Besvarat

Kan ej öppna länkar till pdf

Försöker öppna länkar till tävlingsregelemente från denna sida: xxxxxxx

Har testat med 2 olika hallon-abonnemang med iphone7 resp iphone5 - båda säger "Du kan inte surfa på den här sidan på "ridsport.se" eftersom den är begränsad".

Funkar från annan iphone7 med Telenor abonnemang.
Har jmf inställningar i dom båda iPhone7 - hittar inget som är olika (inga begränsningar är påslagna)

Funkar även från "vanlig" dator resp ipad och från Sony-telefon (Telia abonnemang)

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bästa svar av Oskar 11 February 2019, 08:21

Visa original

5 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Happas!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att man vill kunna surfa och öppna upp alla typer av länkar.

Däremot är just PDFer eller andra typer av filer inte begränsade från operatörens sida.

Har du testat hallonkortet i den iPhonen som fungerade att öppna upp dessa PDFer?

Använder du samma webbläsare i de båda telefonerna?
Har du kikat under:
Inställningar < Safari < Avancerat < JavaScript
på båda telefonerna?
Är det aktiverat?
Hej
Har testat byta SIM kort och konstaterat att det är begränsat till telefonen. Båda använde Safari och alla inställningar inkl Java script är samma (aktiverat) vad jag kan se

Fler tips?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Är det samma mjukvaruversion på telefonerna?

Du kan testa att uppdatera mjukvaran på telefonen där det inte fungerar genom att gå till:
Inställningar < Allmänt < Programuppdatering

Här ska det gå att uppdatera förhoppningsvis :)

Allt gott!
Tyvärr, samma programvaruversion (senaste) på båda tfn
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

I och med att problemet är isolerat till just den här telefonen i fråga, är det bäst att kontakta Apple supporten direkt i det här fallet.

De har betydligt bättre koll på varför detta kan ske och ska förhoppningsvis kunna lösa problemet.

Du når Apple här:
020 100 529

Jag hoppas det löser sig för dig.

Allt gott!

Svara

Static Template