30 min i kö så länge de vet vad de talar om. Känns som att de helst springer och badar på Malta än att hjälpa till tyvärr. Oavsett så är jag tacksam för hjälp av nedanstående.

Svara