Fråga

Inkommande samtal syns inte

Jag har en iPhone Xs, med ett e-sim från Tre och ett fysiskt sim från Hallon. 

Senaste tiden syns det inte när det ringer på mitt Hallon-nummer, jag får endast ett sms om att “xxx ringde till dig men lämnade inget meddelande”. 

Any fix? (jag har startat om telefonen...)

vh

Andreas 

5 svar

Hejsan @Andreasbra!

Har du kollat så att funktionen “Stör Ej” inte är igång? Låter som att den kan vara boven. :spy:

Hej, det är inte det tyvärr. 

Hej, det är inte det tyvärr. 

När började detta? Befinner du dig utomlands eller hemma i Sverige när du får dessa SMS?

Det började för ngn månad sen gissar jag. Jag pendlar över bron till Danmark från Malmö, men det händer även när jag är flera dagar i sträck i Malmö. 

Det började för ngn månad sen gissar jag. Jag pendlar över bron till Danmark från Malmö, men det händer även när jag är flera dagar i sträck i Malmö. 

Kan du testa att manuellt välja operatör 3SE för hallonabonnemanget i mobilens inställningar för att se om det hjälper? Tänker om det kan vara så att hallonabonnemanget är låst till endast Sverige. I sånt fall kan kundservice hjälpa dig undersöka det närmare.

Det är inte ovanligt att vår granne Danmarks master når över till Malmö och vice versa då det är bara vatten emellan.

Svara